Vad har hänt? Inaktivt på forumet...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Vad har hänt? Inaktivt på forumet...

    Jag tycker det varit oerhört tomt på forumet idag. Kanske är det en tillfällighet, men direkt det blir sådana här djupdykningar i aktivitet börjar man ju undra...

    Jag är inte så ofta inne på sajten längre, men har nu på senare tid spenderat en del här inne igen och märkt att det inte är lika aktivt nu. Det är riktigt synd och lite underligt med tanke på att föreningen i sig verkar vara på väg mot rekord i antal medlemmar igen. Skumt...
  • RobbanG
    Användare
    • januari 2004
    • 563

    #2
    Ursprungligen postat av Malawe
    Jag tycker det varit oerhört tomt på forumet idag. Kanske är det en tillfällighet, men direkt det blir sådana här djupdykningar i aktivitet börjar man ju undra...

    Jag är inte så ofta inne på sajten längre, men har nu på senare tid spenderat en del här inne igen och märkt att det inte är lika aktivt nu. Det är riktigt synd och lite underligt med tanke på att föreningen i sig verkar vara på väg mot rekord i antal medlemmar igen. Skumt...
    Kan inte annat än hålla med, igår avr det tomt. Ett inlägg jag skrev igår fördmiddags är fortfarande med på "senste inlägg" listan...
    //Robert

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #3
      Jo ja håller oxå med.
      Märkligt faktiskt eftersom det är nu hobbyn har sitt höstuppsving.
      Tror att vi helt enkelt har "generationsväxling" som vi måste klara på nått sätt. Men ja tycker att det ser mycket mörkt ut för forumet.
      Tycker att många trådar är intressanta men dom klingar av märkligt fort nuförtiden.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Om jag inte minns fel så brukar det ökande intresset för hobbyn avspeglas i ökade aktiviteter på nätet med en viss eftersläpning. Samma effekt fast omvänt är det även på våren.
        Admins har statistik så dom kan säkert säga om aktiviteten är onormalt låg denna hösten.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • olof
          Användare
          • april 2002
          • 1823

          #5
          Hej!

          Det är svårt att spå om trender men jag tycker mig ha märkt ett stort sjunk i intresset för hobbyn i Skåne sedan ca ett år tillbaka. Jag har också hört rykten om att detta sjunk nått stockholm under våren. En indikation på att så kan vara fallet skulle ju kunna vara att intresset på siten nu börjar sjunka. Om det finns en eftersläpning i intresset på forumet så är eftersläpningen nog ännu större då det gäller medlemstalen vilket förklarar att de fortfarande visar en uppåtgående trend.

          Nåväl det är bara mina högst spekulativa spekulationer. Vad tror ni?

          mvh

          olof
          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            Jag vet inte på det stora hela, men gårdagens inaktivitet var som en chock. Jag trodde det var problem med att några internetleverantörer hade nedstängt nät, men så var inte fallet. Det var ett dyk av sällan skådat slag igår...kändes som man var riktigt ensam att gå in på forumet.

            Vet inte hur det var på t ex Zoopet...om de också har en sänka...av rekordstorlek som det nu verkar vara för Cikild.se.

            Kommentar

            • deathdealer
              Användare
              • augusti 2004
              • 1639

              #7
              Vänner jag VET vad det beror på.....

              "Nallens Dag" - det vet ju alla. Man ska plocka fram sin nalle, prata med den och se till att den mår bra, då hinner man inte sitta och "mörta" på ciklid.se eller Zoopet!!!!

              DD
              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • april 2002
                • 4619

                #8
                Ursprungligen postat av Malawe
                Vet inte hur det var på t ex Zoopet...om de också har en sänka...av rekordstorlek som det nu verkar vara för Cikild.se.
                Nej, Zoopet ökar (om än relativt lite hela tiden).
                aug 2006 118.000 besökare, aug 2007 131.000
                sep 2006 126.000 besökare, sep 2007 141.000
                okt 2006 137.000 besökare, okt 2007 152.000 (uppskattat - efter snittet tidigare under månaden)

                Antalet inlägg i forumet är också tämligen konstant (500-600 varje dag). Tyvärr har vi ingen koll på om de specifika ciklidkategorierna i forumet ökar eller minskar, jag har dock ingen känsla av minskning.
                Det som är mest "inne" just nu verkar dock vara nanokar, saltvatten och räkor - dvs inte ciklider direkt.

