Bygga grottor och klippor i betong

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av Tony
    Inte provat att göra klippor för akvariebruk, men jag har gjutit en hel del i dammen. Problemet är att du måste försegla betongen med någon lack då det höjer ph't något vansinnigt.
    Ja, har hört en del om det där PH höjjandet, men uppgifterna går isär en del. Nån sa att det avtar med tiden, man kanske kan dumpa ner dem i en mosse över sommaren...

    Lämna en kommentar:


  • Tony
    svarade
    Ursprungligen postat av Olorin
    Har just avslutat att gjuta och slipa en platta för vår spis och det var inte så knepigt så nu funderar jag på om man inte skulle kunna göra en form och gjuta lite klippor och grottor. Om man slipar med vinkelslipen kan man nog få dem släta som klipphällar och ganska naturtrogna.

    Någon som provat?
    Inte provat att göra klippor för akvariebruk, men jag har gjutit en hel del i dammen. Problemet är att du måste försegla betongen med någon lack då det höjer ph't något vansinnigt.

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    startade ett ämne Bygga grottor och klippor i betong

    Bygga grottor och klippor i betong

    Har just avslutat att gjuta och slipa en platta för vår spis och det var inte så knepigt så nu funderar jag på om man inte skulle kunna göra en form och gjuta lite klippor och grottor. Om man slipar med vinkelslipen kan man nog få dem släta som klipphällar och ganska naturtrogna.

    Någon som provat?
Arbetssätt...