Vita BTN-moduler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    Vita BTN-moduler

    Nån som vet om dessa tillverkas eller inte? Har för mig att jag hört att de slutat med dem.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)
  • Perikles
    Användare
    • december 2005
    • 658

    #2
    Hallå Ozric
    det verkar vara dåligt med svar, så här får du ett, har ingen aning. Det hjälpte ju föga, men jag kan inte komma på att jag sett vita BTN:er någonsin, i.o.f.s så var min Rocky 200*60 ljust grå en gång i tiden. Den drar mer emot grönt efter ett par års användning. När jag jobbade på Akvarieleasing Sthlm så brukade vi göra rent vårt inredningsmaterial i klorbad, även modulerna och de bleknade fint, alla alger försvann.Vi var dock mycket noga med att låta dessa ligga i vanligt vatten efter behandling.
    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
    Cicero (106-43 f.kr)

    Kommentar

    • molehill
      Användare
      • september 2005
      • 56

      #3


      Här används ljusa moduler (kalksten?). Tror dock inte de tillverkas längre.

      Kommentar

      • Ralph
        Användare
        • maj 2002
        • 736

        #4
        Tror det är belysningen som gör att de ser vita ut. Mina moduler var rätt ljusa från början också, se t ex http://www.ciklid.se/medlemsbilder_visa_bild.asp?NR=650 . Nu är de ganska gröna av alger, http://www.ciklidbladet.se/fototavli...nad=11&ar=2005

        Kommentar

        • T_K
          Användare
          • september 2005
          • 147

          #5
          Vill man ha dem vitare så är det väl att spraya lite lätt med lite vit sprayfärg?

          - Kan någon förresten förklara för mig vitsen med att modulerna ska likna flytande stenar? Att stenen hänger ner från vattenytan - utan stöd från botten, men jag. Det ser inte naturligt ut alls.

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • januari 2003
            • 3368

            #6
            Det har tydligen tillverkats vita btn-moduler. Jag vet att CC har haft dem till salu. Finns även några danskar som har dessa i sina kar.
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • akva99
              Användare
              • september 2005
              • 527

              #7
              jag ville ha btn moduler i färg faxe och det var inget de har på lager men det gick att beställa
              fick vänta 2 veckor så tillverkade de modulerna jag ville ha.du kan ju höra dig för med någon handlare det går kanske även att beställa vita.peter

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • mars 2004
                • 3187

                #8
                Tackar f info! Får höra mig runt lite då.Slår mig nu att Patrick (pwss) nämnde att det kunde fixas fram.E just Alfredssons & Ralph`s kar som jag har som influenser! Och artikeln i CB med han som köpte Bosse A`s Pemba.
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • Erik Österlund
                  Användare
                  • januari 2005
                  • 3788

                  #9
                  Ursprungligen postat av T_K
                  Vill man ha dem vitare så är det väl att spraya lite lätt med lite vit sprayfärg?

                  - Kan någon förresten förklara för mig vitsen med att modulerna ska likna flytande stenar? Att stenen hänger ner från vattenytan - utan stöd från botten, men jag. Det ser inte naturligt ut alls.
                  Alla kan ju inte tycka likadant, så varför bry sig egentligen?

                  Ett akvarium ser inte naturligt ut öht...


                  Mvh Erik

                  Kommentar

                  • Hank
                    Användare
                    • april 2002
                    • 1321

                    #10
                    Ursprungligen postat av T_K
                    - Kan någon förresten förklara för mig vitsen med att modulerna ska likna flytande stenar? Att stenen hänger ner från vattenytan - utan stöd från botten, men jag. Det ser inte naturligt ut alls.
                    Har du inga bilder på dina NATURLIGA kar?
                    Vore kul att se ett NATURLIGT kar för en gång skull.....
                    /#378 Hank
                    Zoonen:
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                    NCS medlemsbilder:
                    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                    Kommentar

                    • T_K
                      Användare
                      • september 2005
                      • 147

                      #11
                      Ditt 600-liters kar på zoonen ser naturligt ut tycker jag.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...