Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jaxen
    Användare
    • juli 2012
    • 28

    #16
    Jag lånar tråden lite då även jag behöver förslag. Det gick inte bra med mina kakaduor och nu lever bara en hona. I karet går även koppar- och rosentetror, det kan vara så att det var för mycket för cikliderna.

    95cm, 167L, 10 av varje tetra och en liten L200. Förslag?

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #17
      Det går utmärkt att start massor av trådar, men det funkar utmärkt i denna tråd också.

      Apistogrammas kan vara luriga då hanen kan bli utmattad av att leka med honorna och hårt ansatt av honorna dessutom. Jag tror inte tetrorna ska vara så farliga, snarare om det är att hel akaret har för hög belastning så att du tvingas mata mycket vilket leder till dålig vattenkvalitet...
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Jaxen
        Användare
        • juli 2012
        • 28

        #18
        Jag beställde faktiskt ett nytt ytterfilter igår som ska ersätta innerfiltret i det karet. Jag ser spår av nitrit i dropptest så jag antar att filtret är för klent.

        Det andra karet med borellii har jag 12 glödband, 10 neon, 3 zebrabotia och 2 skäggnosmalar. Borellii är 1+3. Det karet är problemfritt och till skillnad mot set andra är det öppet utan täckglas. Det karet har alltid haft ytterfilter.

        Kommentar

        • Alex
          Användare
          • september 2012
          • 39

          #19
          20 tetror och en mal i 167 liter ? det kan väl inte vara för mycket? eller fatta jag fel ????

          Kommentar

          • Janne E
            Användare
            • april 2002
            • 382

            #20
            Ursprungligen postat av kaj.p
            Jag hade utan tvekan bara valt en art och hellre ett stort antal.
            Av de tre du nämner är två betydligt robustare än vad winkelfleck är.
            Fungerar mycket bättre än att ha flera arter, det ska vara många av en art och inte få av flera arter...

            Janne

            Kommentar

            • vinbok
              Användare
              • januari 2013
              • 5

              #21
              Då har man fått en hel del att tänka på, blir ju inte ett helt lätt val att välja vilken apistogramm man vill ha. Dom flesta av dom är ju ruskigt snygga, men nån sort får det bli till slut och det blir att köra 1+3 tror jag. Sen får man väl övertyga tanten att fler akvarium är bra, hon var ju rätt lycklig när jag började avveckla dom små inför start av det stora.

              Kommentar

              Arbetssätt...