African diving går i graven

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Carl
    svarade
    Och Ilangi ligger inte i Congo (Zaire) utan i nationalparken i Zambia, förvisso på andra sidan sjön...
    /Carl

    Lämna en kommentar:


  • tege
    svarade
    Ursprungligen postat av ozric
    Vad är Real Bulu point?
    En Körsbär som passade hos Roger Persson, om jag inte kommer ihåg fel

    Lämna en kommentar:


  • ozric
    svarade
    Ursprungligen postat av perik9
    När African fångande Ilangi så anställde man ca 10 personer so fick stå och slå med paddlar i vattnet pga. Krokodilerna. Dom fångade inte mycket där nere pga den lilla populationn som fanns där, REAL ILANGI det är som REAL BULU POINT , 1 av 20(40) var REAL BULU POINT,
    Vad är Real Bulu point?

    Lämna en kommentar:


  • Barracudan
    svarade
    Har sökt efter deras hemsida då och då, den senaste jag hittade var från typ 2004.

    Har dom verkligen funnits ända tills nu?

    Lämna en kommentar:


  • perik9
    svarade
    real ilangi= skitsnack

    När African fångande Ilangi så anställde man ca 10 personer so fick stå och slå med paddlar i vattnet pga. Krokodilerna. Dom fångade inte mycket där nere pga den lilla populationn som fanns där, REAL ILANGI det är som REAL BULU POINT , 1 av 20(40) var REAL BULU POINT,
    Så ibland när jag hör folk prata om att "mitt Akvarium ska vara som det är nere i Malawi/Tang.
    Då tänker jag så här, är det inte bättre att du åker ner och släpper i dina fiskar i respektive sjöar, Jag började med att odla A mc och ob 2002 och fick en massa skit för det, titta idag A.Fire fish och detta är bara början tror jag nog för mig tack för mig ikväll i kväll

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Var har du fått det ifrån .......det är så här rykten skapas
    Hallo, vad menar du, vilka rykten har jag skapat?Janne

    Lämna en kommentar:


  • cf.akvarielagret
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Nu tror jag att du för med osanning Christer, visst tog dom in blueblaze en rödregnbågsvariant som fångas på Tanzaniasidan, men ilangin fångas väl på andra sidan sjön i Zaire, varför skulle Afrikandiving åka till andra sidan sjön för att fånga några real ilangi.Janne
    Var har du fått det ifrån .......det är så här rykten skapas

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Det roliga var att dom inte hade Real Ilangi utan bara Blue blaze
    dom billigare
    Nu tror jag att du för med osanning Christer, visst tog dom in blueblaze en rödregnbågsvariant som fångas på Tanzaniasidan, men ilangin fångas väl på andra sidan sjön i Zaire, varför skulle Afrikandiving åka till andra sidan sjön för att fånga några real ilangi.Janne

    Lämna en kommentar:


  • specmats
    svarade
    dom tog in mycket Petrochromis, den ena snyggare än den andra sas det och tyvärr missade ja att se många av dessa..
    Senast redigerad av specmats; 03 oktober 2010, 21:49.

    Lämna en kommentar:


  • cf.akvarielagret
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Vad fick du real ilangi från, African diving har aldrig tagit in dom..Janne
    Det roliga var att dom inte hade Real Ilangi utan bara Blue blaze
    dom billigare
    Senast redigerad av Mikael W; 04 oktober 2010, 06:25.

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av ozric
    Framför alllt hade de väl bra rykte om Tropheus av hög klass. Skickade inga magra el spöade ex. Har jag hört...
    Nej Precis Janne, fiskarna som kom in till Åled dom var redan uppmatade med Arnols fiskmat, Dom var i kanonform.dyra var dom men ruskigt fina.Janne

    Lämna en kommentar:


  • cf.akvarielagret
    svarade
    Men det var roligt på den tiden
    Pettrisar
    real Ilangi eller blue blaze
    nyheter varje vecka

    Lämna en kommentar:


  • ozric
    svarade
    Framför alllt hade de väl bra rykte om Tropheus av hög klass. Skickade inga magra el spöade ex. Har jag hört...

    Lämna en kommentar:


  • specmats
    svarade
    mycket trist nyhet köpte en del Tanganyika av african diving via Åleds och det var alltid högsta klass på fiskarna, kommer ihåg neolamprologus furcifer som var helt otroligt snygga med starkt lila fenor-fantastiska

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av perik9
    African medelar att alla dammar är rivna och allt glas(karen) är sålt till skrothandlare.
    Ett seriöst företag har gått i graven, det man stod för var att bara sälja vildfångad fisk.
    och jämförevis med vissa andra som sålde VF så var detta bara vildfångat som africkan sålde.

    Jag hade en dröm att komma ner igen och hjälpa till med allt detta slit svett o tårar.
    Men fin the end
    Fruktansvärt tråkigt.
    Jag kom ihåg när Arnold berättade för mig att han skeppat ner fiskmat, och han satsade stenhårt tillsmmans med African diving, nu ska vi få riktigt fin fisk till Sverige.
    Ja Arnold är en pratglad människa, så jag tänkte det blir nog inte så mycket med det.
    Snacka om att jag hade fel. Jag och Kent i nol åkte ner när den första sändningen kom.
    Snacka om fiskar. han hade ju bara 90 liters akvarium då, i dessa 90 liters akvarium så gick det ca 30 st VF kejsare i storlek ca 12 cm men dom klargulaste och breda band som jag nånsin har sett, i nästa balja så gick det karamellfiskar, dom var ca 15 till 17 cm stora, , ruskigt oranga, ja jag kommer aldrig att glömma denna synen, det var red cheek,
    Sedan tillbaka varför kan inte vi svenskar acceptera att det finns folk som är duktiga.
    African diving fångade ju faktiskt fisk i Tanzania, som på den tiden var vöäldigt ödsligt.
    'African Diving hittade ju många nya arter, och dom försökte att få ett namn på dom. men det gick inte på den den tiden, för att var bara Ad konings som gällde då.
    Jag kan ju bara nämna red rainbow, som dom fångade, ja då blev det är discussion här hemma i Sverige, hette udden kapere, ja det var så lågt.
    Istället för att uppskatta att det är några svenskar som brinner för våra ciklider och verkligen gjort en dröm, och utan dom så hade vi inte varit där vi är nu när det ciklider från ÖstAfrika.
    Åk ner till Jurgen i Landskrona, låt han berätta hur det var första gången när han kom till tangannyikakasjön,han tog den lilla håven och försökte fånga lite ciklider.
    Ja vilken resa.
    Jag kan bara säga så här, trots våra jävla avundsjuka svenskar, så har African diving alltid varit korrekta.
    Så nu när dom lägger ner,ja det är en stor förlust.Janne

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...