Fler kakaduer!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • baktra01
    Användare
    • maj 2008
    • 10

    Fler kakaduer!

    Äntligen kan jag stolt vara med på ciklid.se
    I förrgår köpte jag en väldigt viril och vacker Kakaduaciklid hane, samt två inte lika vackra men, likväl virila honor.
    Nu undrar jag om det är någon som har fått ett kakadua par att leka? Och i så fall om ni har några bra råd inför mitt föröknings projekt!?
    Tror att hanen är "PÅ" i alla fall eftersom han simmar runt honorna non stop och visar sin stora oranga ryggfena...

    Tackar för alla svar!
    /Från stolt cikild ägare...
    För även en dvärgciklid är en ciklid!
  • Gäst

    #2
    Hej!

    Hej!
    Dvärgciklider är mycket fina och kakaduer som så är mycket fina dom också,lycka till med dom nu hoppas du får massor av yngel,Mvh Ann-Mari

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Honorna får en gulare färg när de är lekmogna. Håll tempen runt 24-25 grader, ha inte allt för högt pH i karet (runt 7 ska fungera). De behöver lite gömställen i form av grottor, och lite växter skadar inte (då brukar de känna sig säkra). Jag är övertygad om att du kommer få lek för eller senare på dem. Välkommen till ciklid.se!

      /Jocke

      Kommentar

      • baktra01
        Användare
        • maj 2008
        • 10

        #4
        Tack för all uppmuntran

        Tack för snabba svar!
        Ena honan borde vara lekmogen eftersom hon har en väldigt mycket gulare nyans än den andra honan, som är mindre och grå till färgen! Ska säga till om det blir något av detta avelsförsök!

        /Ha en bra sommar!

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          #5
          Har aldrig lyckats med kakaduides men ja kan ialla fall säga välkommen till forumet
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • Falköping Andreas
            Användare
            • februari 2006
            • 1214

            #6
            Ursprungligen postat av baktra01
            Tack för snabba svar!
            Ena honan borde vara lekmogen eftersom hon har en väldigt mycket gulare nyans än den andra honan, som är mindre och grå till färgen! Ska säga till om det blir något av detta avelsförsök!

            /Ha en bra sommar!
            Jag har för mig honan får starkare prickar på buken innan lek med. ynglena äter nykläckt artemia bra men mindre frys foder funkar utmärkt med så som bosmider och mindre variant av cyclops. De jag hade lekte ibland bladen på en stor anubias i ett 540 kar fullt med discus o det funkade ok men det blev inget med ynglena då de tynade bort med tiden pga för lite mat.
            Senast redigerad av Falköping Andreas; 19 juni 2008, 23:38.
            http://www.skovdeaf.se/

            Kommentar

            Arbetssätt...