540L frigolitbygge med moduler
Kollaps
X
-
Mata mycket och onödigt mycket ljus, dvs >14 timmar om dagen. Den energfin kan inte växter ta upp och istället gynnar det alger. Sedan är väl ett tips att variera näringsvärdena i akvariet, det brukar kunna kicka igång en algtillväxt. -
Riktigt snygg bakgrund!
Finns det ngt bra sätt att få alger att växa på bakgrund, rötter, sten osv?Lämna en kommentar:
-
Det finns en ny bild i inlägg nr 40.
Jag svamlade bara lite tidigare. Sidan 11 var på ett annat känt forum.Lämna en kommentar:
-
Jag är inte helt med nu heller. Vilket inlägg, jag ser bara 3 sidor i denna tråd. Aha jag kanske har en annan inställning. Jag kollar föregående sida...
edit: japp där var den. Snyggare med tiden och snygg från början.
Lämna en kommentar:
-
-
Du kan se nytt foto på sidan 11.
Det är bra tillväxt på alger i akvariet.
Jag har precis bytt sand och har inte lika mycket sand i akvariet, vilket gjort att man kan se kanter där algerna inte kunnat växa. Snart har det täppts till.Lämna en kommentar:
-
Riktigt fina bilder, hur ser akvariet ut med alla modulerna i dagsläget, mer tillväxt av alger eller betas de av regelbundet?Lämna en kommentar:
-
Lite mer...
1. Chiriwa
2. Placodon
3. Röd Zebra (undergiven)
4. Mdoka White Lip
5. Mdoka White LipLämna en kommentar:
-
Nu har det hänt lite...
Odlingsgarderoben är borta. Tropheus är sålda. Numera har jag akvarier som står på träställning i sonens rum, vilket är stort nog att husera akvarierna utan att det stör honom. Å andra sidan är han ciklidfanatiker som pappa.
Såhär ser akvariet ut idag 11-02-24
1. Akvariet
2. Auratus
3. Auratus
4. Hippo Point Salmon (undergiven)Lämna en kommentar:
-
Jag räknar med att bakgrunden ser sämst ut nu och med tiden kommer den att bli betydligt snyggare med algbeklädnad vilket gör att bakgrund och stenar "smälter samman" bättre.Lämna en kommentar:
-
-
Ser riktigt bra ut! kanske lite väl ljust men det löser sig ju med tiden.
Härlig nördkammare=)Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: