En tråd om oss medlemmar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8597

    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    lägg märke till hur många hockeypuckar det går ått att rikta akvarieställningen
    Det där bara kan inte vara tryggt.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • oaken
      Användare
      • januari 2008
      • 269

      Precis, upp med mer bilder om det finns!

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        En mysig soffa tillsammans med sina vänner förgyller denna lokal
        ps
        jättetrevlig butik
        Vad är detta för ställe?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Santa
          Användare
          • december 2006
          • 93

          Det är en akvarieaffär i Eskilstuna som har öppet bara på torsdagar Det är en "rolig" affär och när man åker dit brukar det bli rätt sent innan man kommer hem
          Malawi i massor

          Kommentar

          • Mumin
            Användare
            • mars 2011
            • 69

            HELT klart värt ett besök!!

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              Lite nytt, fast gammalt. Så här har jag löst tekniken (vattenbyten) i akvariegaraget.

              Termostaten är ställt på c:a 18 grader. rör till alla akvarier så det blir lätt att fylla. Kulventiler så slipper jag springa till termostatvredet för att stänga av.

              En avtappningsslang med stelt rör med kran som gör att jag alltid kan ha vatten i slangen och bara att stoppa i ett akvarium och vrida på kranen så töms det.

              Känns bra för min del i alla fall fast det givetvis går att göra ännu bättre med hål i akvarierna, men ofta gillar jag att kunna suga upp slam vid någon ansamlingspunkt med tömningsröret jag har.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Uffe Lindström
                Användare
                • maj 2005
                • 285

                Ursprungligen postat av DaRe
                Lite nytt, fast gammalt. Så här har jag löst tekniken (vattenbyten) i akvariegaraget.

                Termostaten är ställt på c:a 18 grader. rör till alla akvarier så det blir lätt att fylla. Kulventiler så slipper jag springa till termostatvredet för att stänga av.

                En avtappningsslang med stelt rör med kran som gör att jag alltid kan ha vatten i slangen och bara att stoppa i ett akvarium och vrida på kranen så töms det.

                Känns bra för min del i alla fall fast det givetvis går att göra ännu bättre med hål i akvarierna, men ofta gillar jag att kunna suga upp slam vid någon ansamlingspunkt med tömningsröret jag har.
                Fiffig lösning med termostaten
                Jag har gjort ungefär som dig men gjort en vattenöverrinning så jag slapp borra akvariet.
                Funderar att koppla in en magnetventil och timer så småningom.
                www.youtube.com/user/Uffelimpan

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                  Kanske kan bidra också med lite. Skellefteåpojken "DAHLBERGS" akvarium. Ett salt och ett 540 liters med guldsömmar.
                  Dahlberg, hur ser ditt guldsömakvarium ut nu för tiden assnyggt helt klart.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Kul tråd!!

                    Garage vs. Akvarie/hobby rum

                    Dessutom håller jag på at fixar om en del i detta rum nu, därav all bråte...
                    Ungefär lika som nu lite mindre prylar.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • RobinH
                      Användare
                      • augusti 2008
                      • 2150

                      Ursprungligen postat av DaRe
                      Ungefär lika som nu lite mindre prylar.
                      Ser ut till att vara hur trevligt som helst..
                      Men vad är det för kar som står mellan 720 karet och ditt 936l(eller vad det var) och vad går där för fisk?
                      CA

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Det är grabbens 280 liters monsterkub med 2 fengäddor, 2 öronålar och numer en ensam Guldsömhanne. Vi hade ett lekpar, men så efter en lek blev hanen så förb..ad att honan hölls sig upp i ett hörn hela dagarna. På en vecka tynade hon bort

                        Samt 7 diskutetror (Brachychalcinus orbicularis) och 5 Metynnis maculatus prickiga. Akvariet är köpt av Mika och det är en hemmagjort bakgrund som jag tycker är riktigt trevlig.

                        Han har en kulfisk också som älskar allt vegetabiliskt och fryst foder men ej carnivora pellets?!
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • RobinH
                          Användare
                          • augusti 2008
                          • 2150

                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Det är grabbens 280 liters monsterkub med 2 fengäddor, 2 öronålar och numer en ensam Guldsömhanne. Vi hade ett lekpar, men så efter en lek blev hanen så förb..ad att honan hölls sig upp i ett hörn hela dagarna. På en vecka tynade hon bort

                          Samt 7 diskutetror (Brachychalcinus orbicularis) och 5 Metynnis maculatus prickiga. Akvariet är köpt av Mika och det är en hemmagjort bakgrund som jag tycker är riktigt trevlig.

                          Han har en kulfisk också som älskar allt vegetabiliskt och fryst foder men ej carnivora pellets?!
                          Okej, trodde du kanske hade någon rolig ciklid i karet hehe
                          CA

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            Inte mer än en guldsöm jag söker en hona till.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • juni 2008
                              • 1882

                              Så här ser mitt akvareirum ut nu. Återstår att skärma av ljuset från ledbelysningen, det läcker ut för mycket som synes.

                              //Kaj

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                Enormt trevlig hörna!!
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...