Ciklider och afrikanska klogrodor??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    Ciklider och afrikanska klogrodor??

    Kanske en helt idiotisk fråga - men jag har hört att det ska gå.. Är det nån som har förslag/idéer på vilka sorters ciklider (eller andra fiskar!) som skulle kunna gå tillsammans med några klogrodor (i ett 100 liters!). Budet jag fick var att det skulle kunna gå - bara fiskarna inte var för små! Det är mellangrabbens projekt härhemma som - äntligen - ska innehålla fisk också. Känns bra då jag inte är så bevandrad i kräldjuren - klogrodorna verkar dock rätt anspråkslösa!

    Glad för svar av alla sorter!
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    #2
    Hallå - ingen som törs ge tips eller vet??
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

    Kommentar

    • olof
      Användare
      • april 2002
      • 1823

      #3
      Hej!

      Klogrodorna går helst själva. Fiskar är för snabba och tar allt fodret. Grodorna är så långsama att man undrar hur de överlever i naturen.
      Körsbärsräkor som sällskap är mitt tipps. Vi har det med sonens salamandrar och det funkar utmärkt.

      mvh

      olof
      http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

      Kommentar

      • KuRtaN
        Användare
        • februari 2008
        • 778

        #4
        Jag har 6st 2+4 Auloncara Maisoni och 1+1 Afrikansk klogroda i ett 220 kar. Funkar kanon. Grodorna äter ALLA rester som hamnar på botten. Hade vart kul och få lek på grodorna ngn gång.. Är 100% på att det är hane/hona iaf.
        Over and out // Mathias

        Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

        Kommentar

        • joe
          Användare
          • juni 2006
          • 1451

          #5
          Ursprungligen postat av KuRtaN
          Jag har 6st 2+4 Auloncara Maisoni och 1+1 Afrikansk klogroda i ett 220 kar. Funkar kanon. Grodorna äter ALLA rester som hamnar på botten. Hade vart kul och få lek på grodorna ngn gång.. Är 100% på att det är hane/hona iaf.
          Det var ju schyssta nyheter - inte minst att de (grodorna alltså) kan både "umgås" med fisk OCH fixa resterna...

          Kurtan - hur är det med tillgång till ytan för grodorna? Hur mycket behöver de det och har du i såfall inrett på nåt särskilt vis?
          MVH - joe

          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

          Kommentar

          Arbetssätt...