Nu är fototävlingen Januari äntligen igång.
Lite nyheter som utlovat. Hela listan på regler för deltagande och hur man röstar finns först i denna tråd http://www.ciklid.org/forum/showpost...12&postcount=1 eller på sidan för fototävlingen
Nyheter i korthet:
Röstning
Du utser de tre bilder du tycker bäst om:
Du ger 5 till den bästa bilden.
Du ger 4 till den näst bästa bilden.
Du ger 3 till den tredje bästa bilden.
Övriga bilder kvarstår med 1.
Fototävling
Det bidrag som sedan vinner, samt tvåan går vidare till tävlingen för "Årets bild".
Vinnare av deltävling vinnar även ett mindre deltävlingspris.
Fototävling 2008
Kollaps
X
-
Den kommer igång sent ikväll. Har haft lite CB jobb som prioriterats.Lämna en kommentar:
-
Hur går det egentligen med fototävlingen? Inte för att jag tror jag har någon chans ändå, men...
Mvh
BjörnLämna en kommentar:
-
Hej!
Är tävlingen igång nu? Jag ser då ingenting när jag går in på pågående fototävling...
Mvh
BjörnLämna en kommentar:
-
Det blir nog till att sitta hemma framför karet ikväll och leta motiv. Det mesta är "ickeciklider" här hemma just nu men lite har vi allt.Lämna en kommentar:
-
Nu får ni allt lägga på ett kol. Endast 7 bilder har inkommit till fototävlingen hittills. Några till får det väl ändå bli.......Lämna en kommentar:
-
Ska se om jag får tag i min mojäng till blixten i morgon så kanske jag också kan ställa upp med ett bidrag.Lämna en kommentar:
-
Ska se vad jag kan göra deelay
Tackar för tipset, tyvärr så fann jag inge nytt i ciklidväg på min tur igår så det blir nog gamla godingar i januariLämna en kommentar:
-
Passa på att trimma in blixten DRD för det e på tok för mycket blixt kontra övrig belysning i de flesta bilderna. Det ger en kall obehaglig känsla,
du behöver lite konstruktiv kritik=)
Det dödar även skärpa till viss del när det blir så... känns lite matt om du förstår vad jag menar.Lämna en kommentar:
-
Det kommer....ta´t lugnt Jocke
Ska iväg imorrn och skaffa nya fiskar och plåta först baraLämna en kommentar:
-
Fototävling 2008
Så var det då hög tid att börja tänka på tävlingsåret 2008.
I denna tråd kommer fortlöpande information att ges om 2008 års fototävling.
Fototävlingen kommer under 2008 att fortsätta i ungefär samma stil som tidigare med vissa förändringar i röstningsförfarande och deltävlingsvinster.
Fototävling- Varje månad väljs max 20 av de foton som kommit in, som går vidare till månadsfinal.
- Det bidrag som sedan vinner, samt tvåan går vidare till tävlingen för "Årets bild". Nytt
- Vinnare av deltävling vinnar även ett mindre deltävlingspris. Nytt
- I tävlingen "Årets bild" delas priser ut till placeringarna 1-4.
- Kommer din bild inte med i uttagningen, försök igen nästkommande månad.
- Senast inlämning av foto är kl 23.59 dagen före månadskifte.
- Endast NCS-medlemmar får skicka in foto till tävlingen.
- Medlemsnummret skall medfölja insänt foto eller finnas i forumprofil.
- Ett fotobidrag per medlem och månad.
- Alla fält måste fyllas i och filnamnet får ej innehålla svenska bokstäver som å, ä och ö.
- Ert riktiga namn som fotograf skall medfölja insänt foto eller vara tillgängligt i forumprofil.
- Bildens bredd skall ligga på minst 1000 pixlar.
- Ange enbart det vetenskapliga namnet, använd namnen på http://www.cichlidpress.com/ - Reference service.
- Du måste själv ha tagit fotot och äga upphovsrätten på det!
- Foto får inte innehålla signatur.
- Foto skall vara på ciklid/er eller ha stark koppling till ciklider.
- Fotot får inte vara publicerat tidigare i Ciklidbladet eller digitalt på Ciklid.se.
- Du beviljar, med ditt deltagande i tävlingen, att foto får användas för publicering i Ciklidbladet och på Ciklid.se.
- Felaktig storlek, bristande information eller andra missade kriterier angående foto, fotografnamn och medlemsnummer resulterar i diskvalificering i gällande månadstävling.
Röstning
Varje månad publiceras max 20 bidrag i månadens deltävling
Senaste tidpunkt för röstning är kl 23:59 den sista dagen i månaden
Så här går röstandet till:- Alla som är registrerade användare i forumet kan rösta.
- Oregistrerade/ej inloggade kan dock se alla bidrag.
- Du utser de tre bilder du tycker bäst om. Nytt
- Du ger 5 till den bästa bilden. Nytt
- Du ger 4 till den näst bästa bilden. Nytt
- Du ger 3 till den tredje bästa bilden. Nytt
- Övriga bilder kvarstår med 1. Nytt
- Om du själv deltager med bild i tävlingen så kan du inte rösta på denna.
- När du lämnat dina röster visas detta resultat och det är ej möjligt att ändra.
- Om så kallad konkurrentröstning* sker så stryks dessa röster och varning utfärdas.
* Konkurrensröstning innebär att en tävlande väljer att medvetet rösta lågt på konkurrenter för att dra ned dessas totala betyg och på så sätt favorisera sin egen tävlande bild.Senast redigerad av Joakim Draktoft; 05 January 2008, 05:32.Taggar: Ingen
Lämna en kommentar: