Röd saulosi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik77
    Användare
    • maj 2006
    • 15

    Röd saulosi

    Hej.
    Köpte i höstas fyra stycken röd saulosi. Väldigt fin och snäll malawi ciklid enligt mitt tycke. Undrar om det finns någon ute på forumet som har denna fisk och kanske vet lite mer om denna. Odlingsform eller inte (?) den har ialla fall inte slöjfenor och deformerad kropp. Honan är orange i stället för gul och hanens färger verkar lite "smetigare" än orginalet. Har två kullar yngel som jag tagit hand om och även dessa verkar oranga.
    ___________
    Henrik Nilsson
  • Havs
    Användare
    • december 2004
    • 607

    #2
    Ursprungligen postat av Henrik77
    Hej.
    Köpte i höstas fyra stycken röd saulosi. Väldigt fin och snäll malawi ciklid enligt mitt tycke. Undrar om det finns någon ute på forumet som har denna fisk och kanske vet lite mer om denna. Odlingsform eller inte (?) den har ialla fall inte slöjfenor och deformerad kropp. Honan är orange i stället för gul och hanens färger verkar lite "smetigare" än orginalet. Har två kullar yngel som jag tagit hand om och även dessa verkar oranga.
    ___________
    Henrik Nilsson
    Inte för att det framkommer särskilt mycket i tråden, men du kan ju alltid titta till;

    Pseudotropheus saulosi, Coral Red, är det någon som har information om denna fisk? Om ja, berätta! Är det en fisk som verkligen finns i malawisjön ?
    Min zoon

    Kommentar

    • Henrik77
      Användare
      • maj 2006
      • 15

      #3
      Nej. Inget sensationellt där. Får väl ta och lägga ut några bilder på dom om jag kommer på hur man gör. Enligt min zoohandlare sen femton år tillbaka ska dom vara nya i handlen. Han e nog bland dom första att ha den.

      Kommentar

      • Midas_Tom
        Användare
        • mars 2005
        • 809

        #4
        hej Henrik .. var nog där när du köpte dom.. från zoologiska? har själv funderat på att köpa ett gäng tycker dom är fina .
        //tom

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

        Kommentar

        • Henrik77
          Användare
          • maj 2006
          • 15

          #5
          Ahh! Så du e hallandsakvarist. Ska ru te Kaj å grilla imorrn? Ja å tanten ska dit.

          Kommentar

          • Midas_Tom
            Användare
            • mars 2005
            • 809

            #6
            japp jag är hallandsakvarist.. nej jag visste inte att man skulle dit imorn .. det hade jag inte koll på ... mina kusiner kommer imorn också så det skulle inte funka .. får hänge med nån annan gång
            //tom

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

            Kommentar

            • Mcoist
              Användare
              • oktober 2003
              • 154

              #7
              Tjenare

              Zoohörnan i kristianstad brukar ochså ha dom, mycket snygga som små vet docj inte hur dom ser ut som vuxna.

              Vet att dom flesta verkar köpa sina röda saulosi från polen sen om dom har odlat fram dom ellr att det bara är en slump att dom säljs från polen kan jag inte svara på men vet att dom odlas mycket där.

              Skulle tro att det bara är en avelsform på vanlig saulosi men man vet ju inte kan mycket väl vara en helt annan fisk ochså.
              1*540L 4*375L 1*345L 2*210L 1*160L 2*98L 2*45L Malawi Tanganika

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

              Kommentar

              • Robin
                Användare
                • januari 2003
                • 4526

                #8
                Menar ni att det finns nått som heter Röd Saulosi? Jag har då aldrig hört talas om denna isf.
                Mvh
                Robin

                Kommentar

                Arbetssätt...