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  #9
                  Ar det inte avsaknaden av kontroversiella amnen som alla kan delta i?

                  Forslag pa amnen:

                  xFiskar som inte kommer fran mal-tan-vic ar inte "riktiga" ciklider.
                  xSlosa inte stora akvarier pa trakiga/fula lamprologiner - skaffa troffar
                  xPapejofiskar ar underbara
                  xMacintosh ar battre
                  xMan behover aldrig byta vatten och vattenvarden ar oviktiga
                  xOxhjarta
                  xVinter ar battre an sommar
                  xMalawi vs Tanganyika

                  NAgon annan far fylla pa. Jag maste jobba.
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9579

                    #10
                    Ursprungligen postat av Ola Svensson
                    Ar det inte avsaknaden av kontroversiella amnen som alla kan delta i?
                    Vad är det för fel på Canon vs Nikon?
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Nej, Zoopet ökar (om än relativt lite hela tiden).
                      aug 2006 118.000 besökare, aug 2007 131.000
                      sep 2006 126.000 besökare, sep 2007 141.000
                      okt 2006 137.000 besökare, okt 2007 152.000 (uppskattat - efter snittet tidigare under månaden)

                      Antalet inlägg i forumet är också tämligen konstant (500-600 varje dag). Tyvärr har vi ingen koll på om de specifika ciklidkategorierna i forumet ökar eller minskar, jag har dock ingen känsla av minskning.
                      Det som är mest "inne" just nu verkar dock vara nanokar, saltvatten och räkor - dvs inte ciklider direkt.
                      Tackar för de resultaten Kjell! Då finns det kanske ingen större oro för hobbyn generellt sett utan kan vara en tillfällighet. Tvivlar dock starkt på att den har den kopplingen som DD beskriver...

                      Hoppas att forumet kommer igång igen och att många nya intressanta ämnen startas upp..vare sig det är "gammal skåpmat" eller "nytänkande trådar".

                      Förresten...kan ALLA medlemmar se gamla trådar? Personligen tycker jag att det kan vara ett privilegium som betalande medlem till NCS att man får tillgång till den stora kunskapsbanken för det skulle innebära att nya medlemmar kommer med frågor istället för att de går in i "bibblan" och plockar ut infon. Kanske kontroversiellt från min sida...men jag tycker inte det är fel.

                      Kommentar

                      • Tony
                        Användare
                        • april 2002
                        • 4594

                        #12
                        Så här ser de ut:
                        Oktober 2006: 4.000 inlägg
                        Oktober 2007: 2.700 inlägg

                        Om man ser till "användaraktiviteten", alltså den totala aktiviteten inkl läsning och bläddring o forumet ser det nästan exakt lika ut om man jämför 2006 och 2007.
                        Senast redigerad av Tony; 26 oktober 2007, 11:17.
                        Tony Englund

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • april 2002
                          • 14633

                          #13
                          Ursprungligen postat av Micke
                          Vad är det för fel på Canon vs Nikon?
                          Finns redan och haller uppe aktiviteten pa ett foredomligt satt!
                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • april 2002
                            • 14633

                            #14
                            Ursprungligen postat av Malawe
                            Förresten...kan ALLA medlemmar se gamla trådar? Personligen tycker jag att det kan vara ett privilegium som betalande medlem till NCS att man får tillgång till den stora kunskapsbanken för det skulle innebära att nya medlemmar kommer med frågor istället för att de går in i "bibblan" och plockar ut infon. Kanske kontroversiellt från min sida...men jag tycker inte det är fel.
                            Aha! Jag haller inte med alls! Usch vilket daligt forslag (dvs starta en trad sa att vi okar aktiviteten).
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • jarinen
                              Användare
                              • april 2003
                              • 1888

                              #15
                              Ursprungligen postat av Micke
                              Vad är det för fel på Canon vs Nikon?
                              Det är en av de mer tongivande trådarna, riktigt intressant är den också på sitt sätt.


                              Mvh Jari

                              Kommentar

                              Arbetssätt...