Guianacara Geayi "Oyapock" Bilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #76
    Det kan också vara owroewefi, klla denna film om du vill se några vackra dylika:


    Mina har verkliugen lekt, honan har börjat färga ut i de klara färgerna hon får när hon går med yngel, jag tror de får så skarpa färger för att ynglen ska hitta sin mor och far lättare. Signalfärger till ynglen. Detta för att de färgar ut i dessa färger först efter att ynglen börjar bli frisimmande eller åtminstone kläckts.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • lotusvira
      Användare
      • november 2012
      • 187

      #77
      Helt underbara, är det lek när dom gör så?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #78
        På filmen så är det nog snarare två hanar som utmanar varandra om revir. Det brukar vara kul med mer än ett par. Jag har dock endast ett par och är nöjd så.

        Jag tycker han har ett väldigt snyggt akvarium och denna art mår definivt bäst med många gömställen, om den trivs kommer den ändå att visa sig.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • lotusvira
          Användare
          • november 2012
          • 187

          #79
          Så är det nog.

          Kommentar

          Arbetssätt...