CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chippog
    Användare
    • augusti 2008
    • 251

    sicka bilder, jag är mållös!
    en kan bli beroende av att sitta framför karet

    Kommentar

    • Sebastian
      Användare
      • januari 2009
      • 204

      Ursprungligen postat av chippog
      sicka bilder, jag är mållös!
      instämer rikyigt snygga bilder Micke

      Kommentar

      • larsa
        Banned
        • april 2006
        • 198

        Ursprungligen postat av Micke Jarhl
        Kul att ni gillar bilderna,,Motaguense paret är lite störda på att jaggorna har sina yngel och är väldigt vassa, på att försvara sina små..Kan kanske ändras när yngeln är borta vi får se hur det går då..
        Hur upplever du i skillnad dessa arter...jag är grymt besviken på jaggor..om man ska ha dem med andra arter menar jag.C.citrunellum fullkomligt krossade dom..även guldsöm från sa krossade dom.hmmm...var tvungen att kasta ner 18 tegelpannor i karet för att dom överhuvudtaget skulle överleva

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          ja de ar ju alla olika (obs har inte de 3 sista bokstaverna nu )amerikanskt tangentbord beror pa utrymmen, hur stora jaggorna er dessutom + ett etablerat" cittra" par ar riktigt tuffa djur dessutom anser iaf jag.... men jaggor i 25-30cm klassen brukar kunna forsvara sig bra bara dom hinner hitta ett eget litet revir,kommer de ensamma som nykomlingar kan det bli betydligt tuffare for dom tror jag iaf ,,battre lyfta ur kungarna i karet innan man lagger i de nya ,jag har iaf lyckats med att gora sa solig halsning fran clearwater beach..
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            Ursprungligen postat av larsa
            Hur upplever du i skillnad dessa arter...jag är grymt besviken på jaggor..om man ska ha dem med andra arter menar jag.C.citrunellum fullkomligt krossade dom..även guldsöm från sa krossade dom.hmmm...var tvungen att kasta ner 18 tegelpannor i karet för att dom överhuvudtaget skulle överleva
            Det är ganska individuellt, men mina erfarenheter av managuense och motaguense är att motaguense generellt sett är aggressivare, men managuense blir större vilket blir en viss kompensation. Dock tror jag att det ska till en ganska svag alt. liten managuense och en ganska stark alt. stor guldsöm för att guldsöm ska "krossa" en managuense.

            Kommentar

            • Lutt
              Användare
              • oktober 2005
              • 1919

              Köpte denna herren för någon vecka sen och visst är det en barred midas va?
              Han kallas iaf för Barrasso (namnet är efter en duglig hockeymålvakt på 80-90talet) och jag får se om han lyckas charma mina FH honor en vacker dag.
              I bakgrunden syns min Jaggehane som har växt till sig lite.

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                Ursprungligen postat av Lutt
                I bakgrunden syns min Jaggehane som har växt till sig lite.
                Och dom kommer överens?
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • Lutt
                  Användare
                  • oktober 2005
                  • 1919

                  Ursprungligen postat av Wilhelm
                  Och dom kommer överens?
                  Jepp de är ganska jämndominanta eller vad man säger.
                  De är i uppväxtkaret nu så om ett tag skall de gå skilda vägar.

                  Kommentar

                  • salmberg
                    NCS Medlem
                    • oktober 2007
                    • 830

                    Några bilder på mitt Åledskar med lite udda mått 2.4x0.63x0.53. ca:800l.
                    Och en på peteniaparet.

                    Kommentar

                    • salmberg
                      NCS Medlem
                      • oktober 2007
                      • 830

                      Parachromis friedrichstalii hona. Bilden är tagen för ett tag sedan.

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • oktober 2005
                        • 1919

                        Ursprungligen postat av salmberg
                        Några bilder på mitt Åledskar med lite udda mått 2.4x0.63x0.53. ca:800l.
                        Och en på peteniaparet.
                        Feta firrar och fina mått på karet. Är det splendida, persaei och synspila du har i det karet?

                        Kommentar

                        • salmberg
                          NCS Medlem
                          • oktober 2007
                          • 830

                          Ursprungligen postat av Lutt
                          Feta firrar och fina mått på karet. Är det splendida, persaei och synspila du har i det karet?
                          Tackar tackar..Spendida och pearsei stämmer..
                          Det andra paret är köpta som Vieja melanura men är nog tyvärr blandade med synspila..

                          Kommentar

                          • Lundensis
                            Användare
                            • mars 2004
                            • 2262

                            Ursprungligen postat av salmberg
                            Tackar tackar..Spendida och pearsei stämmer..
                            Det andra paret är köpta som Vieja melanura men är nog tyvärr blandade med synspila..
                            Snyggt kar och snygga fiskar. Hur stora är splendidan? Snygg freddiehona, har själv ett par och har alltid gillat den arten.

                            Kommentar

                            • salmberg
                              NCS Medlem
                              • oktober 2007
                              • 830

                              Ursprungligen postat av Lundensis
                              Snyggt kar och snygga fiskar. Hur stora är splendidan? Snygg freddiehona, har själv ett par och har alltid gillat den arten.
                              Tackar så mycket. Tror att honan är 20-22cm och hanen 27-28cm.
                              Ja freddie är en underbar art. Freddieparet är köpta i sanby och är avkomma efter Jinnarparens gamla par.

                              Kommentar

                              • Sebastian
                                Användare
                                • januari 2009
                                • 204

                                Ursprungligen postat av Lutt
                                Köpte denna herren för någon vecka sen och visst är det en barred midas va?
                                Han kallas iaf för Barrasso (namnet är efter en duglig hockeymålvakt på 80-90talet) och jag får se om han lyckas charma mina FH honor en vacker dag.
                                I bakgrunden syns min Jaggehane som har växt till sig lite.
                                Jag är så avis vart får man tag på labiatum & cirinellum ?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...