Hjälp med könsbestämmning av paletter. BILD

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Ciklidtok
    svarade
    Jag har ett etablerat par nu, de har haft sin första kull, men ynglen överlevde inte att komma ut från grottan :/

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    jag skulle tippa på 2.1.0 mitten är hona

Lämna en kommentar:

• Ciklidtok
    svarade
    Jag köpte ju tre säkra honor. Och en av mina är i varje fall en hane....för de leker i stenröset nu.......

Jag var ju lite smart också när jag köpte honorna, den ena jag valde var helt klart lekmogen och mycket rund om buken, som var blodröd nästan Det är den som är inne i stenröset med ena hannen och kuckelurar :p

Lämna en kommentar:

• Mr.Fish
    svarade
    -Jepp.. Berg o säker ;-)

Lämna en kommentar:

• Ciklidtok
    svarade
    Jo jag börjar nästan ångra att jag frågade DaRe men jag tror jag kör på fisken som talar, han verkar vara väldigt bergsäker

Jag har försökt knäppa bättre bredsidsbilder på dem, men de vägrar medverka på poseringen....Nu har de dessutom gått och gömt sig i stenröset :/

Lämna en kommentar:

• Mr.Fish
    svarade
    Uggh! Fisken talar! Bild 1&3 är hanar. Bild 2 visar en hona! ;-)

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    oj va de 8 cm, ja då ska du lätt kunna se honor och hannar, då tyder väl på att det skulle vara hannar isf men jag skulle gärna se lite bättre bredsidsbilder iaf på 2an och 3an honorna brukar ju vara rejält mindre i storlek oxå om hannarna kommit upp till 8cm kanske honorna brukar vara ca 5cm och lite mer kompakta i kroppen

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Hahaha ett bud till. Nu ångrar du att du frågade.

Lämna en kommentar:

• Cichlid-Power
    svarade
    Hei alle sammen, jeg tror nok at det er hanner, om man kikker på ryggfinne, analfinne og bukfinnene, så indikerer de hanner. Og siden de er ca.8 cm er de store nok til kjønnsbestemmelse. Men, som det spørr etter sidebilde og bedre bilder. Disse fiskene er store nok til å leke.

Cichlid-Power

Lämna en kommentar:

• gullefjun
    svarade
    Ursprungligen postat av Ciklidtok
    Ouch, hur många olika bud det kom nu då De är inte jättestora än, den största (i mitten) är kanske 8 cm, de andra två är något mindre.

Skall försöka ta bättre bilder på dem. Jag gjorde en chansning och köpte tre honor i varje fall, och de jag köpte är rundare i kroppen än de jag hade. Får se om det händer något i karet då
    Mmm - är dom åtta cm borde det inte vara så svårt att se könsskillnad! Lite klarare bilder, skulle nog underlätta.

Lämna en kommentar:

• Ciklidtok
    svarade
    Ouch, hur många olika bud det kom nu då De är inte jättestora än, den största (i mitten) är kanske 8 cm, de andra två är något mindre.

Skall försöka ta bättre bilder på dem. Jag gjorde en chansning och köpte tre honor i varje fall, och de jag köpte är rundare i kroppen än de jag hade. Får se om det händer något i karet då

Lämna en kommentar:

• Uffe Lindström
    svarade
    Många bud
    Jag tror bild 1 och 3 är hanar och bild 2 en hona.

Lämna en kommentar:

• gullefjun
    svarade
    Om man tittar på ryggfenan på den tredje bilden - så är den lite mer utdragen, än vad den är på fisken på översta bilden - så även jag tippar att det är en hane på sista bilden.

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    jag kan ju ha fel jag med......den tredje kanske kan vara en hanne när jag tittar efter noggrannare

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Hehe och jag som tyckte jag var säker. Ok ok jag skyller på att jag tittade på telefonen...

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...