If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är väl ganska ointressant vad som eg skall anses som punk nu för tin,eller? Som jag ser det så bär media ansvaret för att "77-griserier" är punk. Denna norm-revolt borde aldrig ha blivit media-hypat och "uppköpt", blir så mkt goodwill som falnar när ekonomiska intressen skall styra. Synd & skam! Var å en får bestämma...
Det är väl ganska ointressant vad som eg skall anses som punk nu för tin,eller? Som jag ser det så bär media ansvaret för att "77-griserier" är punk. Denna norm-revolt borde aldrig ha blivit media-hypat och "uppköpt", blir så mkt goodwill som falnar när ekonomiska intressen skall styra. Synd & skam! Var å en får bestämma...
Sex Pistols var inte min grej rigktigt. Tyckte det var lite pajas aktigt på nåt vis och punken utveclades mycket sedan de startat allt.
Det jag har tyckt så mycket om med punken är det personliga uttrycket i musiken och ärligheten i det man gör. Musik blir så interesant när dessa saker finns med
Sen är det så kul o se gamla videos där allt inte ska vara så hypat och manipulerat av musikbranchen. De gamla banden gjorde bara sånt de själva ville göra och det skapades en stark intigritet hos dem. För det handlade om att bli fri och uttrycka det man ville. Det är nog inte lätt att bli musiker idag. Allt är så maskinellt och man måste göra som bror duktig säger
Senast redigerad av Mattias777; 27 July 2008, 09:54.
Javisst finns den med där och Imperiet släppte den som singel med. Vad jag menade var att det finns ingen skiva du kan köpa där Ebba versionen av den låten finns med men denna länk är Ebba versionen av Vad pojkar vill ha.
Javisst finns den med där och Imperiet släppte den som singel med. Vad jag menade var att det finns ingen skiva du kan köpa där Ebba versionen av den låten finns med men denna länk är Ebba versionen av Vad pojkar vill ha.
Här är en låt som spelades in av både Ebba Grön och Imperiet. Denna version är den bästa. Den finns inte på nån skiva ihuvudtaget. Detta är Ebbas version av: Vad pojkar vill ha.http://www.youtube.com/watch?v=ZfYK_UBpQeM
Scheisse spelades in undefär samtidigt.
nu snackar vi go musik, men den bästa skivan för mig är nog blå himlen blues
låten vad pojkar vill ha är med på samlingssingelskivan från 1990 kickar.......
Här är en låt som spelades in av både Ebba Grön och Imperiet. Denna version är den bästa. Den finns inte på nån skiva ihuvudtaget. Detta är Ebbas version av: Vad pojkar vill ha.http://www.youtube.com/watch?v=ZfYK_UBpQeM
Scheisse spelades in undefär samtidigt.
Senast redigerad av Mattias777; 26 July 2008, 13:57.
Lämna en kommentar: