Akvarieföredrag i Malmö 10 april

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Johnny_1
    svarade
    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    Men nog fyller ni er flotta nya 14.000 hall när ni möter Almtuna...

    *haha*


    Lyckligtvis så finns det annat som ska beskådas i den hallen, hurvida där kommer 14000 när Almtuna gästar vet nog ingen men skulle så vara fallet blir det nog en bra tillställning;-))

    Men hur som helst, Patricks föredrag om filtrering som han höll i kväll var bra i alla avseende.

    Lämna en kommentar:


  • Alexander Ylipää
    svarade
    Ursprungligen postat av drd
    Jävla skandal illa och tappa 3-0 ju......grattis mögle

    Men nog fyller ni er flotta nya 14.000 hall när ni möter Almtuna...

    *haha*


    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Jävla skandal illa och tappa 3-0 ju......grattis mögle

    Lämna en kommentar:


  • Micke
    svarade
    Ursprungligen postat av drd
    Och just nu i skrivande stund så är MIF i eliten igen
    Men det blev Rögle.

    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Dessvärre så valde denne att se matchen mellan leksand o malmö på tv4sportl live på nätet så det bidde inge möte för min del ikväll.

    Och just nu i skrivande stund så är MIF i eliten igen

    Lämna en kommentar:


  • PatrikMalmo
    svarade
    Johnny behagar skämta, han var testpilot på hur föredraget skulle funka och såg det alltså först av alla... ...men visst kommer jag att nämna "Den Tjocka Blå" och ffa att den är betydligt roligare om man klipper sönder den i mycket små bitar. Enligt mig alltså.

    Hilsen,

    P

    Lämna en kommentar:


  • 56ovwal
    svarade
    Ursprungligen postat av Johnny_1
    Hoppas Patrick pratar om den stora blåa filtermattan som är oumbärlig;-))
    Jag kommer.
    Tror du blir lite besviken...... Inte på föredraget som sådant, alltså. Tror nog snarare att Patrik visar att filtermattan inte alls är oumbärlig ! Tipset för hur man kan förbättra (!) sin filtermatta måste dock testas.

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Lite mycket malmö nu. Auktion o stämma. Iofs bara 20 mil enkel resa för en annan, men fattades det inte lite mafare på stämman ??? Jag tror jag räknade in 10 st,
    Senast redigerad av kaj.p; 10 april 2008, 00:38.

    Lämna en kommentar:


  • Johnny_1
    svarade
    Stor blå filtermatta

    Hoppas Patrick pratar om den stora blåa filtermattan som är oumbärlig;-))
    Jag kommer.

    Lämna en kommentar:


  • daniel_i_malmö
    svarade
    bara en påminnelse...

    Lämna en kommentar:


  • daniel_i_malmö
    startade ett ämne Akvarieföredrag i Malmö 10 april

    Akvarieföredrag i Malmö 10 april

    Hej
    Torsdagen den 10 april är det åter dags för ett månadsmöte hos Malmö Akvarieförening.

    Denna gång kommer Patrik Rosén och håller ett föredrag om bland annat filterteknik. Patrik höll nyligen ett liknande föredrag på Ciklidstämman och då recenserades det med dessa ord på här www.ciklid.se:

    Sedan följde ett kanonföredrag om filtrering av Patrik Rosén aka. PatrickMalmo (här på formet). Han lärde oss lite grundläggande kemi och lanserade sitt JBF = Jäkligt Bra Filter. Mer om hans kunskaper i ämnet kommer framgent i Ciklidbladet, utlovade han på plats.


    Patrik är MAFs egen uppfinnarjocke, keminörd och förste testpilot så förvänta er massor av matnyttig fakta lika väl som spännande idéer sprunga ur Patriks experimentlusta.

    Förutom föredraget har vi som vanligt akvaristisk tipstävling där man kan vinna presentkort i en akvarieaffär, lotteri med fina priser, fika och inte minst trevligt umgänge!

    Alla akvarieintresserade är välkomna!

    Det går bra att komma ner på ett möte även om man inte är medlem. Inträdet är fritt.

    Mötet börjar kl 19 på Branteviksgatan 40, ingång på gaveln.
Arbetssätt...