Nya bilder:
Petrochromis polyodon
Petrochromis sp. "texas"
Petrochromis sp. "moshi yellow", Siyeswe Bay
Nya uppgifter i artregistret
Kollaps
X
-
Gäst svarade -
Gäst svaradeNya bilder:
Petrochromis sp. "texas kipili"
Lämna en kommentar:
-
Gäst svaradeUrsprungligen postat av pettapetrochromisojj denna är fel Petrochromis sp. "orthognathus ikola"
den fisken som du lagt in på Petrochromis sp. "orthognathus ikola" är fel
dvs den översta bilden
denna art är en speciell art den heter petrochromis sp macrognathus kambo ikola
den hör inte till orthognatus släcktet
macrognatus har en mycket speciell munom du tittar på bilderna
sen längst ner på petrochromis red bulu point har du lagt in en bild på
petrochromis texas orig bulu point det är en blå fisk med camoflage huvud
men som sagt det är inte så många som har sätt dessa arter över huvudtaget så det är inte så lätt))
även jag bli riktigt klok i bland på dessa fiskar då det finns för lite fakta om dessa fiskar
men lite ordning och reda blir det snart då naturhistoriska muset
har fått div arter från mig och kan art bestämma dom i stället för att dom skall vara sp
vem vet dom kanske blir uppkallade efter mig))))))))
mvh peter
Blir det rätt så här? http://www.ciklid.org/artregister/ar...%20Point&fp=03Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromiskan ni skicka en e mail adress så kan jag skicka en heldel bilder på petrochromis ni kan lägga till i registretLämna en kommentar:
-
Ett helt nytt gäng bilder inkomna från en tysk ciklidist. Många med specifika fångstplatser, där vi saknade en del bilder sedan tidigare.
Petrochromis trewavasae
Petrochromis sp. "texas red", Longola
Petrochromis sp. "red", Bulu Point
Petrochromis sp. "texas kipili"
Xenotilapia ochrogenys, Ndole
Xenotilapia sp. "papilio sunflower", Isanga
Ophthalmotilapia ventralis, Mtoto & Nundo
Neolamprologus leleupi
Lestradea perspicax
Lamprologus stappersi
Cyprichromis leptosoma, Utinta & Kekese (Yellow Head)
Cyathopharynx foae, Ndole
Callochromis macrops, NdoleLämna en kommentar:
-
Jag tror det har med lyset att göra att fisken ser så bra ut. Hade jag haft andra förutsättningar när jag tog denna bild, tror jag denna fisk hade sett kanske ännu bättre ut.
http://www.ciklid.org/artregister/ar...rombetas&fp=01
okok, ja jag vet ju inte, och är absolut ingen expert på varken foto eller ps så jag vet helt enkelt inte men den känns "för bra för att vara sann", men kanonbild iaf.grattis till kanon bild isf om du inte ps:at den alls.
mvhLämna en kommentar:
-
Gäst svaradeAngående Geophagus dicrozoster... har alldrig sett fisken Live men är inte tanken med artregistret att återge fiskarna så som de serut? Den bilden känns jätte Photoshoppad, tycker iaf jag...Eller fick personen bara till ett monster bra kort där allt stämde...? jag vet inte, bara en tanke.
Edit, har inte problem med viss photoshopping bara så det är klar gjort, dock så stod denna bild ut en heldel, och kan tycka det är missvisande om det photoshoppas för mkt.
Lämna en kommentar:
-
Angående Geophagus dicrozoster... har alldrig sett fisken Live men är inte tanken med artregistret att återge fiskarna så som de serut? Den bilden känns jätte Photoshoppad, tycker iaf jag...Eller fick personen bara till ett monster bra kort där allt stämde...? jag vet inte, bara en tanke.
Edit, har inte problem med viss photoshopping bara så det är klar gjort, dock så stod denna bild ut en heldel, och kan tycka det är missvisande om det photoshoppas för mkt.Senast redigerad av Decimus; 02 July 2009, 02:16.Lämna en kommentar:
-
Gäst svaradeNya bilder:
Anomalochromis thomasi, Guinea
Lämna en kommentar:
-
Gäst svaradeNy bild:
Tramitichromis lituris
Lämna en kommentar:
-
-
Gäst svaradeNya bilder:
Apistogramma gossei