Crenicichla-tråd 2005

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • november 2004
    • 572

    #61
    citat:Ursprungligen skickat av anli

    En färsk bild på min Johanna, som växer fort!

    Den har tappat den långa mörka strecket mitt på, får ett coolt randigt mönster på ryggen när den är föörbannad. Väldigt oblyg!
    Tror faktiskt att jag kan flytta den till 900 L karet snart.
    Upplysningsvis om du inte visste det....en väldigt ung hane....som kommer att visa underbara färger när vuxen...fauen att jag inte får igång kameran!

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • februari 2003
      • 2695

      #62
      Hittade en sida med en hel del fina bilder:

      På sista sidan finns dessutom några teleocichlor; T. proselytus är hyfsat lik de jag har.
      Lite fler fina bilder på mestadels gäddor:
      Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • november 2004
        • 572

        #63
        citat:Ursprungligen skickat av VF

        Mina tre stora johanna (ca15-20cm)har fortfarande strecket på mitten kvar och är hur snälla som helst mot varandra.Sen har jag två som är ca 10cm som blev mobbade av dom andra tre dom går i ett 300 liters och hatar verkligen varandra.Dom två kanske du är sugen på?
        snälla mot varann?Lugnet före stormen,garanti!

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          #64
          citat:Ursprungligen skickat av hutti

          citat:Ursprungligen skickat av anli

          En färsk bild på min Johanna, som växer fort!

          Den har tappat den långa mörka strecket mitt på, får ett coolt randigt mönster på ryggen när den är föörbannad. Väldigt oblyg!
          Tror faktiskt att jag kan flytta den till 900 L karet snart.
          Upplysningsvis om du inte visste det....en väldigt ung hane....som kommer att visa underbara färger när vuxen...fauen att jag inte får igång kameran!
          Tack, det visste jag inte... har knappt hunnit kolla in den själv. Men med nya progressiva glasögon så kan man börja detaljstudera de små liven. Hanne... cool, hoppas en av de två jag får hem i kvällär hona då.
          Anders L

          Kommentar

          • posse
            Användare
            • april 2002
            • 96

            #65
            Nu är fisken hemma 3st C. Jegui troligtvis 1Hanne 2HonorStörsta djuret är ca 25cm minsta 18cm!
            Sen kom även ett stort singeldjur ca25cm troligen en hona av någon fisk i lugubrisgruppen, hon är för tillfället kolsvart med lite rött på buken, Ska lägga upp bilder så fort det bara går!

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • mars 2003
              • 3740

              #66
              citat:Ursprungligen skickat av posse

              Nu är fisken hemma 3st C. Jegui troligtvis 1Hanne 2HonorStörsta djuret är ca 25cm minsta 18cm!
              Sen kom även ett stort singeldjur ca25cm troligen en hona av någon fisk i lugubrisgruppen, hon är för tillfället kolsvart med lite rött på buken, Ska lägga upp bilder så fort det bara går!
              uj... Jegui ser verkligen ut som en gädda! Ja, det skulle var kul med bilder[:p]
              Anders L

              Kommentar

              • Christer T

                #67
                citat:Ursprungligen skickat av Mike_Noren

                Hittade en sida med en hel del fina bilder:
                Hmm. Den notophthalmusen var märkvärdigt olik min: http://web.telia.com/~u87528552/crenicichla.htm

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • mars 2003
                  • 3740

                  #68
                  citat:Ursprungligen skickat av Mike_Noren

                  Hittade en sida med en hel del fina bilder:

                  På sista sidan finns dessutom några teleocichlor; T. proselytus är hyfsat lik de jag har.
                  Lite fler fina bilder på mestadels gäddor:
                  Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!
                  oosh, vilka läckra gäddor... tänk om johannan blev så som på bilden!
                  Anders L

                  Kommentar

                  • Mike_Noren
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 2695

                    #69
                    citaten notophthalmusen var märkvärdigt olik min
                    Det kan iofs delvis bero på att du har wallacii, inte notopthalmus...

                    C. notopthalmus-hanen har fria, förlängda, fenstrålar främst i ryggfenan, medan wallacii hanar har "jämn" kant på ryggfenan, precis som din hane ser ut att ha.
                    Finns en bild på en notopthalmus-ryggfena här: http://www.geocities.com/NapaValley/5491/notopage.html

                    Nyligen har en massa wallacii sålts som notopthalmus i alla fall här i stockholm (bl.a. på akvarielagret).

                    Hans notopthalmus-hona ser dock rätt konstig ut; framförallt att den har vitt kring fläckarna i ryggfenan (notopthalmus-honor kan dock ha mer än en fläck i ryggfenan, så det är i sig inte så märkligt).

                    Kommentar

                    • VF
                      Användare
                      • oktober 2003
                      • 99

                      #70
                      Posse jag blir GRÖN av avund hoppas allt går bra.Vad ska du mata med hehe? Säg till om du ska göra dig av med ufot.Om jag är riktigt snäll kanske jag skulle få komma och se dom live?
                      VF// Mats

                      Kommentar

                      • posse
                        Användare
                        • april 2002
                        • 96

                        #71
                        Där kan du se min oputsade frontruta men mera intressant är att du även kan se ufot!!!


                        Kommentar

                        • Mike_Noren
                          Användare
                          • februari 2003
                          • 2695

                          #72
                          Posse: var snäll mot jegui'na, det är en av de arter som tagit mycket stryk av dammbyggnationerna i området.

                          Kommentar

                          • VF
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 99

                            #73
                            Nu vill vi se bilder på dom andra tre.Nu är det bevisat att man kan få hem riktiga rariteter bara man drar i rätt trådar.
                            VF// Mats

                            Kommentar

                            • posse
                              Användare
                              • april 2002
                              • 96

                              #74
                              Titta i samma tråd!
                              Vf jag kanske kommer behöva gör mig av med nån C.Jegui eller nåt maila mig på zero198105@hotmail.com!!!

                              Kommentar

                              • VF
                                Användare
                                • oktober 2003
                                • 99

                                #75
                                Såg på Waterwolves att det var en cf.jegui och två jegui fan vad avis jag blir.
                                VF// Mats

                                Kommentar

                                Arbetssätt...