Räkmix

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gert

    Räkmix

    Jag Matar mina malawiciklider med räkmix och undrar om jag kan mata mina andra sällskapsfiskar med samma mat. Jag har ett kar med palettciklider och ett kar med kardinaltetra,svärdbärare,malar.
  • Fiskar.nu
    Användare
    • september 2003
    • 442

    #2
    Ja då funkera för mig har haft malawis och det funkade. Malar funkar också. funkar för alla (kampfisk verkar inte ta mycket... mest mygg för den
    375 liter till L-malar

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Levandefödare eller sällskapsfisk skall nog ha en annan konstellation för sitt foder, men om du kompletterar med flingfoder emellanåt så går det säkert.

      Malar äter räkmix med stor aptit. Jag tvivlar på att Kardinaltetran drar sig nedåt botten för att äta på en bit räkmix. De jag hade var sällan nere på botten för att äta tillsammans med de andra utan de snappade upp det de kom åt i mellanskiktet i akvariet (och på ytan).

      Räkmix är inte farlig för dom så prova dig fram. Men jag råder dig att variera fodret även om de kan äta räkmixen.

      Kommentar

      • Fiskar.nu
        Användare
        • september 2003
        • 442

        #4
        Levande små yngel går också att stoppa i som mat. ta lite av varje, räkmix, flingfoder, artimer eller vad dom heter dom där små räkorna. Beroende på fiskar

        Palettciklider = räkmix
        svärdbärare = flingfoder
        Malar = alger tabletter, räkmix (cikliderna kommer nog att hinna käka upp all map innan malen hinner äta), Gurka har jag sett att dom också försöker suga på men verkar inte få in något, kanske andra grönsaker eller frukt
        375 liter till L-malar

        Kommentar

        Arbetssätt...