MAFs Köpenhamnstur, Mycket bilder!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• daniel_i_malmö
    svarade
    Ett nytt och innovativt sätt att sälja akvarieväxter.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Högt kilopris!

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Akvarierna var verkligen fräscha med växter och snygga Back to Nature-bakgrunder i alla burkarna.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Allt gott vi hört om butiken visade sig stämma. Fantastiskt fin fisk och en hel del rariteter av alla de sorter; ciklider, L-malar, corydoras och så vidare.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Bonnie Dyrecenter

Nästa butik var ny för oss, men vi hade hört mycket gott om den. Det var en butik i den annars oftast tråkiga Bonniekedjan och låg i ett köpcentrum i Rödövre.
    Senast redigerad av daniel_i_malmö; 06 February 2007, 13:18.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Ett gäng MAFiosos planerar nya inköp.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    MAF ordförande Niclas och sonen Måns.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Även här inhandlades det en hel del. Själv är jag mest inne på västafrikanska fiskar och här fyndade jag en rödciklid med fångstort, Hemichromis sp. Bangui, och den inte helt vanliga Pelmatochromis nigrofasciatus. Jag var också nära att köpa Ctenopoma acutirostre för det mycket facila priset 30 dkr, men avstod och väljer att istället leta vidare efter Ctenopoma ansorgii.

Mina fiskar håvas upp.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Neonfisken

Neonfisken var nästa butik i vår väg.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Bladfiskar. Jag var mycket nära att köpa dessa tuffa rariteter till mitt 720 västafrika-akvarium men kom fram till att mina angola-barber skulle bli ett allt för exklusivt levandefoder.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Här shoppades det loss en hel del. Jag fyndade själv ett stort Eheimfilter nedsatt från 1495:- dkr till 100 dkr på grund av trasig kartong! Många andra köpte spännande fiskar, bland annat en helt ny och obeskriven guramiart.

Lååång akvarieställning.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Triangeln

Efter Flyvefisken var akvarieaffären på Triangeln ett verkligt lyft. Med en helt ny och fräsch inredning och ett riktigt spännande sortiment med många rariteter är det numera en av byens bästa akvarieaffärer. Fisken är alltid i oklanderlig kondition.

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Kanontrevligt att se...blir det artikel i CB? Det hoppas jag...

Sedan tycker jag att det där 5000L akvariet ser litet ut för att innehålla så mycket liter...felskrivet? eller är det bilden som ljuger?

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Ett akvarium med snygga Thorichtys tilldrog sig dock intresse.

Lämna en kommentar:

• daniel_i_malmö
    svarade
    Flyvefisken

Sedan bar det av till Flyvefisken. Flyvefisken låg för ett par år sedan i större och betydligt fräschare lokaler och var en av Nordens allra bästa affärer för afrikanska ciklider. Efter ett ägarbyte har affären tyvärr gått ner sig och krympt. Vi lär nog inte besöka Flyvefisken på fler turer.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...