Geophagus tillsammans med Kardinaler??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Ciklidtok
    svarade
    Ursprungligen postat av Kawasa
    Har du chokladciklider på runt 10cm så sätter jag min röst alla gånger på att det är dom som ätit upp kardinalerna, jag tror inte att Geophagus altifrons ligger bakom det. Du kommer ganska snart inte ha några karinaltetror kvar tror jag, dina chokladciklider kanske blir färggranna av levande föda.
    De skall flyttas när de blir lite större, men det lär ju dröja ett tag till. Men det är en förlust jag är villig att ta, hellre att kardinaler för 5kr. stk blir mat, än att Chokladcikliderna, för 200 kr. stk. blir det

Men det kan stämma att färgen blir snyggare, därför att den ena, den största chokladcikliden, har fått jättefin färg, de andra 3 är fortfarande lite grådassiga, men den har fått ett snyggt skimmer av en odefinierbar färg på hela kroppen

Lämna en kommentar:

• Kawasa
    svarade
    Har du chokladciklider på runt 10cm så sätter jag min röst alla gånger på att det är dom som ätit upp kardinalerna, jag tror inte att Geophagus altifrons ligger bakom det. Du kommer ganska snart inte ha några karinaltetror kvar tror jag, dina chokladciklider kanske blir färggranna av levande föda.

Lämna en kommentar:

• Ciklidtok
    svarade
    Jag köpte 40 kardinaler, som jag tänkte ha i 300 litern där det går några ciklider på tillväxt.

Jag har G.altifrons 8-10cm (3st)
    Chokladciklider 8-10cm. (4st)
    Flaggciklider 6-8cm (4st.)

Kardinalerna har varit med dem i en vecka ungefär och nu är det bara ett 10-tal kvar :/ Vet inte vem som har plockat dem dock, men troligast är det Chokladen eller altifonsen :/

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Liv, har du några foton på dina deamon du hade?

Lämna en kommentar:

• liv
    svarade
    Vel har 6stk.S.daemon med 50 kardinaler og det går helt ok.I samme karet går det også ca.10 ,15 dorsigerus og kurvcicklider.Akvariet er 325l.

Lämna en kommentar:

• Micke_720
    svarade
    Ursprungligen postat av weeelin
    Ajdå det var ju lite synd.... försvinner de i snabb takt? Hade varit en snygg kombination annars. Man kan ju alltid kompletera med fler
    När de väl fick smak på en så åkte det 5-6 st nästa kväll...
    Jag tror att det kan gå relativt fort när de väl sätter fart.
    Men det är faktiskt 5st kvar och de får vara ifred än så länge.

Lämna en kommentar:

• Robin
    svarade
    Det går säkert.. även om jag inte vet hur de lever i naturen. Hittade aldrig kardinaler. Lite svinn får man dock räkna med.

Lämna en kommentar:

• Markus_A
    svarade
    Inte så stora, 10 - 15 cm.

Lämna en kommentar:

• drd
    svarade
    Ursprungligen postat av Markus_A
    Mina altifrons åt upp 100 kardinaler och 30 rosentetror i vuxen storlek på 5 dagar. Efter det började dom ta dvärgciklider...

Låter som mina Altum ju....dom satte i sig 100 kardinaltetra och 25 vuxna bilbuksfiskar på en vecka

Dyrt jävla levandefoder....

Lämna en kommentar:

• weeelin
    svarade
    Ursprungligen postat av Markus_A
    Mina altifrons åt upp 100 kardinaler och 30 rosentetror i vuxen storlek på 5 dagar. Efter det började dom ta dvärgciklider...
    Hur stora var dina Altifons?? Trist att förlora så många på en gång.....

Lämna en kommentar:

• Markus_A
    svarade

Lämna en kommentar:

• weeelin
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke_720
    Hej
    G. Tapajos Orange Head kommer nog att ta dina Kardinaler..
    Mina har börjat att ta en och annan Rödmunstetra och de e större en kardinaltetror.
    Ajdå det var ju lite synd.... försvinner de i snabb takt? Hade varit en snygg kombination annars. Man kan ju alltid kompletera med fler
    Senast redigerad av weeelin; 19 November 2006, 23:56.

Lämna en kommentar:

• Micke_720
    svarade
    Hej
    G. Tapajos Orange Head kommer nog att ta dina Kardinaler..
    Mina har börjat att ta en och annan Rödmunstetra och de e större en kardinaltetror.

Lämna en kommentar:

• weeelin
    svarade
    Ursprungligen postat av Lundensis
    Det beror på vilka geophagus eller menar du jordätare överlag?
    ja typ surinamensis och tapajo "orange head"
    Senast redigerad av weeelin; 18 November 2006, 18:06.

Lämna en kommentar:

• Lundensis
    svarade
    Det beror på vilka geophagus eller menar du jordätare överlag?

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...