2400liters träkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • daniel_i_malmö
    svarade
    Den här brukar jag använda för att snabbt ändra storlek inför uppladdning. Superenkel, bara att dra bilder och släppa bilderna på programmets fönster:

    Lämna en kommentar:


  • Borin
    svarade
    Akvariumet på plats på ställningen, 2 lecablock på höjden gick åt ca 30st

    ställde akvariet på högkant för att lätt kunna limma fast rutan genom att först ställa in den mot botten av akvariet sen fylla på med silikon och vika ner rutan

    Fuskade lite här och tog hjälp av christer samt sture på lagret väldigt smidigt måste jag säga

    märkte nu ett litet misstag att bilderna är för stora för att kunna laddas upp här :/ .. hmm nån som har ett förslag hur jag ska lösa det smidigast datorer och jag är inte riktigt vänner

    Lämna en kommentar:


  • Borin
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Najs bygge Borin o välkommen till forumet
    tack så mycket

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Najs bygge Borin o välkommen till forumet

    Lämna en kommentar:


  • Borin
    svarade
    Ursprungligen postat av perik9
    Tjenare
    Häftigt, jag själv har klurat lite på trä då jag har ett gäng 3 meters 16 mm glasskivor.
    Dom är också 96 cm höga så jag tänkte ett djup på 120 eller kanske 140. det är drömmen.
    Ska du köra tanganyika i karet???

    lycka till
    Om du ger mig 1 skiva hjälper jag dig bygga hehe.
    Med dom glasskivorna har du inget annat val än att bygga ett akvarium ser fram emot en DIY tråd från dig till våren

    Byggde karet i första hand för att kunna hålla flera rockor vilket är min passion
    Senast redigerad av Borin; 22 december 2010, 07:00.

    Lämna en kommentar:


  • Borin
    svarade
    Ursprungligen postat av nicson
    Jag byggde mitt första på 1000 l i somras. Det var kul! Lackade du ute, fick du inte massa insekter i? För du jobbar väl inte ute nu? Just lösningsmedlen i lacker o dyl är enda nackdelen tycker jag.

    Kul tråd!
    Nej inga problem med flugor å liknande faktiskt däremot björkpollen var ett helvete
    Jo jobbade utomhus.

    Vad trevligt med ett hemmabygge vart kan man hitta bilder ??

    Lämna en kommentar:


  • perik9
    svarade
    Stort kar

    Tjenare
    Häftigt, jag själv har klurat lite på trä då jag har ett gäng 3 meters 16 mm glasskivor.
    Dom är också 96 cm höga så jag tänkte ett djup på 120 eller kanske 140. det är drömmen.
    Ska du köra tanganyika i karet???

    lycka till

    Lämna en kommentar:


  • nicson
    svarade
    Jag byggde mitt första på 1000 l i somras. Det var kul! Lackade du ute, fick du inte massa insekter i? För du jobbar väl inte ute nu? Just lösningsmedlen i lacker o dyl är enda nackdelen tycker jag.

    Kul tråd!

    Lämna en kommentar:


  • Anders i Askim
    svarade
    Kul tråd, skall bli spännande att följa fortsättningen.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Du har nog rätt. Ser fram emot inredningsbilder, vattenfyllning och...fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Borin
    svarade
    Ursprungligen postat av DRE
    Är det så enkelt som det ser ut? Riktigt stiligt. Ska du ha någon BTN modul?
    Ja jag tycker det har gått väldigt smidigt aldrig jobbat med glasfiber/epoxy förut, trodde det skulle vara mycket svårare det enda jag misslyckades med var första biten glasfiber som jag försökte måla innan jag satte upp den, gick sådär

    funderade på det först men övergav ideen både med moduler och slimline, tror det kommer att se djupare ut om jag inte har BTN
    Senast redigerad av Borin; 21 december 2010, 21:57.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Är det så enkelt som det ser ut? Riktigt stiligt. Ska du ha någon BTN modul?

    Lämna en kommentar:


  • Borin
    svarade
    Körde med svart gelcoat som jag blandade ut med paraffinlösning för att få topcoat

    Målade 3 lager invändigt samt 2 utvändigt

    Lämna en kommentar:


  • Borin
    svarade
    ...

    Lämna en kommentar:


  • Borin
    svarade
    så lite glasfiber montage

    Målade två lager invändigt av glasfiberväv + polyester 3 lager i alla vinklar

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...