Sandlekare/featherfins 2014

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Doktor-T
    svarade
    Ursprungligen postat av Bosse G
    Jag har en burk med 4 st Callichromis macrops där det var väldigt mycket jagande så efter att ha sett dina tankar slängde jag i 5 st rödhongi som jag skulle göra mig av med. Måste säga att initialt så har det gjort en enorm skillnad. Skall bli kul att se om det håller i sig .
    Gott att höra! :-)

    Lämna en kommentar:


  • Doktor-T
    svarade
    Ja säga vad man vill om att blanda malawi och tanganyika men jag kör detta för en god sak och projekt som dessa gör ju det hela än mer intressant. Mitt hopp om en lugn atmosfär i karet som ska gynna ynglandet av Ventralis är nog på väg.

    Lämna en kommentar:


  • Johan F
    svarade
    [QUOTE=Johan F;926208]Ja Macrops verkar väldigt bra drag på om det går ensamma. Mina höll på som bara den tills det fick troffar som sällskap.

    Lämna en kommentar:


  • Johan F
    svarade
    Sandlekare/featherfins 2014

    Macrops vilket drag

    Lämna en kommentar:


  • Bosse G
    svarade
    Ursprungligen postat av Doktor-T
    Jag har själv inlett ett projekt för att få min Ventralisgrupp att öka. Jag har i början av veckan börjat med att blanda in Cyrtocara moorii som är tänkt ha en utfyllande och lugnande effekt på Ventralisgruppen. Hittills ser det väldigt bra ut och dessa Haplisar flyter bra in i gruppen av Ventralis som fsktiskt tycks stimma med dessa malawis och även Cyprisar. Det ska bli oerhört intressant att se om denna amerikanska modell ska slå väl ut.
    Jag har en burk med 4 st Callichromis macrops där det var väldigt mycket jagande så efter att ha sett dina tankar slängde jag i 5 st rödhongi som jag skulle göra mig av med. Måste säga att initialt så har det gjort en enorm skillnad. Skall bli kul att se om det håller i sig .

    Lämna en kommentar:


  • Doktor-T
    svarade
    Jag har själv inlett ett projekt för att få min Ventralisgrupp att öka. Jag har i början av veckan börjat med att blanda in Cyrtocara moorii som är tänkt ha en utfyllande och lugnande effekt på Ventralisgruppen. Hittills ser det väldigt bra ut och dessa Haplisar flyter bra in i gruppen av Ventralis som fsktiskt tycks stimma med dessa malawis och även Cyprisar. Det ska bli oerhört intressant att se om denna amerikanska modell ska slå väl ut.

    Lämna en kommentar:


  • Doktor-T
    svarade
    Rena sandsilare, skulle inte det funka ihop med en lugn och inkörd troffegrupp? I mina ögon borde det gå eftersom troffarna enligt mig sköter sina egna business och blandar sällan sig i andra fiskars grejjer.Visst, rätt förtsättningar såsom fin sand, fria sandytor utan massa potensiella revirmöjlighetr för troffarna samt giivetvis ett anpassat utfodringssätt + ett allsidigt foder.

    Lämna en kommentar:


  • maltandis
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    Fina firrar och bra bilder

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    Hysteriskt snygga!

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • Johan F
    svarade
    Lite synd att de inte pallar med och vara sällskap till troffar.
    Senast redigerad av Johan F; 29 januari 2014, 22:36.

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av Johan F
    snygga
    Tack Johan,
    Ja dom är snygga och riktigt intressanta att sitta o kolla på med sitt "bo" byggande.

    Lämna en kommentar:


  • Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    snygga

    Lämna en kommentar:


  • Streamstone
    svarade
    Förslag på nån sandlekare som skulle kunna funka bra i mitt 240 liters. Hästnospar, Nigripinnissar och 2 Calvusar idag. Har 2 Ocellatuspar just nu också men är lite trött på deras, framförallt ena hannens, störiga storhetsvansinne. Vill pröva nåt annat mindre ilsket. Väldigt sugen på nån trevlig och intressant sandlekare. Visst, den får väl gärna vara lite tuff men inte odrägligt störig. Eller ska jag fundera vidare på nåt annat spår?

    Lämna en kommentar:


  • svanvik
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 271,3 KB
ID: 689791
    Kass bild tagen med mobil och vid matning men ändå. De spottades på 17e dagen.
    Senast redigerad av svanvik; 27 januari 2014, 22:37.

    Lämna en kommentar:


  • svanvik
    svarade
    Då har kilesan precis spottat ca 15-20 småttingar. De äter glupskt artemia och frysta bosminier. Ni som har erfarenhet av att dra upp dem. Vad får man inte missa längs vägen / är de känsliga eller brukar det gå bra?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...