Svartvatten projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus Karlsten
    Användare
    • January 2013
    • 318

    #76
    Ursprungligen postat av LN
    Både ja o nej. Har du bra lyse får du automatiskt växlighet i form av alger, o dom är experter på att fotosyntesa i de snedvridna förhållanden som finns i ett akvarium. så ett kar utan växter kan ha en värre Phsvängning än med växter. Jag tror att t.e.x andmat är en bra ytlevande växt som är bra för att neutralisera både alger och Ph svängningar.

    Stig i gemla har marknadens billigaste osmoser. www.oceanakvarium.se
    Han är en mycke trevlig man som är lätt att prata med, dessutom finns han i Växjötrakten.
    Klart ska man göra detta på riktigt så måste jag ju köra med osmos.

    Tidigare i tråden skrev jag att jag tänkt leda ned rötterna från en Monstera, den växer bra men jag har insätt att det kommer att ta tid innan rötterna når akvariet.

    Tänkte nu testa att göra en hydrokultur med en Flamingoblomma (åter kommer i detta när jag köpt plantan)
    www.marcuskarlsten.se
    -www.mobelspecialen.se-

    Kommentar

    • Marcus Karlsten
      Användare
      • January 2013
      • 318

      #77
      Ursprungligen postat av LN
      Ja kan köra fram 50 liter osmos om du vill testa,,,,,,dessutom så tror jag att ja har en öppnad flaska fosforsyra någonstans om du vill labba med det.
      Du kan även få 1kg Bikarbonat så att du kan buffra Kh om du känner för det.
      Ja det gör jag gärna. Då kanske du kan ge mej en snabb genom gång av vattenkemi
      känner mej vanligen inte så trög men detta har jag lite svårt att fatta.

      Vore ju toppen om de har schackbräden inne så jag fick med i samma runda.
      www.marcuskarlsten.se
      -www.mobelspecialen.se-

      Kommentar

      Arbetssätt...