Mitt 1200l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeA
    Användare
    • juni 2003
    • 456

    #16
    Ursprungligen postat av Flykt
    Tackar så mycket!

    Jag ska mata dom friskt. Aptiten är det inge fel på i allafall.
    lite off topic, jag har problem med att få mina att äta. har 12-13st som ser ut att vara ungefär lika stora som dina. Jag flyttade dem nyss från 30liter till 400 liter och nu har dom blivit så himla skygga och 1200 liter är ju ännu större, hur bär du dig åt?

    Kommentar

    • eriahl
      NCS Medlem
      • december 2003
      • 110

      #17
      Om man matar rejält från början blir inte nitritrisken ganska stor då.

      Kommentar

      • Flykt
        Användare
        • januari 2007
        • 104

        #18
        Ursprungligen postat av Barracudan
        Närbild på megatetrorna (eller vad det nu är?) vore kul!
        Jag ska fixa en riktigt fin närbild på dem sedan. Är bortrest nu, men kopierade en bild av dem från min zoon, du kan se nedan så länge.
        /Helena

        Min Zoon

        Kommentar

        • Flykt
          Användare
          • januari 2007
          • 104

          #19
          Ursprungligen postat av MickeA
          lite off topic, jag har problem med att få mina att äta. har 12-13st som ser ut att vara ungefär lika stora som dina. Jag flyttade dem nyss från 30liter till 400 liter och nu har dom blivit så himla skygga och 1200 liter är ju ännu större, hur bär du dig åt?
          Hej!

          De åt bra från första dagen jag fick hem dom. De är också lite skygga, men kommer fram om man sitter still ett tag framför karet. Har byggt upp en stor grotta av rötter, där de tycker om att vara. Smular i flingor och artemia vilket de äter med god aptit. De verkar dock inte vilja ta mat som hamnat på botten. Rom från räkor gillar de också.

          Jag hoppas dina små börjar käka ordentligt och tyvärr har jag inget bra tips att ge dig hur du ska göra för att få dem att äta, mer än att de kanske behöver ett gömställe? Men andra med erfarna här borde ju kunna ge dig tips?

          Lycka till! Ps! Lägg gärna in nån bild på de små. Ds!

          /Helena
          /Helena

          Min Zoon

          Kommentar

          • Flykt
            Användare
            • januari 2007
            • 104

            #20
            Alger, alger och alger...

            Nu, några månader efter jag startade upp mitt kar frodas algerna frisk på BTN. Gröna, bruna och några små vita varianter som ser ut som nåt barkliknande. Någon som vet vad det är för nåt?
            /Helena

            Min Zoon

            Kommentar

            • Erik Österlund
              Användare
              • januari 2005
              • 3788

              #21
              Vet inte vad det kan vara för något det där barkliknande. Men jag tycker att det ser snyggt ut! Jag har just ökat ljuset i mina burkar för att få igång lite mer algtillväxt på BTN modulerna. Ser för kliniskt och onaturligt ut när de är rena tycker jag.

              Kommentar

              • Flykt
                Användare
                • januari 2007
                • 104

                #22
                Ursprungligen postat av Erik Österlund
                Vet inte vad det kan vara för något det där barkliknande. Men jag tycker att det ser snyggt ut! Jag har just ökat ljuset i mina burkar för att få igång lite mer algtillväxt på BTN modulerna. Ser för kliniskt och onaturligt ut när de är rena tycker jag.
                Tackar!

                Jovisst ser det bättre ut med lite alger på, men de där grå/vita "grejset" jag har, har jag inte sett nån gång förut. Ungefär stora som 10 öringar, "skrovliga". Påminner faktiskt lite om sån där vitmossa man brukar ha i ljusstaken på julen, fast väldigt platt sådan då.
                /Helena

                Min Zoon

                Kommentar

                Arbetssätt...