Bilder: Centralamerikaner 2015

Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pabbe
    svarade
    Jaguarer och dovii är verkligen snygga, karaktärsfulla. Jag har satsat på de lite mer beskedligare större centralare, som pearsei, synspilus och regani. Tror inte jag vill släppa ner jaguarer där och dovii verkar inte ens värt tanken efter FI:s erfarenhet...

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Stilig värre

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Slaskfotade lite med mobilen ikväll, jaguarhanen jag har nu spexade lite för honan, hanen har potential tror jag, är nog inte mer än 15cm men har redan rejält mycket mönster på både fenor och kropp och är nästan helt orädd.

    Och min sanslöst elaka lilla doviihane som inte funkar med nånting längre för mig, knepigare art får man leta efter, efter att ha decimerat 10 jaggor, diverse andra ciklider och stora tetror och nu till sist lämnat 2 och en halv sebraciklid kvar av 5 så har han fått flytta till ett helt eget kar. Inte lönt att laborera mer med "kompisar" till honom. Jag avundas inte längre ni som försöker få lek på den här arten kan jag väl säga.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Kawasa
    svarade
    Herre jösses vilken präktig firre

    Lämna en kommentar:


  • Trilska
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: fisk 1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 198,3 KB
ID: 693954

    Bild på pojken, Amphilophus citrinellus .

    Lämna en kommentar:


  • Jimmyottosson
    svarade
    Minns inte riktigt hur lång tid det tog första gången, men var väl någon vecka tror ja, vad jag hört genom åren så verkar just midas ta lite extra tid på sig första gången,( flera veckor i vissa fall från aktiva förberedelser m.m), men sedan la dem ny rom så fort ynglen var borta.

    Lämna en kommentar:


  • wrandel
    svarade
    Hur lång tid tar det för dina midas att få lagt sin rom eftet att dom börjat visa lekbetéende? Mina har hållt på nu i 5 dagar nu utan att ha kommit till skott än

    @Jimmyottosson

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Jodå den börjar ta sig men den är fortfarande en blekfis, de blir riktigt snygga då de har vuxit till sig, kolla bilderna i artregistret, studera alla små detaljer i mönstret och färgerna på hanen högst upp på sidan.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av FI
    Kan ju bidra med en liten men ack så bråkig doviihane. Går just nu med 7 st skivtetror efter att ha minskat ner ett fiskbestånd på 10st jaggor och 5st dovii till en enda dovii. Knepig fisk. Börjar nu äntligen färga ut lite smått på fenorna efter ett halvår som blekgrå sill
    Stilig!!

    Lämna en kommentar:


  • Jimmyottosson
    svarade
    Snygg, blir ju grymt snygga när dem fått mycket blått på fenorna.

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Kan ju bidra med en liten men ack så bråkig doviihane. Går just nu med 7 st skivtetror efter att ha minskat ner ett fiskbestånd på 10st jaggor och 5st dovii till en enda dovii. Knepig fisk. Börjar nu äntligen färga ut lite smått på fenorna efter ett halvår som blekgrå sill
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Jimmyottosson
    svarade
    Äntligen vart det lite rom Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0685.jpg
Visningar: 1
Storlek: 277,8 KB
ID: 693370Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0686.jpg
Visningar: 1
Storlek: 150,1 KB
ID: 693372
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Kawasa
    svarade
    Härliga bilder! Man tackar

    Lämna en kommentar:


  • Pabbe
    svarade
    Ursprungligen postat av Jimmyottosson
    [ATTACH=CONFIG]55196[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]55197[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]55198[/ATTACH]
    Hemskt dålig kvalite som vanligt på mina bilder, haft ett citrinellus par i lek i några dagar nu, dem verkar bara inte kunna bestämma vart det ska bli av
    Ser för skönt ut det där! Övre bilden med nicarna in action gillar jag. Tids nog finner citrinellerna nog en plats��

    Lämna en kommentar:


  • Jimmyottosson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0672.jpg
Visningar: 1
Storlek: 197,4 KB
ID: 693362Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0673.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,7 KB
ID: 693363Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0683.jpg
Visningar: 1
Storlek: 137,2 KB
ID: 693364
    Hemskt dålig kvalite som vanligt på mina bilder, haft ett citrinellus par i lek i några dagar nu, dem verkar bara inte kunna bestämma vart det ska bli av

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...