Hjälp med könsbestämmning av paletter. BILD
Kollaps
X
-
Jag har ett etablerat par nu, de har haft sin första kull, men ynglen överlevde inte att komma ut från grottan :/ -
Gäst svaradejag skulle tippa på 2.1.0 mitten är honaLämna en kommentar:
-
Jag köpte ju tre säkra honor. Och en av mina är i varje fall en hane....för de leker i stenröset nu.......
Jag var ju lite smart också när jag köpte honorna, den ena jag valde var helt klart lekmogen och mycket rund om buken, som var blodröd nästanDet är den som är inne i stenröset med ena hannen och kuckelurar :p
Lämna en kommentar:
-
Jo jag börjar nästan ångra att jag frågade DaRemen jag tror jag kör på fisken som talar, han verkar vara väldigt bergsäker
Jag har försökt knäppa bättre bredsidsbilder på dem, men de vägrar medverka på poseringen....Nu har de dessutom gått och gömt sig i stenröset :/Lämna en kommentar:
-
Uggh! Fisken talar! Bild 1&3 är hanar. Bild 2 visar en hona! ;-)Lämna en kommentar:
-
oj va de 8 cm, ja då ska du lätt kunna se honor och hannar, då tyder väl på att det skulle vara hannar isf men jag skulle gärna se lite bättre bredsidsbilder iaf på 2an och 3an honorna brukar ju vara rejält mindre i storlek oxå om hannarna kommit upp till 8cm kanske honorna brukar vara ca 5cm och lite mer kompakta i kroppenLämna en kommentar:
-
Hei alle sammen, jeg tror nok at det er hanner, om man kikker på ryggfinne, analfinne og bukfinnene, så indikerer de hanner. Og siden de er ca.8 cm er de store nok til kjønnsbestemmelse. Men, som det spørr etter sidebilde og bedre bilder. Disse fiskene er store nok til å leke.
Cichlid-PowerLämna en kommentar:
-
Ouch, hur många olika bud det kom nu dåDe är inte jättestora än, den största (i mitten) är kanske 8 cm, de andra två är något mindre.
Skall försöka ta bättre bilder på dem. Jag gjorde en chansning och köpte tre honor i varje fall, och de jag köpte är rundare i kroppen än de jag hade. Får se om det händer något i karet då.
Lämna en kommentar:
-
Ouch, hur många olika bud det kom nu dåDe är inte jättestora än, den största (i mitten) är kanske 8 cm, de andra två är något mindre.
Skall försöka ta bättre bilder på dem. Jag gjorde en chansning och köpte tre honor i varje fall, och de jag köpte är rundare i kroppen än de jag hade. Får se om det händer något i karet dåLämna en kommentar:
-
Många bud
Jag tror bild 1 och 3 är hanar och bild 2 en hona.Lämna en kommentar:
-
Om man tittar på ryggfenan på den tredje bilden - så är den lite mer utdragen, än vad den är på fisken på översta bilden - så även jag tippar att det är en hane på sista bilden.Lämna en kommentar:
-
jag kan ju ha fel jag med......den tredje kanske kan vara en hanne när jag tittar efter noggrannareLämna en kommentar:
-
Hehe och jag som tyckte jag var säker. Ok ok jag skyller på att jag tittade på telefonen...Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: