Arbetslösa Akvarister - Finns dom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • YNWA
    Användare
    • oktober 2014
    • 3

    Arbetslösa Akvarister - Finns dom?

    Hej!

    Finns det utbildningar där man blir utbildade akvarister? Eller är alla fiskkunniga människor i Sverige självlärda? Jag är ansvarig för en verksamhet, i kommunal regi, där arbetsuppgifterna består av att sköta en akvarieavdelning med ca 70 egna "innekar" samt 8-10 uthyrningskar. Man handleder ca 5-10 medarbetare och förutom att serva uthyrningskar så föder vi upp Malawiciklider samt övrig fisk. Nu är det så att det kan bli en handledartjänst ledig och då måste jag hitta en ny person som har god erfarenhet av akvaristik, skötsel och uppfödning. Men även är bra att handleda andra människor och planera samt utveckla verksamheten. Men var hittar man sådana människor? Någon som har tips att ge?

    Mvh

    YNWA
  • {_AquA_}
    Användare
    • februari 2013
    • 1299

    #2
    Många här inne är seriösa och vet vad de sysslar med, men det som funkar för den ena kanske inte funkar för den andra.
    // Nasser H

    Följ mina projekt:

    Tråd 1:
    https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
    Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

    Finns mer gott på följande sida!
    Min Zoon:
    http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #3
      Ta kontakt med lokala akvarieföreningar. Kolla med Wilhelm här på forumet!

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #4
        Jag förstår inte riktigt vad YNWA ska göra. Har inte kommunen i Lidköping någon som helst kontakt med jordbruksverket? Det verkar som att det är yrkesmässig verksamhet som styrs av kommunen och troligtvis så måste tillstånd från jordbruksverket ges + att de / den som är ansvarig måste gå på en utbildning,
        Så mitt råd är att du tar kontakt med jordbruksverket,
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • YNWA
          Användare
          • oktober 2014
          • 3

          #5
          Hej Wilhelm!

          Jo vi har kontakt med Jordbruksverket och har fått godkänt. Två stycken har gått Zoorfs grund-och akvaristutbildning så det finns i huset. Men vi kanske blir i behov ev en ny handledare till verksamheten, som redan är igång. Vi har byggt hela verksamheten från grunden, lokaler och allt, enligt de krav som finns.

          Kommentar

          • fricko
            Användare
            • maj 2013
            • 24

            #6
            hmmm vad är detta för verksamhet..aldrig hört att det ska finnas nåt sånt i min kära grannstad

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              #7
              jamendåså!
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • YNWA
                Användare
                • oktober 2014
                • 3

                #8
                Hej Fricko!

                Vi har en verksamhet av många inom arbetsmarknadsenheten i kommunen.Jag kollar av marknaden lite bara om det finns många akvarister därute och vad de har för erfarenheter av exempelvis odling. Malawicilkider är det vi fokuserar oss på.

                Kommentar

                • Pabbe
                  NCS Medlem
                  • september 2006
                  • 1805

                  #9
                  Kul och intressant!
                  Detta är väl ett bra argument att framföra till politiker som vill underteckna "Eurogroup for Animals" (en samlingsorganisation som representerar 46 nationella djurrättsorganisationer) planer i eu?

                  Kommentar

                  • fricko
                    Användare
                    • maj 2013
                    • 24

                    #10
                    jag har hela lägenheten full med afrikaner så intresse å vana av hobbyodling finns

                    Kommentar

                    Arbetssätt...