xbox 360
Kollaps
X
-
Pc är ju helt överlägset när det gäller grafik och bredd på spelen,men samtidigt har dom inte det lilla extra som t.ex. guitar hero, buzz, sing-it osv. Den nya generationens spel. -
om du orkar tänka lite långsiktigt (som du verkar när det gäller röd färg i din odling) så kan jag rekommendera pc, det finns barnspel och det finns online vilket blir populärt när ditt barn är i tonnåren, alltså en bra spelbar pc (det finns handkontroller) bättre och du tjänar pengar, istället för att betala för nästa generation konsoll var tredje år, dessutom är pc-spel mkt billigare
Han har ju spelat sina simsspel på min stationära data nu i några år.
Och dom lyckas ju att komma ut med en 2-3 nya spel per år.JanneLämna en kommentar:
-
om du orkar tänka lite långsiktigt (som du verkar när det gäller röd färg i din odling) så kan jag rekommendera pc, det finns barnspel och det finns online vilket blir populärt när ditt barn är i tonnåren, alltså en bra spelbar pc (det finns handkontroller) bättre och du tjänar pengar, istället för att betala för nästa generation konsoll var tredje år, dessutom är pc-spel mkt billigareLämna en kommentar:
-
Inga problem. Hoppas det kunde klarna lite i alla fall. Spelvärlden, liksom alla andra världar är en djungel av jobbiga termer, och jobbig att sätta sig in i.
Sitter själv så gott som dagligen och försöker hålla mig uppdaterad på nya lösningar och nya upptäckterLämna en kommentar:
-
Det låter som att det skulle kunna stämma. Förmodligen för att man inte kunnat knäcka firmware på den dvd-läsaren som är med så man får byta ut mot en som går att göra det med.
En flashning är billigare men å andra sidan så är problemet att man inte kan spela online eftersom den upptäcker brända spel och bannar en ifrån nätverket. Ett chip känner av om det är orginal eller bränt spel och stänger då av chippet och ingen onlinetjänst kan känna av det.
Se noga till att dom berättar vad dom gör bara om du ska chippa xbox:en. Det är skillnad på flashning och chip, och de flesta idag flashar bara.Lämna en kommentar:
-
Det låter som att det skulle kunna stämma. Förmodligen för att man inte kunnat knäcka firmware på den dvd-läsaren som är med så man får byta ut mot en som går att göra det med.
En flashning är billigare men å andra sidan så är problemet att man inte kan spela online eftersom den upptäcker brända spel och bannar en ifrån nätverket. Ett chip känner av om det är orginal eller bränt spel och stänger då av chippet och ingen onlinetjänst kan känna av det.
Se noga till att dom berättar vad dom gör bara om du ska chippa xbox:en. Det är skillnad på flashning och chip, och de flesta idag flashar bara.Lämna en kommentar:
-
Egentligen spelar det ingen större roll om du kör en 60 eller en 120 skulle jag säga. Kör själv en 20 gb som räcker utan problem. Det är snarare beroende på vad du vill lagra på den, men om man bara ska, som du säger köra med boxen så spelar det ingen roll. Däremot rekomenderar jag inte arcaden som inte har en hårddisk alls. Kör åtminstone 20 gb för att förenkla sparandet av spel och liknande.
Har inte hört något om att man skulle behöva byta dvd-läsaren om man skaffar en hårddisk. Rekomenderar i så fall att köpa den färdigchippad så ska den bara vara att köra utan att du behöver tänka på något
Bara att skicka pm om du behöver hjälp med att hitta ett.Lämna en kommentar:
-
Egentligen spelar det ingen större roll om du kör en 60 eller en 120 skulle jag säga. Kör själv en 20 gb som räcker utan problem. Det är snarare beroende på vad du vill lagra på den, men om man bara ska, som du säger köra med boxen så spelar det ingen roll. Däremot rekomenderar jag inte arcaden som inte har en hårddisk alls. Kör åtminstone 20 gb för att förenkla sparandet av spel och liknande.
Har inte hört något om att man skulle behöva byta dvd-läsaren om man skaffar en hårddisk. Rekomenderar i så fall att köpa den färdigchippad så ska den bara vara att köra utan att du behöver tänka på något
Bara att skicka pm om du behöver hjälp med att hitta ett.Lämna en kommentar:
-
Hehe
Chippa innebär att man installerar ett chip på konsollens moderkort som plockar bort t.ex. regionspärrar så att man kan påverka mjukvaran i konsollen själv.
Att flasha innebär att man mixtrar med mjukvaran. Som i xbox t.ex.
Anledningen att man inte kan spela brända spel på en xbox är att dvd-spelarens firmware, dvs, mjukvara är inställd på att den bara ska ta emot xbox-media. När vi stoppar in en bränd skiva så känner den av det och tillåter inte spelet att köras igång. När man flashar så manipulerar man dvd-spelarens mjukvara och tar helt enkelt bort den spärren så att den tror att den vanlig dvd skiva är xbox media.
Jag menar påverkar hårdisken egentligen något om man bara ska hålla på att spela med boxen.JanneLämna en kommentar:
-
En fortfarande ung malawijanne som bara är 51 år.JanneLämna en kommentar:
-
Finns väl visserligen disneyspelen, men de är ju släppta på alla konsoller.
Vet inte vilken ålder Jannes son är i men gäller det bilspel och liknande så är ju xbox eller ps som gäller, och där får xboxen min röst eftersom den går att chippa
Wii är bra för mindre barn eftersom kontrollen tillåter även mindre barn att spela då det inte är så många knappar att hålla reda på. Den rörelsekänsliga kontrollen och barnets rörelser är i sig små knapptryck som spelet reagerar på.
Ska dock tillägga att jag själv bara har ps2 och ingen hundra koll på ps3:an så det kan vara som specmats säger, har inte riktigt full koll på spelenLämna en kommentar:
-
det beror väl lite på vilken ålder på barnet men ps är iaf väldigt populärt på mitt barns dagis.Lämna en kommentar:
-
Playstation till barnen?
Hur kommer det sig att du tycker det? Visserligen finns buzz t.ex. till playstation, men i övrigt finns väl inte särskilt mycket barnspel till ps?Lämna en kommentar:
-
enligt ålderskategori på spelare rent generellt så är wii, playstation och xbox i dominans när det gäller barn och för vuxna är det pc.Till ett barn skulle jag nog satsa på playstation.Lämna en kommentar:
-
Hehe
Chippa innebär att man installerar ett chip på konsollens moderkort som plockar bort t.ex. regionspärrar så att man kan påverka mjukvaran i konsollen själv.
Att flasha innebär att man mixtrar med mjukvaran. Som i xbox t.ex.
Anledningen att man inte kan spela brända spel på en xbox är att dvd-spelarens firmware, dvs, mjukvara är inställd på att den bara ska ta emot xbox-media. När vi stoppar in en bränd skiva så känner den av det och tillåter inte spelet att köras igång. När man flashar så manipulerar man dvd-spelarens mjukvara och tar helt enkelt bort den spärren så att den tror att den vanlig dvd skiva är xbox media.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: