Längtar tills imorgon!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mbitton
    Användare
    • februari 2013
    • 223

    Längtar tills imorgon!!

    Har beställt 4 st Altum/dumerilli hybrider! Tanken var att hämta upp dem på arken zoo i onsdas, då de fick hem dom. men jag åkte på 2 dgg långpanna och blev tvunen att hämta dom imorrn istället. Passade på att åka förbi på lunchen idag för att kolla in dom. De var bra mycket större än vad jag hade föreställt mig!! Den ena hade visst lite sliten ryggfena, men den kommer nog läka ihop snabbt, så fort de får komma i mitt kar. Har yttligare 4st Peruanska Scalarer (peruanska altum/hybrider enligt försäljaren, men jag är mkt tveksam) hoppas att de kommer att kunna gå bra ihop..
    Lägger upp lite bilder imorrn kväll

    Mvh Micke
    Senast redigerad av mbitton; 24 maj 2013, 00:00.
    600 + 120 lliter Tanganyika
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    #2
    Agghh jag känner till din känsla precis! Denna väntan!! Ska bli kul att se bilderna sen
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

    Kommentar

    • Cichlid-Power
      Användare
      • november 2006
      • 253

      #3
      Scalarer

      Hei Micke, jeg er en av de som ikke kan forstå at man kjøper Hybrider, når fiskene er fine i sin naturlige form og at noen vil selge bastarder??
      Men det gjelder også slöjstärtar av ymse typer, ser ikke folk hvor fine naturtypene er??

      Cichlid-Power


      r
      Ursprungligen postat av mbitton
      Har beställt 4 st Altum/dumerilli hybrider! Tanken var att hämta upp dem på arken zoo i onsdas, då de fick hem dom. men jag åkte på 2 dgg långpanna och blev tvunen att hämta dom imorrn istället. Passade på att åka förbi på lunchen idag för att kolla in dom. De var bra mycket större än vad jag hade föreställt mig!! Den ena hade visst lite sliten ryggfena, men den kommer nog läka ihop snabbt, så fort de får komma i mitt kar. Har yttligare 4st Peruanska Scalarer (peruanska altum/hybrider enligt försäljaren, men jag är mkt tveksam) hoppas att de kommer att kunna gå bra ihop..
      Lägger upp lite bilder imorrn kväll

      Mvh Micke

      Kommentar

      • Kawasa
        Användare
        • september 2012
        • 840

        #4
        Hur är det med scalarer i naturen? Förekommer det inte en viss hybidsering där också? Kanske inte mellan just Pterophyllum altum och Pterophyllum leopoldi (tidigare dumerilii) som verkar finnas i olika vatten
        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

        Kommentar

        • Kajjjan
          NCS Medlem
          • juni 2008
          • 1882

          #5
          Oavsett hybrid eller ej (själv är jag också en "fundamentalist" när det kommer till naturformer) så förstår jag glädjen i att vänta på nya invånare i karet! Den är svår att förklara för icke-akvarister, så ha en bra dag med dina nyförvärv Micke (mbitton)!

          //Kaj

          Kommentar

          • mbitton
            Användare
            • februari 2013
            • 223

            #6
            Ursprungligen postat av Cichlid-Power
            Hei Micke, jeg er en av de som ikke kan forstå at man kjøper Hybrider, når fiskene er fine i sin naturlige form og at noen vil selge bastarder??
            Men det gjelder også slöjstärtar av ymse typer, ser ikke folk hvor fine naturtypene er??

            Cichlid-Power


            r
            Förstår dig fullt ut! Men jag var sugen på dessa hybrider, dels för att se om dom har någon likhet med Altum över huvud taget.. När jag fick hem dom var de små, bleka, smala o skit skraja. Och nu lite mer än 2 veckor senare, så har de intagit en hörna , blivit mer tuffare mot mina andra Peruanska skalarer o dessutom vuxit till sig. Måste säga att alla 4 har lite Altum i sig till utseende, men en utav dom anser jag liknar mest Altum. Här kommer lite bilder då de just hade introducerats till mina övriga invånare: PS. Varning för extremt dåliga bilder.. tagna med mobilen, därav alla reflexer!
            600 + 120 lliter Tanganyika

            Kommentar

            • Janne E
              Användare
              • april 2002
              • 382

              #7
              Ursprungligen postat av Kawasa
              Hur är det med scalarer i naturen? Förekommer det inte en viss hybidsering där också? Kanske inte mellan just Pterophyllum altum och Pterophyllum leopoldi (tidigare dumerilii) som verkar finnas i olika vatten
              Nej, inte mellan Pterophyllum arter och speciellt inte mellan P. altum och P. leopoldi... däremot är det fler arter Pterophyllum arter i naturen än det är beskrivna arter.

              Janne

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                #8
                Ursprungligen postat av mbitton
                Här kommer lite bilder då de just hade introducerats till mina övriga invånare: PS. Varning för extremt dåliga bilder.. tagna med mobilen, därav alla reflexer!
                Hmmm....... var är bilderna?
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • mbitton
                  Användare
                  • februari 2013
                  • 223

                  #9
                  tyvärr så verkar det inte gå att ladda upp bilder..
                  600 + 120 lliter Tanganyika

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #10
                    Har du internet explorer så tittar vi på det men det kan ta en stund.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • mbitton
                      Användare
                      • februari 2013
                      • 223

                      #11
                      Jag har internet Explorer. Hur ska jag gå vidare för att ladda upp bilderna? Vore tacksam för all hjälp jag kan få-
                      600 + 120 lliter Tanganyika

                      Kommentar

                      • Banderad
                        Användare
                        • februari 2006
                        • 3479

                        #12
                        Ursprungligen postat av mbitton
                        Jag har internet Explorer. Hur ska jag gå vidare för att ladda upp bilderna? Vore tacksam för all hjälp jag kan få-
                        Det bästa är nog att ladda ner Google chrome eller någon annan webbläsare och köra den på sidor där Explorer inte fungerar så bra.

                        /Jocke

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          #13
                          Ja tills vi fixat problemet är det enda alternativet om du vil ladda upp bilder direkt i forumet.

                          annars kan du också lägga upp bilder på photobucket eller flickr eller något annat ställe och länka in dessa bilder hit. Denna länkning gör att bilderna syns som om de vore uppladdade. Klicka även då på bildknappen, välj från webadress och sedan är det klart.
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • mbitton
                            Användare
                            • februari 2013
                            • 223

                            #14
                            Klicka på bilden för större version

Namn: sa 045.jpg
Visningar: 1
Storlek: 212,7 KB
ID: 685850 Äntligen.. kör med firefox! kommer lite mer bilder

                            Klicka på bilden för större version

Namn: sa 047.jpg
Visningar: 1
Storlek: 208,8 KB
ID: 685851
                            600 + 120 lliter Tanganyika

                            Kommentar

                            • mbitton
                              Användare
                              • februari 2013
                              • 223

                              #15
                              Klicka på bilden för större version

Namn: sa 048.jpg
Visningar: 1
Storlek: 214,1 KB
ID: 685852

                              Klicka på bilden för större version

Namn: sa 046.jpg
Visningar: 1
Storlek: 208,0 KB
ID: 685853
                              600 + 120 lliter Tanganyika

                              Kommentar

                              Arbetssätt...