Måste få be om lite assistans med identifiering

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ilith
    Användare
    • september 2011
    • 1

    Måste få be om lite assistans med identifiering

    Jag har redan provat på en annan sida men tänkte jag skulle slänga ut en krok här också, har fått ett par vad jag utgår ifrån är viktoriaciklider som jag fick med när jag hämtade upp en bunt malawi som skänktes bort.

    Jag är ej bevandrad bland viktoriaciklider och i synnerhet inte svartröda som jag tycker är alldeles för lika varandra för att jag ska kunna dra några slutsatser utifrån bilder själv.

    Hellre än att posta om alla bilder här (då det börjar bli endel nu) så länkar jag till min tråd borta på ciklider.se, hoppas det är ok.



    Det är även ett par vad jag utgår ifrån är någon form av dvärgciklider som jag inte heller kan identifiera, inte omöjligt dessa också är viktoriaciklider men det är inget jag utgår ifrån.

    Tacksam för svar!

    Ska även tillägga att endymion här på forumet redan förslaget den större mörka som en melanistisk thickskin/thickskin hybrid, och visst har fisken blivit ljusare nu när stressen avtagit idag (fick dem igår) men den är fortfarande mörk i färgen, inte svart längre men blågrön som går mot svart iaf.
    Senast redigerad av Ilith; 10 november 2011, 12:51. Anledning: Ytterligare info
Arbetssätt...