1125L "Featherfins"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    #16
    Gillar när man sätter ihop moduler så de ser mer unika ut. Annars blir det lite kantigt, så bra jobbat!

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #17
      Skitsnyggt!!!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Doktor-T
        Användare
        • april 2012
        • 424

        #18
        Ser bra ut med lättilgängliga pumpmoduler. Vad har du tänkt använda för filter?

        Det kommer bli kanonbra space i detta kar med om du inte ska ha moduler på bakrutan med.
        720 Malawi
        375 Yngel
        112 Yngel
        70 Yngel

        Kommentar

        • Repen1
          Användare
          • januari 2013
          • 877

          #19
          Det kommer inga fler moduler, då detta är "frisimmare" så är det meningen att det ska ses som en bit ut i vattnet där det är några klippor. Filtreringen kommer att skötas av 2st Eheims 2260or som är "trimmade" med 1262 pumpar, 3400L st. Mille
          Dieselråttan

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #20
            Jag har samma trimning på mitt 2260.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Repen1
              Användare
              • januari 2013
              • 877

              #21
              Ursprungligen postat av DaRe
              Jag har samma trimning på mitt 2260.
              Vilken dimension har du på tryckröret, låter den mycket, o får du högt tryck på din? Mille
              Dieselråttan

              Kommentar

              • Pierre_N
                Användare
                • mars 2004
                • 772

                #22
                Ser bra ut! Vad är det för trimning av pump ni pratar om? Går det att köpa till ett "trim-kit"?

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Låter inte mycket, jag tror insuget är 32mm utvändigt.

                  Tja trimkit och trimkit, det är en vanligt eheim pump som är externt monterad och min gamla gick sönder då köpte jag en ny och tog en kraftigare då det var vad som fanns hemma.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Christian Alfredsson
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 4122

                    #24
                    Va kul att följa. Jag har samma akvarium, 1125 med aluminiumram och bara några moduler samt sandlekare.
                    Christian Alfredsson
                    http://www.zoopet.com
                    http://www.christianalfredsson.com

                    Kommentar

                    • Repen1
                      Användare
                      • januari 2013
                      • 877

                      #25
                      Ursprungligen postat av Pierre_N
                      Ser bra ut! Vad är det för trimning av pump ni pratar om? Går det att köpa till ett "trim-kit"?
                      Det är det som är så bra med Eheims stora klassiska filter, man kan ha 3st olika pumpar på samma filterhus, original säljs 2260an med 1060 pumpar på 2400L, men man kan ha både större o mindre pumpar på dom. Mille

                      Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                      Va kul att följa. Jag har samma akvarium, 1125 med aluminiumram och bara några moduler samt sandlekare.
                      Vore intresant med någon bild, o vilka fiskar du har i karet. Mille
                      Dieselråttan

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #26
                        Ursprungligen postat av Repen1
                        Vore intresant med någon bild, o vilka fiskar du har i karet. Mille
                        +1, nu finns en tråd i ämnet också
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Repen1
                          Användare
                          • januari 2013
                          • 877

                          #27
                          Då har projektet gått in i nästa fas, byggde en liten vagn o rullade in karet i huset, sedan var det dags att påbörja det riktigt roliga. Fylla med sand o vatten. Karet halvfullt o täta kontroller med vattenpass, då durken är träbjälklag o ganska vek. Nästan vattenfyllt o Lutzendimman ligger tät, då jag aldrig gör rent sanden vid "rokader" Har den i ett kar med en pump så att alla bakterier överlever o jag inte behöver vara rädd för nitrit vid uppstart. Då är även fisken i, o det är bara att vänta på att 2260an gör sitt jobb, så vattnet blir klart. I morgon så ska den andra 2260an också kopplas in. Då ska även den sista slutjusteringen göras så karet kommer riktigt i våg. Mille
                          Dieselråttan

                          Kommentar

                          • maltandis
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 1567

                            #28
                            Ursprungligen postat av Repen1
                            Då har projektet gått in i nästa fas, byggde en liten vagn o rullade in karet i huset, sedan var det dags att påbörja det riktigt roliga. Fylla med sand o vatten. Karet halvfullt o täta kontroller med vattenpass, då durken är träbjälklag o ganska vek. Nästan vattenfyllt o Lutzendimman ligger tät, då jag aldrig gör rent sanden vid "rokader" Har den i ett kar med en pump så att alla bakterier överlever o jag inte behöver vara rädd för nitrit vid uppstart. Då är även fisken i, o det är bara att vänta på att 2260an gör sitt jobb, så vattnet blir klart. I morgon så ska den andra 2260an också kopplas in. Då ska även den sista slutjusteringen göras så karet kommer riktigt i våg. Mille
                            Satan i gatan vad mäktigt, bra jobbat
                            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                            Kommentar

                            • Repen1
                              Användare
                              • januari 2013
                              • 877

                              #29
                              Tack Jocke. Det blev en liten ändring i fiskbeståndet(som vanligt) hade tänkt att ha "kilesorna" i eget kar men vid studie från 600L karet verkade det som att "furcifer" hanarna höll sej över stenarna, så jag provar om "kilesan" kan trycka upp dom på dom här modulerna, så kanske jag får uppleva ett "Bower"bygge på höjd. Mille
                              Dieselråttan

                              Kommentar

                              • ThomasK
                                NCS Medlem
                                • januari 2013
                                • 286

                                #30
                                kanonsnyggt
                                Mvh Thomas

                                Kommentar

                                Arbetssätt...