Mitt första Tropheus kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boko
    Användare
    • november 2009
    • 50

    #16
    Ursprungligen postat av Pabbe
    Nu blir jag sugen på dubbar! De gör sig verkligen bra i ditt kar med den ljusa sanden och kontrasten till den mörka bakgrunden.
    Kul att du är nöjd med ancistrusen. "Super rot", kanske ska börja kalla dem det
    Haha ja, tycker det brukar stå så på lager listor betyder väl super röd på tyska antar att de var dom som fick fram varianten?

    Kommentar

    • Johan F
      Användare
      • mars 2006
      • 2439

      #17
      Kul att få se lite avkommer från mig:-)
      3000 liter med Tropheus
      http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
      Tropheus sp. black Ikola
      Tropheus sp. black Caramba
      Tropheus red bishop Caramba
      Tropheus Moorii Kambwimba
      Tropheus Moorii Kapampa
      Tropheus Duboisi Maswa

      Kommentar

      • Boko
        Användare
        • november 2009
        • 50

        #18
        Ursprungligen postat av Johan F
        Kul att få se lite avkommer från mig:-)
        Dom lever och frodas! Hur gamla är dom tror du? Han jag köpte av sa att dom bara var runt 15 månader men känns som dom är äldre med tanke på storleken

        Kommentar

        • Boko
          Användare
          • november 2009
          • 50

          #19
          Tog ju ut 5 honor som tuggat några veckor, det belönades med två tugg till.. Helt otroligt vad Saulosi kan producera!

          Hoppas mitt yngelnät dyker upp från Ebay snart, så man kan börja tömma dom. En hona har en helt kolsvart haka fylld med yngel och hon börjar bli riktigt smal.

          Kommentar

          • Johan F
            Användare
            • mars 2006
            • 2439

            #20
            Ursprungligen postat av Boko
            Dom lever och frodas! Hur gamla är dom tror du? Han jag köpte av sa att dom bara var runt 15 månader men känns som dom är äldre med tanke på storleken
            Stämmer ganska bra med åldern. Han köpte en yngelgrupp av mig i juni 2014. Och var ganska små vid leverans. De kanske är mellan 16-18 månader i dag.
            Han har väl matat dem ordentligt:-)
            Troffar växer på bra om man matar mycket, men inget jag skulle rekommendera då det kan få magproblem.
            3000 liter med Tropheus
            http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
            Tropheus sp. black Ikola
            Tropheus sp. black Caramba
            Tropheus red bishop Caramba
            Tropheus Moorii Kambwimba
            Tropheus Moorii Kapampa
            Tropheus Duboisi Maswa

            Kommentar

            • Boko
              Användare
              • november 2009
              • 50

              #21
              Ursprungligen postat av Johan F
              Stämmer ganska bra med åldern. Han köpte en yngelgrupp av mig i juni 2014. Och var ganska små vid leverans. De kanske är mellan 16-18 månader i dag.
              Han har väl matat dem ordentligt:-)
              Troffar växer på bra om man matar mycket, men inget jag skulle rekommendera då det kan få magproblem.
              Jaha där ser man Otroligt vad NLS kan göra, alfa hanarna är runt 12 cm och riktigt feta! Tänkte varva 2 NLS och 1 flingor per dag

              Kommentar

              • Boko
                Användare
                • november 2009
                • 50

                #22
                Har nu tre tuggande dubois och en murago. Sett att dom äter flingfoder och att ägg säcken blir mindre. Så jag bestämde mig att försöka göra en ägg kläckare med saker jag hade hemma. Och det gick! Är jäkligt nöjd med resultatet då jag knappt hade nåt hemma. Konstruktionen består av ett innerdel från en Fluvan 4 från 80 talet typ, ett fisknät typ tätt samt två hårsnoddar och en hållare för värmare. Det ända som saknas är ett skydd så inte de vuxna inte kan norpa på äggen, men dom verkar helt ointresserade än så länge. Tog bara en dubois honas ägg till och börja med. Hon hade knappt nån ägg säck alls, men blev mäkta förvånad när jag fick ut 12 feta ägg!

                Kommentar

                Arbetssätt...