CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    Ursprungligen postat av Beast
    Mera bilder, Labridens får du vårda ömt så vi andra kan få ta del av dom sen

    Ska göra mitt bästa, dock är det 7st kvar av 8 inköpta så det ser bra ut, ska försöka inreda ett lekkar till dem nästa vecka, dock så har jag inga fler dugliga foton, mobilkameran är aldeles för lågsam tog nog 10st bilder, denna var den enda dugliga, nästa ser ut så här:
    den är på en förmodad hanne som fått lite pisk av den dominanta hannen som var plötsligt jätteblyg när jag skulle fota honom.

    ska väl vara fiskarna på 4:e bilden pm jag fattat rätt


    jag måste greja nåt annat att fota med helt enkelt........
    lite orolig är jag att de är så röda vid gälarna, ser ut som nån inavels defekt eller syrebristproblem under uppväxt kan se ut ibland, dock kan det ju oxå vara naturligt på denna art, jag studerade inte föräldrarna tillräckligt noga
    Senast redigerad av cichlids4fun; 05 januari 2008, 12:45.
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      Ursprungligen postat av Fredrik_90
      Halloj!
      Här kommer lite blider på mitt Labiatum par och min största texas

      Labiatum honan: http://www.zoonen.com/res/user/14696...74_orig_SE.jpg

      Labiatum hanen: http://www.zoonen.com/res/user/14696...86_orig_SE.jpg

      Taxasen: http://www.zoonen.com/res/user/14696...88_orig_SE.jpg

      Vattnet är lite skitigt av alger för jag hade precis skrapat rutan innan jag fota
      Tjena Fredrik_90, välkommen till forumet..
      Det var fina fiskar du har, i rejäl storlek också ser det ut som?
      Men inte är det väl rena Labiatum du har??, Honan ser ut att ha Labiatum i sig, men hanen ser ut som en ren Citrinellum (Midas), han har ju inga "putande" läppar vad jag kan se? Men hanen är riktigt snygg tycker jag. Din Cyanoguttatus ser också ut att ha lite storlek?
      Mvh Jocke
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        Ursprungligen postat av cichlids4fun
        Ska göra mitt bästa, dock är det 7st kvar av 8 inköpta så det ser bra ut, ska försöka inreda ett lekkar till dem nästa vecka, dock så har jag inga fler dugliga foton, mobilkameran är aldeles för lågsam tog nog 10st bilder, denna var den enda dugliga, nästa ser ut så här:
        den är på en förmodad hanne som fått lite pisk av den dominanta hannen som var plötsligt jätteblyg när jag skulle fota honom.

        ska väl vara fiskarna på 3:e bilden pm jag fattat rätt


        jag måste greja nåt annat att fota med helt enkelt........
        lite orolig är jag att de är så röda vid gälarna, ser ut som nån inavels defekt eller syrebristproblem under uppväxt kan se ut ibland, dock kan det ju oxå vara naturligt på denna art, jag studerade inte föräldrarna tillräckligt noga
        Vi håller tummarna för att det blir lite yngel Jag har ju själv släktingen som är på bild 3 eller var det 4... Pantostictus, en riktig liten tuffing..
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • tjornpatrik
          Användare
          • augusti 2006
          • 830

          Ursprungligen postat av Fredrik_90
          Halloj!
          Här kommer lite blider på mitt Labiatum par och min största texas

          Labiatum honan: http://www.zoonen.com/res/user/14696...74_orig_SE.jpg

          Labiatum hanen: http://www.zoonen.com/res/user/14696...86_orig_SE.jpg

          Taxasen: http://www.zoonen.com/res/user/14696...88_orig_SE.jpg

          Vattnet är lite skitigt av alger för jag hade precis skrapat rutan innan jag fota
          Den texasen var maffig!! Hur stor är den? Citrinellum hanen var maffig de me!

          Hittade bilder av Jeff rapps på vf Labiatus.

          Kan ngn kolla här, en bild tagen för flera år sedan precis när jag börjat med CA, är detta rena labiatus tror ni?
          Senast redigerad av tjornpatrik; 05 januari 2008, 10:57.

          Kommentar

          • JockeB
            Användare
            • maj 2004
            • 2964

            Ursprungligen postat av patriks155
            Den texasen var maffig!! Hur stor är den? Citrinellum hanen var maffig de me!

            Hittade bilder av Jeff rapps på vf Labiatus.

            Kan ngn kolla här, en bild tagen för flera år sedan precis när jag börjat med CA, är detta rena labiatus tror ni?

