Steatocranus*casuarius "Lejonhuvudsciklid"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • StefanL
    svarade


    Mycket fint akvarie!

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Snyggt är det ! Och det krävs nog ett hembesök snart för att beundra de nya firrarna och akvariedesignen!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Decimus
    otroligt fint och kul att titta på ett så väl komponerat och omhändertaget akvarium, hade inte vart tokigt att vara ciklid i det akvariumet!
    Tittade i tråden i kväll igen, något lugnare än i går kväll.

    Får tacka för de oerhört vackra orden du ger karet!

    Ja jag känner att jag har nog hittat rätt med detta kar. Har ett innefilter som levererar 2000l/h i bakgrunden där utblåset delas upp av växter och rötter, vilket ger en bra vattencirkulation utan att fiskarna sitter klistrade vid gaveln.

    Sen skadar det ju inte att man har ett gäng rötter som varit med ett antal år, de ser på något sätt bättre ut då.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Decimus
    ajdå, dator krascher är aldrig skoj, hoppas du får ordning på de!

    okok, väldigt snyggt var det iaf, och lejonhuvudet var stiligt värre!
    Nu när det händer så inser man vilket jobb det är att komma tillbaka till nivå 0 med datorn. Bara alla uppdateringar kommer att ta någon dag

    Men visst är Lejonen charmiga! Snacka om attityd

    Lämna en kommentar:


  • Decimus
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Skrev ett svar till dig på "min" dator när jag skulle föra över en fil till min son med ett USB. Hela datorn låste sig och gick inte att starta igen?

    Har försökt allt men ingen framgång, håller nu på att göra en återställarer från backup hårdisken

    Så svaret får bli att det är någon sort "rosen danio" som jag köpte en fredag med ovanligt lågt blodsockervärde Det största felköp och det mesta impulsköp jag gjort i de senaste fem åren tid
    ajdå, dator krascher är aldrig skoj, hoppas du får ordning på de!

    okok, väldigt snyggt var det iaf, och lejonhuvudet var stiligt värre!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Decimus
    otroligt fint och kul att titta på ett så väl komponerat och omhändertaget akvarium, hade inte vart tokigt att vara ciklid i det akvariumet!
    mer av den varan och hela akvariumet, vad har du i det i fiskväg annars?? ancistrus kunde jag identifiera men sen blir det mer tricky, var det regnbågsciklider med?
    Skrev ett svar till dig på "min" dator när jag skulle föra över en fil till min son med ett USB. Hela datorn låste sig och gick inte att starta igen?

    Har försökt allt men ingen framgång, håller nu på att göra en återställarer från backup hårdisken

    Så svaret får bli att det är någon sort "rosen danio" som jag köpte en fredag med ovanligt lågt blodsockervärde Det största felköp och det mesta impulsköp jag gjort i de senaste fem åren tid

    Lämna en kommentar:


  • Decimus
    svarade
    otroligt fint och kul att titta på ett så väl komponerat och omhändertaget akvarium, hade inte vart tokigt att vara ciklid i det akvariumet!
    mer av den varan och hela akvariumet, vad har du i det i fiskväg annars?? ancistrus kunde jag identifiera men sen blir det mer tricky, var det regnbågsciklider med?

    Lämna en kommentar:


  • Alexander Ylipää
    svarade
    Snygga, ser att du köpt dem på ett schysst ställe

    Har själv två par, varav hanarna är nästan dubbelt så stora som honorna. När jag köpte dem för ett halvår sedan var de jämnstora med dina men har ökat på med 3-4 cm nu. I alla fall hanarna.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ca en månad senare.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Lite senare.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Direkt ur påsen.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    startade ett ämne Steatocranus*casuarius "Lejonhuvudsciklid"

    Steatocranus*casuarius "Lejonhuvudsciklid"

    Inte någon av er som alltid hänger i Afrika tråden har mött mig förut, eftersom jag är insnöad på SA!

    Men nu har även jag hittat en Afrikan

    Men det är inte en fisk från någon av de stora sjöarna. Här kommer ett litet art akvarium från strömmarna i Afrika. Hoppas att det kan utvecklas till något riktigt roligt, har själv redan börjat känna en viss likhet med fiskarna. Ni vet halv gammal gubbe som är lite tvär och sur...

    Här kommer tre filmer på mina Steatocranus casuarius är det uppskattat kanske det kommer fler filmer?
Arbetssätt...