Sintered glass

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rivulatus
    Användare
    • december 2002
    • 811

    Sintered glass

    Hallå, försöker hitta bra erfarenheter och info om filtermaterialet "sintered glass". Köpte och kör i mitt eheim 2080 men rapporterna om materialet är lite spritt.. Nån som vet mer eller har erfarenheter?
    SA:

    Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
    Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #2
    Är det detta du har: http://www.amazon.com/Substrat-Biolo.../dp/B0006JLNBK

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Jag har någon variant som der ut som avbrutna stavar. Ingen aning om de är bättre ller sämre. Vet inte hur jag ska avgöra det, de ligger blandade med en massa annat i mina filermoduler i 936-liters karet.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • maj 2006
        • 1816

        #4
        När jag hade ytterfilter så använde jag "sintered glass" det är mycket poröst så ytan blir mycket stor. Svårt att säga hur bra det var men min uppfattning var att det är ett mycket bra biologiskt filtermaterial.

        Kommentar

        • Rivulatus
          Användare
          • december 2002
          • 811

          #5
          Ok tack för inputen. Jag kör på Denerelle bio towers. Om man ska tro tillverkarna så är det ju guds gåva till akvaristen men är skeptisk till att det är så bra som dom hävdar. Sen är det är ju som svårt att se effekten. Men då är det fler som testar så jag vet.
          SA:

          Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
          Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

          Kommentar

          Arbetssätt...