identifiering

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • jb63
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Det är inte så att det var din interuptushanne som lekte av din pulpican, för då kan det var en interuptus hona.Janne
    Nej det va min Pulpican hane för jag satt och följde det. Jonas

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Det är inte så att det var din interuptushanne som lekte av din pulpican, för då kan det var en interuptus hona.Janne

    Lämna en kommentar:


  • jb63
    svarade
    Ursprungligen postat av ozric
    Jag tror inte 5an e nån Melanochromis!
    Vad tror du då?

    Lämna en kommentar:


  • ozric
    svarade
    Jag tror inte 5an e nån Melanochromis!

    Lämna en kommentar:


  • jb63
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Alla utan bild nr 5 är rätt, det kan fortfarande var en interuptus, du får väl se när den färgar ut lite bättre.janne
    Hon har redan haft ett par tugg (dock inga levande yngel änn)så hon är nog minst året gammal så då får vi hoppas att det är en Pulpican för det är hannen.

    Tack för hjälpen Jonas

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av jb63
    Här kommer lite mer bilder så får vi se. tacksam för hjälp då jag inte vill köra på någon korsning.

    Bild 1 och 2 såldes som en hongi hona

    Bild 3 och 4 Bör vara Interuptus hane o hona

    Bild 5 såldes som en pulpican hona
    Alla utan bild nr 5 är rätt, det kan fortfarande var en interuptus, du får väl se när den färgar ut lite bättre.janne

    Lämna en kommentar:


  • jb63
    svarade
    Här kommer lite mer bilder så får vi se. tacksam för hjälp då jag inte vill köra på någon korsning.

    Bild 1 och 2 såldes som en hongi hona

    Bild 3 och 4 Bör vara Interuptus hane o hona

    Bild 5 såldes som en pulpican hona

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    Ja det e ju definitivt inte någon chizumulu johanni/interruptus enligt mig, jag tycker det ser ut som en Pulpican hona men jag kan ha fel!
    Ja, vi får väl se när det kommer lite mer bilder.Janne

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Nej jag sätter inte mycket på att det kan var en pulpican, den första.
    Vad gör det att du tycker det.Janne
    Ja det e ju definitivt inte någon chizumulu johanni/interruptus enligt mig, jag tycker det ser ut som en Pulpican hona men jag kan ha fel!

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av jb63
    Ska leta upp lite mer bilder på dessa firrar så kanske jag kan få lite hjälp
    Ok, då blir det lättare att se vad det är för något.Janne

    Lämna en kommentar:


  • jb63
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Den första kan vara en chizumulu johanni, eller interuptus som den kallas nu, den andra kan vara en hongie, den tredje kan vara en interuptus, lägg gärna in mera bilder på hongien så kan jag nog identifera den.Janne
    Ska leta upp lite mer bilder på dessa firrar så kanske jag kan få lite hjälp

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    Den första kan vara en Pulpican hona den mittersta en hongie och den sista en interruptus
    Nej jag sätter inte mycket på att det kan var en pulpican, den första.
    Vad gör det att du tycker det.Janne

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Den första kan vara en Pulpican hona den mittersta en hongie och den sista en interruptus

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Den första kan vara en chizumulu johanni, eller interuptus som den kallas nu, den andra kan vara en hongie, den tredje kan vara en interuptus, lägg gärna in mera bilder på hongien så kan jag nog identifera den.Janne

    Lämna en kommentar:


  • jb63
    svarade
    Jag kan ju medela att den översta fisken är köpt som en Pulpican , den mittersta Hongi och den understa Lombardi kan detta stämma. Jag har tittat på en hel del bilder och för stämmer det inte riktigt

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...