Malawi drygt 300 l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • mantis777
    svarade
    Ursprungligen postat av Cichlidaholic
    Har L.trewavasae "thumbi west" Bara Marmelade cat hanar och OB honor så menar du de blåa på bilden är det P.socolofi.

    Vad gäller L.trewavasae så har jag inte sett några revir eller något de kan dock vara elaka mot de egna innom gruppen.
    Syftade inte dina utan mer den blåa sorten. Tänkte försöka attt inte ha "mbuna".humör i akvariet. Tänkte köra kanske mer sand med lethrinops, carelusar, aulonocaror och nån art till.

    Lämna en kommentar:


  • Cichlidaholic
    svarade
    Ursprungligen postat av mantis777
    Jag har funderat lite på L. Trewawasae för att få lite mer blått i akvariet. Ska fundera lite till. Men går det ha en större grupp Trewavasae? Är de som Carelusarna i humör eller är de revirhävdande?
    Har L.trewavasae "thumbi west" Bara Marmelade cat hanar och OB honor så menar du de blåa på bilden är det P.socolofi.

    Vad gäller L.trewavasae så har jag inte sett några revir eller något de kan dock vara elaka mot de egna innom gruppen.

    Lämna en kommentar:


  • mantis777
    svarade
    Ursprungligen postat av Cichlidaholic
    Detta har jag i mitt 300L

    3+5 M sp. elongatus chewere F1
    4+8 M sp. msobo "magunga" F1
    2+3 L. trewavasae "thumbi west" Marmelade cat
    3+4 P. socolofi F1
    3+3 A. stuartgranti "cobwe"

    http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=2141.0
    Jag har funderat lite på L. Trewawasae för att få lite mer blått i akvariet. Ska fundera lite till. Men går det ha en större grupp Trewavasae? Är de som Carelusarna i humör eller är de revirhävdande?

    Lämna en kommentar:


  • specmats
    svarade
    snyggt modul-arrangemang

    Lämna en kommentar:


  • Cichlidaholic
    svarade
    Detta har jag i mitt 300L

    3+5 M sp. elongatus chewere F1
    4+8 M sp. msobo "magunga" F1
    2+3 L. trewavasae "thumbi west" Marmelade cat
    3+4 P. socolofi F1
    3+3 A. stuartgranti "cobwe"

    Lämna en kommentar:


  • mantis777
    svarade
    Ursprungligen postat av HåE
    Om du vill framhäva dina gula fiskar så använd en mörk klippbakgrund. Det blir snyggare med lite färgkontrast.
    Jo, det stämmer säkert men bakgrunden är ju som den är och den tänker jag inte röra. Bakgrunden är bara några cm tjock och täcker hela bakrutan så jag tänker bygga en filterkammare i ena hörnet.

    Lämna en kommentar:


  • HåE
    svarade
    Om du vill framhäva dina gula fiskar så använd en mörk klippbakgrund. Det blir snyggare med lite färgkontrast.

    Lämna en kommentar:


  • mantis777
    startade ett ämne Malawi drygt 300 l

    Malawi drygt 300 l

    Hej
    Håller på och byta upp mig till ett ngt större akvarium, ca 330 l. Tänkte höra om någon kan ge mig lite tips om vilka fiskar som funkar tillsammans. Just nu har jag 16 st Caerelusar med varierande storlek. Har tänkt mig ett A. Maylandipar. Vad passar till detta? En Lethrinops funderar jag på. Hur tycker ni jag ska inreda akvariet? Sitter vad jag sett (har inte hämtat akvariet) en klippbakgrund på bakrutan och åt det gula hållet (lik Aqua Rock bergmotiv).
    Alltså, tips på kompletterande fisk och inredning.
    Mvh
    /Calle
Arbetssätt...