1 låda CA från Jeff Rapps

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salmberg
    NCS Medlem
    • oktober 2007
    • 830

    #16
    Stort grattis. Och lycka till med de nya. Tittar förbi en kväll..

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #17
      Ursprungligen postat av HåkanM
      Thorichthys pasionis står högt på min önskelista så odla på.........
      Håller med!
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        #18
        Tack allihop.. kul att det uppskattas av så många
        CA

        Kommentar

        • RobinH
          Användare
          • augusti 2008
          • 2150

          #19
          Tog några snabba foto på doviina som numera bara är 2st i antal.. Den tredje hade fått så mycket stryk under transporten så hon var död när jag kom hem från jobb idag. men jag hoppas att dom 2 jag har kvar ska vara en hane och en hona
          Den stora dominanta är sannolikt en hona, den mindre däremot är rätt svår att se på vad det kan bli för den fick oxå en hel del stryck under transporten(den är dock pigg och får inte stryck av den stora längre) men den har lite fler prickar på kroppen och fenorna än den stora så kanske ska det bli en hane?

          Man kan se rätt tydligt på den stora(honan) bild 1 och 2. att denna variant är gulare än den som redan finns i sverige idag(sannolikt nicaragua variant medans dessa är costa rica). Hanarna ska bli mycket blåare oxå!
          Senast redigerad av RobinH; 03 december 2011, 01:46.
          CA

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #20
            Håller tummarna att de får vara friska och växa till sig!
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              #21
              Ursprungligen postat av RobinH
              Tog några snabba foto på doviina som numera bara är 2st i antal.. Den tredje hade fått så mycket stryk under transporten så hon var död när jag kom hem från jobb idag. men jag hoppas att dom 2 jag har kvar ska vara en hane och en hona
              Den stora dominanta är sannolikt en hona, den mindre däremot är rätt svår att se på vad det kan bli för den fick oxå en hel del stryck under transporten(den är dock pigg och får inte stryck av den stora längre) men den har lite fler prickar på kroppen och fenorna än den stora så kanske ska det bli en hane?

              Man kan se rätt tydligt på den stora(honan) bild 1 och 2. att denna variant är gulare än den som redan finns i sverige idag(sannolikt nicaragua variant medans dessa är costa rica). Hanarna ska bli mycket blåare oxå!
              Hoppas verkligen på att det är ett par Robin. Ser ut att ha potential att bli riktigt fina.

              /Jocke

              Kommentar

              • Nicke SA
                NCS Medlem
                • januari 2007
                • 290

                #22
                Lycka till med alla! Tror det är fler än jag som vill se bilder på de andra också... Pasionis skulle nog få mig att starta ett CA kar...
                Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

                Kommentar

                • Rivulatus
                  Användare
                  • december 2002
                  • 811

                  #23
                  Håller tummarna för att du får ett par. Tycker den varianten du skaffat just är den vackraste desutom. Vilken storlek fick du på labridens? Har gått och väntat länge på att arten skulle komma till svea, klart vackraste lekdräkten av alla ca i min mening !
                  SA:

                  Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                  Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2277

                    #24
                    Ursprungligen postat av RobinH
                    Tog några snabba foto på doviina som numera bara är 2st i antal.. Den tredje hade fått så mycket stryk under transporten så hon var död när jag kom hem från jobb idag. men jag hoppas att dom 2 jag har kvar ska vara en hane och en hona
                    Den stora dominanta är sannolikt en hona, den mindre däremot är rätt svår att se på vad det kan bli för den fick oxå en hel del stryck under transporten(den är dock pigg och får inte stryck av den stora längre) men den har lite fler prickar på kroppen och fenorna än den stora så kanske ska det bli en hane?

                    Man kan se rätt tydligt på den stora(honan) bild 1 och 2. att denna variant är gulare än den som redan finns i sverige idag(sannolikt nicaragua variant medans dessa är costa rica). Hanarna ska bli mycket blåare oxå!
                    Hoppas du har 1 par där,tycker det är märkligt att dom inte 1st/packar sån fisk alla känner väl till deras temprament??
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • RobinH
                      Användare
                      • augusti 2008
                      • 2150

                      #25
                      Ursprungligen postat av Banderad
                      Hoppas verkligen på att det är ett par Robin. Ser ut att ha potential att bli riktigt fina.

                      /Jocke
                      Ja vi får hålla tummarna! Med tanke på att den stora(honan) bara är ca 7-8cm så finns det nog stora chanser att dom blir riktigt fina.
                      CA

                      Kommentar

                      • RobinH
                        Användare
                        • augusti 2008
                        • 2150

                        #26
                        Några av Pasionisen, inga toppen foto precis dom vill inte riktigt sammarbeta men dom får duga!
                        CA

                        Kommentar

                        • RobinH
                          Användare
                          • augusti 2008
                          • 2150

                          #27
                          H.Labridens! Ser ni den hehe ca 1-1,5cm
                          CA

                          Kommentar

                          • RobinH
                            Användare
                            • augusti 2008
                            • 2150

                            #28
                            Nästan omöjliga att ta foto på, dom rör sig hela tiden.... fick nöja mig med ett halvtaskigt foto på Microphthalmusen iaf.
                            CA

                            Kommentar

                            • Banderad
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 3479

                              #29
                              Ska bli riktigt spännande att följa dessa fiskar när de växer upp, glöm inte att posta någon gång i månaden Robin Ska Microphthalmusen gå lika strömt som många andra Theraps? Jag har aldrig haft någon av dessa arter (knappt sett heller), men börjar helt klart bli lite nyfiken på dem. Det spelar fan ingen roll om man har 1, 10, 20 eller 100 kar. Man har alltid betydligt färre än vad man behöver....

                              Kul med bilder på alla rariteter!

                              /Jocke

                              Kommentar

                              • RobinH
                                Användare
                                • augusti 2008
                                • 2150

                                #30
                                Ursprungligen postat av Banderad
                                Ska bli riktigt spännande att följa dessa fiskar när de växer upp, glöm inte att posta någon gång i månaden Robin Ska Microphthalmusen gå lika strömt som många andra Theraps? Jag har aldrig haft någon av dessa arter (knappt sett heller), men börjar helt klart bli lite nyfiken på dem. Det spelar fan ingen roll om man har 1, 10, 20 eller 100 kar. Man har alltid betydligt färre än vad man behöver....

                                Kul med bilder på alla rariteter!

                                /Jocke
                                Ja du kan räkna med att det blir en hel del foto..
                                Dom flesta Theraps arterna går i relativt strömt till mycket strömt vatten, jag har en pump kapacitet på 5500L/H i 900l karet dom går i och dom verkar gilla att simma mot pump utblåset.
                                CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...