Osi Spirulinaflingor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stelin
    Användare
    • december 2002
    • 1339

    Osi Spirulinaflingor

    Hej!

    Är det någon här på forumet som vet någon butik i Malmö området som säljer Osi-spirulinaflingor?

    Hälsningar-Stefan L.

    //Stefan Lindstedt
  • stiffe
    Användare
    • april 2002
    • 953

    #2
    Hej Stefan
    Det finns en bra postorderbutik på nätet som heter PWSS www.pwssw.nu där du kan beställa.Jag tror inte det finns någon butik i Malmö som har,ska i så fall vara den ute vid Jägersro, vet tyvärr inte vad butiken heter.

    mvh Stefan
    mvh Stefan

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #3
      Du kan säkert be butiken ta hem OSI spirulinaflingor åt dig. OSI säljs i Sverige av grossisten Simontorp.

      Mvh Michael Persson
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Stelin
        Användare
        • december 2002
        • 1339

        #4
        Hej!

        Tackar för svaren, jag ringde "min" akvariebutik och dom kommer att ta hem fodret till mig.
        Jag var inne o kollade på pwss hemsida men där säljer dom visst flingorna enbart som lössvikt och jag vill helst ha dom i burkar(inbillar mig att fodret håller sig bättre då).

        Hälsningar-Stefan L.

        //Stefan Lindstedt

        Kommentar

        • stiffe
          Användare
          • april 2002
          • 953

          #5
          Jag håller med dig om att det håller bättre i burkar,och det är bara att hälla över det från påsarna till någon burk.För om man jämnför priset så skilljer det en hel del,tycker knappast burken man får till är värt det.

          mvh Stefan
          mvh Stefan

          Kommentar

          • Stelin
            Användare
            • december 2002
            • 1339

            #6
            Det är inte burken i sig jag är intresserad av, utan istället att fodret har legat i en oöppnad förpackning sedan fodret tillverkades. När dom säljer det i lössvikt så måste dom ju ta det från någon större burk som har varit öppnad ett tag.

            Hälsningar-Stefan L.

            //Stefan Lindstedt

            Kommentar

            • Cutekid
              Användare
              • januari 2003
              • 3368

              #7
              Hej Stefan !

              Är igentligen utanför ämnet nu men jag bara undrar om du vet någon bra akvarieaffär i malmö?
              Sist men inte minst, jag har för mig att du håller Tropheus? Stämmer det ? Vad har du för sorter , några yngel att sälja ?

              Tack på förhand.

              Calle.

              CE
              Carl

              Besök petrochromis.com´s forum:

              http://petrochromis.com/phpbb3/

              Kommentar

              • Karon
                Användare
                • april 2002
                • 880

                #8
                Jag tror nog att PWSS har såpass snabb omsättning på fodret att det inte är någon fara med att det skulle blivit dåligt av den anledningen.
                Men visst, skall man inte ha så mycket är det kanske inte så stor förtjänst att göra.
                Vad skulle du få ge för 200 gram OSI Spirulina i butiken?


                Kommentar

                • Stelin
                  Användare
                  • december 2002
                  • 1339

                  #9
                  Hej!

                  Cutekid:
                  Några bra (eller dåliga) akvarieaffärer i Malmö känner jag tyvärr inte till(Jag bor inte i Malmö utan arbetar bara där sedan en kort tid tillbaka). Jag tycker det överhuvudtaget verkar tunnsått med bra akvarieaffärer häromkring( bor i Landskrona), kanske någon annan kan tipsa om någon som kan vara värt ett besök. Själv så har jag lite planer på att besöka Cichlid centret i Köpenhamn framöver(när dom har många olika sorters tropheusar o kolla på).

                  Du kan se i min profil vilka fiskar jag har. Ibland har jag även lite yngel att sälja då brukar jag annonsera under köpes o säljes.

                  Karon:
                  Hur mycket dom skulle ha för fodret tänkte jag inte på att fråga om, jag glömde helt enkelt bort det.
                  Om man är ute efter att köpa fodret billigt så tror jag nog man kan göra rätt så stor förtjänst genom att handla på PWSS, 140kr för 200gr lösvikt mot 240 kr i burk på en annan butik på nätet.
                  Jag brukar dock alltid få ett bra pris av min akvariehandlare så jag får väl se vad det blir den här gången.

                  Hälsningar-Stefan L


                  //Stefan Lindstedt

                  Kommentar

                  • Tascha
                    Användare
                    • oktober 2002
                    • 214

                    #10
                    Calle!
                    Du undrar om det finns någon bra akvarieaffär i Malmö.
                    Ja, det finns det.
                    Det finns:
                    Akvarietjänst, Nydala Zoo och Fiske o fiskar.
                    Sen finns det ju Sandby ciklidhobby. Kan verkligen rekomendera ett besök där. Mycket fisk, framför allt ciklider. Stora och små.


                    /Roger
                    /Roger

                    Kommentar

                    • Stelin
                      Användare
                      • december 2002
                      • 1339

                      #11
                      Tascha:

                      tackar för tipsen angående akvarieaffärer i malmö, ska se om jag hittar dit till dom nu i veckan.

                      Hälsningar-Stefan L.

                      //Stefan Lindstedt

                      Kommentar

                      • stiffe
                        Användare
                        • april 2002
                        • 953

                        #12
                        Det här med att åka in till Cichlide centret i Köpenhamn är jag oxå mycket intresserad av.Man kunde kanske ordna så man är några stycken som åker in och då delar man ju på både broavgift och bensin,så får man ju mer pengar över till att handla fisk för.


                        mvh Stefan
                        mvh Stefan

                        Kommentar

                        • Stelin
                          Användare
                          • december 2002
                          • 1339

                          #13
                          Citat:
                          Det här med att åka in till Cichlide centret i Köpenhamn är jag oxå mycket intresserad av.
                          slut citat

                          Vad bra då kan vi ju åka över ihopa. Vi kan ju prata mer om detta när vi träffas i nästa vecka. Finns här fler som har lust att följa med? Maila mig isåfall.

                          Hälsningar-Stefan L.

                          //Stefan Lindstedt

                          Kommentar

                          Arbetssätt...