Inrednings inspiration BTN m.m

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• H2O
    svarade
    Tackar och bockar, rätt nöjd är jag men bättre skall det bli.

Jo jag har byggt in det själv en oljad eklist runt på ungefär 25 cm runt framrutan.
    Karet står i ett rum bakom som är kaklat, ljudisolerat och har frånluft till värmepump.

Lämna en kommentar:

• discusred
    svarade
    Ursprungligen postat av H2O
    Japp det är jag
    Kan tänka mig att den är mer levande nu, lite alger gör susen.

Den skall stå i det här karet.

Det kommer vara centralamerikaner i karet.
    Hoppas jag hinner få i det till Jul så man kan imponera på tomten
    Ditt kar är ju grymt häftigt och snyggt redan.........
    Har du byggt in karet själv?

Lämna en kommentar:

• H2O
    svarade
    Japp det är jag
    Kan tänka mig att den är mer levande nu, lite alger gör susen.

Den skall stå i det här karet.

Det kommer vara centralamerikaner i karet.
    Hoppas jag hinner få i det till Jul så man kan imponera på tomten

Lämna en kommentar:

• Alexander Wiberg
    svarade
    Så det är du som är H20 Marcus! Har inte lyckats lista ut det än haha! Tror ditt kar kommer bli kanon. Bakgrunden är lite mer levande nu än vad den är vid nyköp. Riktig Amazonaskänsla.

Lämna en kommentar:

• H2O
    svarade
    Har köpt Alexander Wibergs bakgrund och skall inreda karet till Jul
    Det blir en Btn Amazonas 190*60 (den största varianten) samt 160*50 bakgrund.
    Karet är ett 1200 liters som är 250 långt.
    Skarven mellan bakgrunderna täcker jag med en stor rot.

Det enda tråkiga med det hela är att plocka ut all fisk, sand och inredning som jag har idag. Tar nog ganska många timmar.

Jag har inte tänkt göra det tätt bakom bakgrunderna utan detta får fungera som yngelgömställe samt att jag döljer all apparatur där.

Lämna en kommentar:

• deelay
    svarade
    Har ett par mörka helbilder... om man gillar natten =)

Lämna en kommentar:

• mpimbwe
    svarade
    Såg bra mycket större ut än 75L =).... bra jobbat. Får slänga upp bilder på mitt 840 när hela projektet är klart. Håller på o byta från min Gibberosa Mpimbwe grupp till rovmalawi i det. Så när jag ändå tömde karet passar ja på att göra rent o fixa lite. Just nu ligger stenen i klorinbad =)

Lämna en kommentar:

• Cichlidaholic
    svarade
    Nojj Det där var skit snyggt *Tummen upp*

Lämna en kommentar:

• Nojj
    svarade
    Bilder på mitt lilla 75liters kar, inredningen består av 1 st A-modul som jag sågat av och fått 2 "mini"moduler av, samt sand, sten o växter.
    Fiskarna som går där är 2 st jul. transcriptus "Gombe" samt 5 st. "similis"-snäcklekare.

Översiktsbild, utan blixt
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Från sidan med blixt

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Andra sidan med blixt

Slutligen den dominanta jullen

Senast redigerad av Nojj; 20 November 2005, 14:02.

Lämna en kommentar:

• Tony
    svarade
    Det är 180x70x60, totalhöjden på bygget är ca 165cm, så det ser ganska maffigt ut

Lämna en kommentar:

• Alexander Wiberg
    svarade
    Härligt! Vilka mått har det?

Lämna en kommentar:

• Tony
    svarade
    Jo, akvariet och möbeln har jag byggt från scratch.

Lämna en kommentar:

• Alexander Wiberg
    svarade
    Har du byggt karet och möblen själv Tony? Vilka mått har det? Man blir ju härligt inspirerad. Har en tom 912:a hemma, har varit sugen länge på "Maisoni" tillsammans med något gult, förmoldigen Ps. saulosi så får man "demasoniliknande" hanar hehe.

Lämna en kommentar:

• Tony
    svarade
    Man får tacka för kritiken Alexander

Jo, min tanke med endast två moduler och svart bak-glas var att få gott djup i karet. Det syns väl lite dåligt på bilden eftersom det speglar sig nått enormt, men det är hopplöst att få något bra foto på burken.

Det stämmer bra att det "maisoni", men de gula är Labidochromis caeruleus (och ett par m. lombardoi-hanar). Fiskmixen funkar bra, men det lär finnas överhängande risk för korsningar, så därifrån plockas endast golden-yngel för tillfället.

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Alexander...maila mig när du har vägarna förbi så ska jag se till att vara ledig någon gång så vi kan ta en fika och "tjöta" fesk...hehe.

Just det som du säger skall jag försöka med...dvs att ordna med Vallisneria och/eller C. crispatula v balansea. Mycket snygga växter att ha i ett ciklidkar. Det vore kanon med Vallisneria som i Peckers kar...kanske inte centralt, men ändå en sådan mängd är snyggt.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...