Prinsessa med öppen mun

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    Prinsessa med öppen mun

    Mina prinsessor ynglar av sig lite då och då, men det blir inte många som överlever. Jag tror att det är Synodontis Petricola´s fel, då de är fruktansvärt stirriga. Nu senaste veckorna har jag plockat upp några halvstora prinsessor som var döda. Misstänker Synodontisarna som stressar ihjäl prinsessorna. Idag fick jag nog då jag fick plocka upp ett par till.
    I med vattenslangen och tömde karet så pass mycket att det var lätt att fånga upp synodontisarna.
    När jag hade fyllt på vattnet och satt o titta på karet så såg jag en prinsessa simmandes omkring med öppen mun. Tog upp den och kollade att det gick att stänga munnen och det gick, men firren öppnade munnen genast igen. Släppte tillbaka firren och den simmade som vanligt fast med öppen mun.
    Nu till min fråga "Vad är det för fel"? Någon som vet?
    Bifogade filer
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Det är nog någon "sena" som har gått av så att käken inte fäster till muskeln.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • tobbe77s
      Användare
      • januari 2005
      • 44

      #3
      samma sak hände min clownfisk, han hade öppen mun i ca 1 vecka innan den stängde munnen igen.

      Kommentar

      Arbetssätt...