Vad skulle du göra med det här?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palleh
    Användare
    • december 2006
    • 704

    Ursprungligen postat av Malawe
    Avrundar denna tråd med en bild på karet i full gång..med ett gäng ungdjur av olika Malawis...kul att kunna göra ett avslut på historiens längsta velande på ciklid.se...haha!
    Riktigt snyggt kar...bra balans med stenarna, ger ett väldigt naturtroget intryck
    http://picasaweb.google.com/palleph

    Nya bilder laddas upp hela tiden


    Mvh Patrik

    Kampfisk!

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      Riktigt snyggt Malawe.
      Stilrent
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Göran Å
        Användare
        • december 2005
        • 1295

        Ursprungligen postat av Malawe
        Avrundar denna tråd med en bild på karet i full gång..med ett gäng ungdjur av olika Malawis...kul att kunna göra ett avslut på historiens längsta velande på ciklid.se...haha!
        Snygg avslutning på en lång tråd att visa det färdiga karet.....


        Mvh Göran
        http://www.skovdeaf.se/
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
        http://www.skovdefagelklubb.se/

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          Avslutningen på tråden är att idag har jag sålt akvariet och har nu endast 3st mindre yngelkar igång utan annan fisk än Ancistrus.

          Nytt projekt är planerat, men då i den lite mindre skalan i form av 540L akvarium. Det dröjer dock fram till sommaren åtminstone innan det dras igång så en ny tråd kommer att dyka upp till hösten...var så säkra!

          Dock..mindre velig.

          Tack till alla som följt projektet och till alla som hjälpt till och inspirerat!

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • december 2004
            • 3060

            får man fråga varför du la ner? tycker karet såg fint ut
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              Ska renovera färdigt lägenheten och sedan så passar ett 540 bättre på ett ställe som är mer anpassat att ha akvarium.

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • december 2004
                • 3060

                Ursprungligen postat av Malawe
                Ska renovera färdigt lägenheten och sedan så passar ett 540 bättre på ett ställe som är mer anpassat att ha akvarium.
                ok..jag känner igen känslan eftersom jag flyttade gaaanska nyligen med allt vad det innebär och det tar för mej tid att etablera min hobby igen..,hoppas du får igång ditt projekt vad det nu blir och samma för mej, vi får väl se...
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                • Gäst

                  eftersom jag inte är en ciklid person så skulle jag nog plockat ut det mesta å haft en svart bakgrund å slängt i ett "par" marble motoro & en RTG arowana

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    Ursprungligen postat av specmats
                    ok..jag känner igen känslan eftersom jag flyttade gaaanska nyligen med allt vad det innebär och det tar för mej tid att etablera min hobby igen..,hoppas du får igång ditt projekt vad det nu blir och samma för mej, vi får väl se...
                    Mitt projekt blir någonstans mellan 2-3 540L. Problemet tidigare var att mitt 720L fick bara plats på en vägg och där hade jag tyvärr solljus på morgonen direkt in på akvariet vilket gjorde att jag alltid behövde ha persienn nere. Jag är en ljusbehövande människa så det var lite fel känsla att mörkbelägga lägenheten med neddragna persienner för att hålla akvariet fritt från direkt solljus. Sedan har jag väntat på att fortsätta med min renovering av lägenheten och ville bli klar nu..så då passade det bäst att sälja av karet och att sedan starta om på nytt om ett halvår/år.

                    De planer jag har är att ha ett 540 med Malawiciklider. Det blir frisimmande malawis. Det andra 540 ska innehålla Viktoriaciklider, eventuellt tillsammans med Tropheus men det år osäkert. Det tredje...om det blir tre..ska innehålla en grupp Tropheus om den första varianten inte fungerar.

                    Kommentar

                    • classe
                      NCS Medlem
                      • april 2007
                      • 1147

                      Ursprungligen postat av Malawe
                      Mitt projekt blir någonstans mellan 2-3 540L. Problemet tidigare var att mitt 720L fick bara plats på en vägg och där hade jag tyvärr solljus på morgonen direkt in på akvariet vilket gjorde att jag alltid behövde ha persienn nere. Jag är en ljusbehövande människa så det var lite fel känsla att mörkbelägga lägenheten med neddragna persienner för att hålla akvariet fritt från direkt solljus. Sedan har jag väntat på att fortsätta med min renovering av lägenheten och ville bli klar nu..så då passade det bäst att sälja av karet och att sedan starta om på nytt om ett halvår/år.

                      De planer jag har är att ha ett 540 med Malawiciklider. Det blir frisimmande malawis. Det andra 540 ska innehålla Viktoriaciklider, eventuellt tillsammans med Tropheus men det år osäkert. Det tredje...om det blir tre..ska innehålla en grupp Tropheus om den första varianten inte fungerar.
                      Lycka till att du skall göra den planera och projekt med din 540liter där..
                      375 LITER Malawi arter..
                      74 Liter Malawi yngel...

                      Kommentar

                      Arbetssätt...