If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tackar och bockar, rätt nöjd är jag men bättre skall det bli.
Jo jag har byggt in det själv en oljad eklist runt på ungefär 25 cm runt framrutan.
Karet står i ett rum bakom som är kaklat, ljudisolerat och har frånluft till värmepump.
Så det är du som är H20 Marcus! Har inte lyckats lista ut det än haha! Tror ditt kar kommer bli kanon. Bakgrunden är lite mer levande nu än vad den är vid nyköp. Riktig Amazonaskänsla.
Har köpt Alexander Wibergs bakgrund och skall inreda karet till Jul
Det blir en Btn Amazonas 190*60 (den största varianten) samt 160*50 bakgrund.
Karet är ett 1200 liters som är 250 långt.
Skarven mellan bakgrunderna täcker jag med en stor rot.
Det enda tråkiga med det hela är att plocka ut all fisk, sand och inredning som jag har idag. Tar nog ganska många timmar.
Jag har inte tänkt göra det tätt bakom bakgrunderna utan detta får fungera som yngelgömställe samt att jag döljer all apparatur där.
Såg bra mycket större ut än 75L =).... bra jobbat. Får slänga upp bilder på mitt 840 när hela projektet är klart. Håller på o byta från min Gibberosa Mpimbwe grupp till rovmalawi i det. Så när jag ändå tömde karet passar ja på att göra rent o fixa lite. Just nu ligger stenen i klorinbad =)
Bilder på mitt lilla 75liters kar, inredningen består av 1 st A-modul som jag sågat av och fått 2 "mini"moduler av, samt sand, sten o växter.
Fiskarna som går där är 2 st jul. transcriptus "Gombe" samt 5 st. "similis"-snäcklekare.
Har du byggt karet och möblen själv Tony? Vilka mått har det? Man blir ju härligt inspirerad. Har en tom 912:a hemma, har varit sugen länge på "Maisoni" tillsammans med något gult, förmoldigen Ps. saulosi så får man "demasoniliknande" hanar hehe.
Jo, min tanke med endast två moduler och svart bak-glas var att få gott djup i karet. Det syns väl lite dåligt på bilden eftersom det speglar sig nått enormt, men det är hopplöst att få något bra foto på burken.
Det stämmer bra att det "maisoni", men de gula är Labidochromis caeruleus (och ett par m. lombardoi-hanar). Fiskmixen funkar bra, men det lär finnas överhängande risk för korsningar, så därifrån plockas endast golden-yngel för tillfället.
Alexander...maila mig när du har vägarna förbi så ska jag se till att vara ledig någon gång så vi kan ta en fika och "tjöta" fesk...hehe.
Just det som du säger skall jag försöka med...dvs att ordna med Vallisneria och/eller C. crispatula v balansea. Mycket snygga växter att ha i ett ciklidkar. Det vore kanon med Vallisneria som i Peckers kar...kanske inte centralt, men ändå en sådan mängd är snyggt.
Lämna en kommentar: