Info: Ny medlemsdatabas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Info: Ny medlemsdatabas

    Jag vill bara informera om att jag har bytt databas och lagt en hel del tid på detta under våren/sommaren. Min ambition är att alla nya som gamla medlemmar upplever ett trevligt bemötande och blixtsnabb respons, betänk dock att jag är medlemsansvarig på fritid som ideelt arbete . Är jag på semester eller too busy kan det ta lite mer tid. Av förklarliga skäl kan jag heller inte posta här när mitt hus är tomt på grund av att jag är bortrest

    Omarbetningenav databasen har skett dels för att hela styrelsen ska kunna komma åt innehållet och dels för att underlätta att ta ut statistik och slutligen för att kunna vara snabbare och korrektare i hanteringen.

    Denna databas är grunden för till vem och var vi skickar ciklidbladet, därför finns även annonsörer och sponsorer och pliktadresser med.
    De kategorier som finns är
    NCS Medlem
    Ej medlem (dvs tidigare)
    Annonsör
    Författare (som författare får man det nummer man bidrar med artikel i)
    Plikt
    Utbytes (avtal med andra tidningar)
    Familjemedlem
    Hedersmedlem

    För närvarande har vi 1107 medlemmar. Med rejäl tillströmning under våren sommaren. Snacka med era kompisar som äger ciklider om alla förmåner vi har för våra medlemmar, bara rabatterna gör att ni tjänar in avgiften varje år. Dvs gratis medlemskap! Kan vi nå 1500 medlemmar har vi något att fira!

    På grund av denna ombyggnad av registret ber jag er att vara extra vaksamma på fel (utebliven tidning eller påminnelse trots att ni betalt) och meddela mig direkt så jag kan ordna det.

    Adressändringar gör ni enklast genom att PM:a eller maila mig (medlem {at} ciklid.org). detta gäller också om ni byter e-post!!!


    NCS medlemsbehörighet på forumet!!
    När ni väl är medlem i NCS betyder inte det att ni automatiskt får access till forumet eller ens ett forumlogin. Vi har för närvarande ingen direkt koppling mellan forumet och NCS medlemskapet utan det är ett manuellt arbete. Vi har inga planer på att skapa forumkonto automatiskt till NCS medlemmar.
    Dock, har vi funderingar på att förenkla den manuella hanteringen så ni snabbare får forumrättigheterna.
    I dagsläget är det bästa ni kan göra att betala medlemsavgift via postgiro, ange år och medlemsnummer om det gäller er som redan har ett. För nya medlemmar vore det toppen om ni efter ni betalat mailar mig om vem ni är i forumet. Antingen erat forumnamn eller helt enkelt den länk till er profil, då kan jag blixtsnabbt fixa era behörigheter på forumet. Då får jag dessutom eran mailadress för eventuella vidare frågor.
    Jag visar som exempel länken till min profil:
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
Arbetssätt...