            Jäkligt svårt att säga Patrik, det är ju helt klart Labiatum i dom, men problemet var ju på 80-talet så såldes ju både Labiatum o Midas som samma sort i Sverige och därmed blev dom uppblandade med varandra så det mesta så att säga inhemska Midas o Labiatum är korsningar..
            Midas blir en hög kraftig fisk utan putläppar, medans Labiatumen blir mera långsträkt och lägre i formen, med STORA putläppar då förståss..
            Mvh Jocke
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

            Kommentar

            • Fredrik_90

              Ursprungligen postat av Beast
              Tjena Fredrik_90, välkommen till forumet..
              Det var fina fiskar du har, i rejäl storlek också ser det ut som?
              Men inte är det väl rena Labiatum du har??, Honan ser ut att ha Labiatum i sig, men hanen ser ut som en ren Citrinellum (Midas), han har ju inga "putande" läppar vad jag kan se? Men hanen är riktigt snygg tycker jag. Din Cyanoguttatus ser också ut att ha lite storlek?
              Mvh Jocke
              Tack så mycket. Ja jag köpte dom av Lasse i södra sandby och då sålde han dom som Labiatum men hanen såg ju ut som honan i färg när dom var små, men har ändrats med tiden. Labiatum är mellan 25-27 cm och taxasen är ungefär 30cm, det är han som är kungen i karet

              Här är en bild framifrån på Labiatum eller citrinellum? http://www.zoonen.com/res/user/14696...72_orig_SE.jpg

              Mvh Fredrik

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                Ursprungligen postat av Fredrik_90
                Tack så mycket. Ja jag köpte dom av Lasse i södra sandby och då sålde han dom som Labiatum men hanen såg ju ut som honan i färg när dom var små, men har ändrats med tiden. Labiatum är mellan 25-27 cm och taxasen är ungefär 30cm, det är han som är kungen i karet

                Här är en bild framifrån på Labiatum eller citrinellum? http://www.zoonen.com/res/user/14696...72_orig_SE.jpg

                Mvh Fredrik
                Det är nog korsningar dom imellan eller så är det 1 av varje, men färgen har inget med det att göra, båda dessa arter kan ju byta färg o bli fläckiga osv, din hane är en så kallad White/Yellow morph, har en jag med fast han har mera vitt än din... Väldigt snygg är han i alla fall
                Mvh Jocke
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2277

                  Flowerhorn

                  Måste bara visa fisken jag hämtade hos Styrsö! Visst ingen Naturlig firre som finns i naturen men han är otroligt Vacker ,personlig ,Lugn och orädd nästan tam ny favorit ikaret,Håll tillgodo
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • anli
                    Användare
                    • mars 2003
                    • 3740

                    Nästan så man vill ha riktig fisk igen när man ser sådana bilder.
                    Men den passar inte vidare bra i mitt kvarvarande lilla algiga 200 L burk
                    5-10 cm till så har du en riktig praktpjäs.
                    Anders L

                    Kommentar

                    • firefox75
                      Användare
                      • april 2007
                      • 234

                      Beast

                      De cintrinellum jag köpte av dig är ju rena???

                      Kan väl berätta att jag har lek i båda paren och de är förbaskat aggro...

                      Akvarierna ser inte ut som akvarier dock utan mera lutning åt månens baksida...

                      Förbaskat de gräver...
                      Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
                      16500liter odlingskar.
                      3500liter vardagliga.
                      6kbm tempererad damm.
                      MvH
                      Daniel
                      0735-433428

                      Kommentar

                      • Fredrik_90

                        Här kommer en bild på mina jaguarciklid honor plus 2 andra linslusar http://www.zoonen.com/res/user/14696...98_orig_SE.jpg

                        Här är en bild på en ciklid som jag har haft länge men har glömt namnet och hittar den inte någonstans. Jag tror den är från ca eller sa. Någon som vet vad det är för art? http://www.zoonen.com/res/user/14696...97_orig_SE.jpg

                        Mvh Fredrik

                        Kommentar

                        • tjornpatrik
                          Användare
                          • augusti 2006
                          • 830

                          Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                          Måste bara visa fisken jag hämtade hos Styrsö! Visst ingen Naturlig firre som finns i naturen men han är otroligt Vacker ,personlig ,Lugn och orädd nästan tam ny favorit ikaret,Håll tillgodo
                          Vacker FH Micke! Hämtade inte du jaggor också?

                          Kommentar

                          • keno
                            Användare
                            • oktober 2006
                            • 119

                            Jaha får väl klämma in lite bilder jag också, snart har det gått ca 2 månader sen jag fick hem mina import fiskar från Jeff Rapps i USA, av 18 fiskar har endast 3 st gått ur tiden vilket jag tycker är ganska bra.

                            1) Amphilophus rhytisma, var i bedrövligt skick när dom kom, börjar så smått att komma igång har matat dom försiktigt.

                            2) Thorichthys sp." mixteco blue" var i ganska bra kondition när dom kom, växer betydligt bättre än rhytisman, har flyttat en del av fiskarna från karantän till ett 720 liters för bättre tillväxt, ska bli intressangt att se hur dom blir när dom börjar färga ut ordentligt, dessa kanske enda arterna i sverige.

                            Så några gamla bekantingar.

                            3) Vieja melanurum !?
                            4) Vieja melanurum igen.
                            5) Theraps lentiginosus hane.
                            6) Theraps lentiginosus hona, så här ser lentiginosusen nästan alltid ut, ständigt på hugget.

                            Kommentar

                            • keno
                              Användare
                              • oktober 2006
                              • 119

                              Theraps hona fick inte följa med i förra inlägget, men kommer simmande här!

                              Hittade en på Cryptoheros saijca också.

                              Kommentar

                              • tjornpatrik
                                Användare
                                • augusti 2006
                                • 830

                                Fina bilder Keno, ser ut att va en härlig inredning du har i karet. Vacker Theraps hona!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...