Projekt akvarie vinden
Kollaps
X
-
Nu äntligen har det börjat hända lite på min vind
Mitt 240 SA står för tillfället tomt men innehållet har blivit flyttat till en ny tank på 375 L och har nu följande art lista
6 xGeophagus surinamensis 4 st ca 12-15 cm och 2 st ca 6 cm
2 xPterophyllum scalare " amazonian blue" dock lite väl små
2 xAndinoacara pulcher som igentligen blev ett rent impuls köp men jag får se hur dom tar sig
2 x gul Ancistrus
och 12 Colombia tetra.
Sedan har jag nu även afrikanskt uppe på vinden, med ett 320 L Malawi kar. Detta skulle först bli ett Tanganyika vilket jag även hade börjat att handla fisk till men jag ändrade mig helt enkelt
Men i detta karet har jag nu
6 stTrematocranus placodon i uppdelningen 3+3. Dom kommer kanske bli lite stora men jag föll pladask när jag såg hur fina dom är
6 stCopadichromis sp. "mloto undu" F1 från just Undu Reef och även här är det 3+3.
sedan har jag även här lite Ancistrus.
Jag har även fått upp en fin soffa där man kan sitta länge och bara njuta
Nu är det ju dock så att jag har ett 240 L som är tomt. Och jag vet inte vad jag skall ha iMalawi eller SA blir det ju garanterat men vilket ?
Men tips tages gärna emot
Och bilder på allt hoppas jag få upp så snart som möjligt.Lämna en kommentar:
-
Ja det blir ju lite vågat
Men det var det ända valet jag hade om jag inte ville ha ett 200 liters sällskaps kar
Vi har liksom ingen källare men en vind så då fick det bli Vinden .Lämna en kommentar:
-
Jag gillar att du valde Vinden när alla andra kör källaren för risken vid lekage, Lär ju regna hos dig då!
Lämna en kommentar:
-
-
-
Hur löser du tömning/påfyllning av karen?
Slang upp och ner till 2:a plan?Lämna en kommentar:
-
Det hoppas jag verkligenDet har alltid varit en drömfisk så hoppas mycket på dom
Men har ni tips på sällskap jag har stora funderingar påCyprichromis leptosoma .
Men hur många och skall det räcka med det sedan eller skall man ha någon snäcklekare också?
Det är ju angenäma problemMen det är ändå kul att få tips.
Lämna en kommentar:
-
Så nu simmar det 4 st O. Ventralis orange cap i ett av mina karLämna en kommentar:
-
-
Äntligen har det börjat hända lite med vinden
Jag har fått rensat bort en del av all skit som stod där och har även fått igång 3 av de 4 kar som skall vara igång
så här får ni lite bilder
först det nyaste 310 liters blivande Tanganyika kar
Detta kar hittade jag på blocket som bortskänkes helt komplett med bakgrund pumpar och en massa andra grejer
Men nu till det roligaste välja fisk
jag har en väldig beslutsångest om jag skall satsa på Troffar eller om man skall satsa på någon sandlevande art i kombo med en några snäck lekare och tex prinsessan? Kom gärna med förslag
Och sedan har vi mitt Rio 240 L som nu är SA men som i framtiden främst skall vara till att föda upp yngel
men just nu har jag mina Manacapuru Scalarer och 4 st Amazonia Blue tillsammans med 4 stGeophagus surinamensis
det blir ju lite överbefolkat och på tok för litet för Geophagus men fiskarna är fortfarande ung fiskar och jag håller på att bygga bänk till ett större kar som kommer bli det fjärde på vinden
Och sist mitt 80 L där jag har 1 parPelvicachromis pulcher som ynglat 2 gånger. Dessa yngel går just nu i 310 litarn
i detta kar skall det till lite mer rötter och växter men det kommer så sakteligen
Och sist ett översikts foto ( ursäkta röran ) som det såg ut för 1 vecka sedan
Nu får ni hjälpa mig och komma med förslag på fisk innehav till Tanganyika karet.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: