1 låda CA från Jeff Rapps

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Norrland
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    Det är inte första gången jag har dovii men tack för tipset iaf.
    Ja jag hoppas dom blir fina, som jag skrev i tidigare inlägg så blir denna variantens honor gulare och hanarna blåare än tex Nicaragua varianten. Så det ska bli spännande.
    Ja, mitt inlägg blev lite Captain Obvious. Sorry. Jag har sett en bild pa varianterna brevid varandra och sant som sagt.

    Fick en flash back och minns att vargarna biter sig fast i fisken och sedan skakar den - varpå alla fjall som virlvlar runt. I jamforelse med andra rov ciklider som lixom suger in fisken i munnen.

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av Norrland
    Grymma fiskar du tog hem - speciellt Dovii. Enormt gula och mkt fina linier pa dessa. Har aldrig sett sa gula vid denna storlek. För mig ar detta en mkt intressant täckning. Alla vargar jag haft har varit mer blå/gröna?! Fan va nice.

    Va valdigt noga med maten nar dom ar sma sa blir dom kanon fina nar dom blir storre. Mitt tips ar att lata dom fasta nagon gang i manaden sa dom tommer ut tarmarna ordentligt och att du föder upp egen feeder-fish sa kan du ge dom levande. Dom ar enormt duktiga att jaga och hela burken fylls med glitter fran fisken dom dodar. PANG!

    Lycka till!
    Det är inte första gången jag har dovii men tack för tipset iaf.
    Ja jag hoppas dom blir fina, som jag skrev i tidigare inlägg så blir denna variantens honor gulare och hanarna blåare än tex Nicaragua varianten. Så det ska bli spännande.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Fasen Norrland, du är blodtörstigare än fisken själv...

    Lämna en kommentar:


  • Norrland
    svarade
    Grymma fiskar du tog hem - speciellt Dovii. Enormt gula och mkt fina linier pa dessa. Har aldrig sett sa gula vid denna storlek. För mig ar detta en mkt intressant täckning. Alla vargar jag haft har varit mer blå/gröna?! Fan va nice.

    Va valdigt noga med maten nar dom ar sma sa blir dom kanon fina nar dom blir storre. Mitt tips ar att lata dom fasta nagon gang i manaden sa dom tommer ut tarmarna ordentligt och att du föder upp egen feeder-fish sa kan du ge dom levande. Dom ar enormt duktiga att jaga och hela burken fylls med glitter fran fisken dom dodar. PANG!

    Lycka till!

    Lämna en kommentar:


  • oaken
    svarade
    Kul initiativ. Lycka till med dem!

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av salmberg
    Stort grattis. Och lycka till med de nya. Tittar förbi en kväll..
    Du är välkommen slå en signal innan bara.

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av Banderad
    Ska bli riktigt spännande att följa dessa fiskar när de växer upp, glöm inte att posta någon gång i månaden Robin Ska Microphthalmusen gå lika strömt som många andra Theraps? Jag har aldrig haft någon av dessa arter (knappt sett heller), men börjar helt klart bli lite nyfiken på dem. Det spelar fan ingen roll om man har 1, 10, 20 eller 100 kar. Man har alltid betydligt färre än vad man behöver....

    Kul med bilder på alla rariteter!

    /Jocke
    Ja du kan räkna med att det blir en hel del foto..
    Dom flesta Theraps arterna går i relativt strömt till mycket strömt vatten, jag har en pump kapacitet på 5500L/H i 900l karet dom går i och dom verkar gilla att simma mot pump utblåset.

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ska bli riktigt spännande att följa dessa fiskar när de växer upp, glöm inte att posta någon gång i månaden Robin Ska Microphthalmusen gå lika strömt som många andra Theraps? Jag har aldrig haft någon av dessa arter (knappt sett heller), men börjar helt klart bli lite nyfiken på dem. Det spelar fan ingen roll om man har 1, 10, 20 eller 100 kar. Man har alltid betydligt färre än vad man behöver....

    Kul med bilder på alla rariteter!

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Nästan omöjliga att ta foto på, dom rör sig hela tiden.... fick nöja mig med ett halvtaskigt foto på Microphthalmusen iaf.

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    H.Labridens! Ser ni den hehe ca 1-1,5cm

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Några av Pasionisen, inga toppen foto precis dom vill inte riktigt sammarbeta men dom får duga!

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av Banderad
    Hoppas verkligen på att det är ett par Robin. Ser ut att ha potential att bli riktigt fina.

    /Jocke
    Ja vi får hålla tummarna! Med tanke på att den stora(honan) bara är ca 7-8cm så finns det nog stora chanser att dom blir riktigt fina.

    Lämna en kommentar:


  • Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    Tog några snabba foto på doviina som numera bara är 2st i antal.. Den tredje hade fått så mycket stryk under transporten så hon var död när jag kom hem från jobb idag. men jag hoppas att dom 2 jag har kvar ska vara en hane och en hona
    Den stora dominanta är sannolikt en hona, den mindre däremot är rätt svår att se på vad det kan bli för den fick oxå en hel del stryck under transporten(den är dock pigg och får inte stryck av den stora längre) men den har lite fler prickar på kroppen och fenorna än den stora så kanske ska det bli en hane?

    Man kan se rätt tydligt på den stora(honan) bild 1 och 2. att denna variant är gulare än den som redan finns i sverige idag(sannolikt nicaragua variant medans dessa är costa rica). Hanarna ska bli mycket blåare oxå!
    Hoppas du har 1 par där,tycker det är märkligt att dom inte 1st/packar sån fisk alla känner väl till deras temprament??

    Lämna en kommentar:


  • Rivulatus
    svarade
    Håller tummarna för att du får ett par. Tycker den varianten du skaffat just är den vackraste desutom. Vilken storlek fick du på labridens? Har gått och väntat länge på att arten skulle komma till svea, klart vackraste lekdräkten av alla ca i min mening !

    Lämna en kommentar:


  • Nicke SA
    svarade
    Lycka till med alla! Tror det är fler än jag som vill se bilder på de andra också... Pasionis skulle nog få mig att starta ett CA kar...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...