Blivande nybörjare.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jimmy. E
    Användare
    • december 2022
    • 4

    Blivande nybörjare.

    Hej.
    Jag är en glad nybörjare och har bestämt mig för att jag vill skaffa ett akvarium, har inte haft något sedan jag var tonåring. Det är ju så att jag har fastnat för ciklider, dom är ju så otroligt fina, men problemet jag har är att jag endast har plats för ett 180L akvarium på 1 M bred. Så frågan är då måste jag glömma tanken på att ha ciklider eller finns det några som skulle passa? Jag har även en fråga angående malar om det nu är så att det finns ciklider som passar, går dom då ihop med en Snow white ancistrus, L144? Om så fall vilka?
    Tack på förhand.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Finns mängder med ciklider du kan ha. Har du ancistrus går ju tankarna till Sydarmerika.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Jimmy. E
      Användare
      • december 2022
      • 4

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Finns mängder med ciklider du kan ha. Har du ancistrus går ju tankarna till Sydarmerika.
      https://www.ciklid.org/artregister/a...GEO=Sydamerika
      Åh va kul tack! det fanns ju massor. men hur är dom sydamerikanska cikliderna med andra fiskar? eller ska man bara ha sydamerikanska ciklider i akvariet?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        det kan gå att blanda olika världsdelar, men inget jag direkt rekommenderar. Några arter du specifikt är intresserad av?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar