Min Akvarie Hobby

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CrazyFerretswe
    Användare
    • april 2017
    • 0

    Min Akvarie Hobby

    Något som håller mig sysselsatt så jag inte tänker på min panikångest. <3
    Har 8 st Akvarium.
    Vissa firrar är i 540 karet som senare ska flytta till dom andra då nya ytterfiltret har gått ett tag, Tex scalarerna, kakaduacikliderna och Synodontis Petricolorna.
    Har gjort särskilda Biotoper till dom nu.

    20L
    30L
    54L
    110L
    2st 200L på ställning
    375L
    540L

    Fiskar och Växter jag har, uppdelade i olika kar där dom passar.

    Räkor: 3 Amano, Par st Honor/ Hanar Yellow Stripe, Blue Jelly körsbär och Taiwan bee panda/ king kong,

    Snäckor: Malaysiska sandsnäckor, Helena, Posthorn.

    Ciklider: 4 Discus Red/ Turquoise ska snabbt skaffa 2-4st till, 7 Scalarer i olika färger, 2 Fjäril, 2 Boliviansk, 2 kakadua.

    Malar/ Algätare: Jävlans många Ancistrus/yngel, 6 Synodontis Petricola, 3 Sewellia lineolata, 8 Ocinclus, 2 Siamesiska algätare.

    Corydoras/ Bottenätare: 6 Panda och 7 Fläckiga Pansarmalar.

    Kulfiskar: 2 Green spotted (Bräckt) 7 Dvärg Carinotetraodon travancoricus (sötvatten)

    Övrigt: 20 Kardinal tetror.

    Har haft innan jag bytade inriktning:

    Ciklider/Jordätare: Malawi, Geophagus "Rio Negro".

    Killi: 1 Hane, 2 Honor Nothobranchius Rachovii Beira.

    Övrigt: Platy, Endlers.

    Växter: Vallisneria Gigantea, Vallisneria 'nana', Hygrophila salicifolia, Aponogeton longiplumulosus, Aponogeton ulvaceus, Aponogeton capuronii, Echinodorus ozelot Ludwigia sp. 'Super Red',Ludwigia natans, Hygrophila polysperma, Lilaeopsis novae-zelandiae, Sagittaria subulata Limnophila sessiliflora, Cerstopteris siliqosa, Anubias, Cryptocoryne Blassii, Cryptocoryne balansae, Cryptocoryne wendtii, Hydrocotyle leucocephala, Cryptocoryne sp, Java ormbunke, Hemianthus Calliteicho Cuba, Echinodorus/svärdsplanta, eleocharis acicularis, Rotala Rotundifolia......

    Flytväxter: Musselblomma

    Mossa: Javamossa, Christmas moss

    Kommer mer när jag kommer på dom andra namnen...
Arbetssätt...