Letar efter sköldpaddor i Smålandstrakten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MissaMisan
    Användare
    • februari 2014
    • 1

    Letar efter sköldpaddor i Smålandstrakten

    Hej! Hoppas det är okej att lägga ut efterlysningar av detta slag på forumet! Såg att det skrivits om Akvariekällan tidigare i detta forum, så tänkte någon kanske har en susning om detta, om jag har tur.

    Det är nämligen så att för ett antal år sedan var vi tvungna att omplacera våra två rödörade vattensköldpaddor, en hane och en hona.
    Vuxna båda två. Det var väldigt tråkigt, och jag undrar så var de tog vägen!
    Deras nya husse och matte tröttnade efter ett år eller så, och lämnade in dem till Akvariekällan i Växjö (Småland) nån gång under 2008-2009. (Det är möjligt att butiken hade bytt namn till Håvmästarna eller något annat då.)

    Av dåvarande ägaren till affären har jag fått höra att det är möjligt att de såldes vidare till några i Åseda-trakten, som har haft en djur/akvarieaffär uppe i Stockholm förut... Och har intresse av akvarium och sånt. Han mindes inte vad de hette eller så. Fast det är inte säkert. De kan ju ha hamnat var som helst!

    Själv bor jag i Karlskrona, Blekinge.

    Jag vill bara veta var ”mina” sköldisar tagit vägen och om de har det bra. Det skulle betyda så mycket, och även om vi skulle få reda på dåliga nyheter är det bättre än att gå runt i ovisshet. Så alla tips mottages tacksamt!

    Mvh Annie
    Bifogade filer
Arbetssätt...