Är denna del av forumet på väg att dö?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #76
    I detta håller ja med Chris å Stefan, forumet är till för intresserade oavsett volym på akvarier..,vilket är tramsigt faktiskt..,klicka gärna om ni vill, men tare lungt utanför det.
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      #77
      Malawe, hur orkar du slösa tid på att reta upp dig på klicktråden? Har du inget liv? Det är en enskild tråd som vi klickar i, vi skriver inte klick i andra trådar. Då är det väl ändå bättre att du låter bli att läsa den, eller? Om du läser i CA-forumet så ser du att jag skriver en hel del där också. Om klicktråden är en av de mest aktiva, säger det väl mer om inaktiviteten i alla andra trådar. Du kanske menar att det är min och Aqua 99:s skyldighet att se till så att hela ciklid.org:s forum hålls igång och om fel trådar (enligt din mening) är mest aktiva, är det vårt fel? Dessutom, vi klickar inte för att håna någon!

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        #78
        Ursprungligen postat av specmats
        I detta håller ja med Chris å Stefan, forumet är till för intresserade oavsett volym på akvarier..,vilket är tramsigt faktiskt..,klicka gärna om ni vill, men tare lungt utanför det.
        Ja men som Beast skrev så hade det inte med hur många akvarium el volym man har....
        CA

        Kommentar

        • RobinH
          Användare
          • augusti 2008
          • 2150

          #79
          Ursprungligen postat av Lundensis
          Malawe, hur orkar du slösa tid på att reta upp dig på klicktråden? Har du inget liv? Det är en enskild tråd som vi klickar i, vi skriver inte klick i andra trådar. Då är det väl ändå bättre att du låter bli att läsa den, eller? Om du läser i CA-forumet så ser du att jag skriver en hel del där också. Om klicktråden är en av de mest aktiva, säger det väl mer om inaktiviteten i alla andra trådar. Du kanske menar att det är min och Aqua 99:s skyldighet att se till så att hela ciklid.org:s forum hålls igång och om fel trådar (enligt din mening) är mest aktiva, är det vårt fel? Dessutom, vi klickar inte för att håna någon!
          Bra svar! Fattar inte heller hur man kan haka upp sig på att någon skriver klick i en tråd,det e ju för en god sak dessutom
          CA

          Kommentar

          • algebrant
            Användare
            • oktober 2002
            • 107

            #80
            ......

            Jag avskyr den där klicktråden med, men jag skiter i att läsa den. Det är ju för en bra sak, kul att folk engagerar sig i den!

            Inte ofta jag skriver något inlägg sen jag vart av med min kar. Postade mest lite bilder i Ca-tråden. Men läser dagligen i alla trådar med stort intresse, dock utan att skriva några inlägg. Varför? Vet faktist inte...

            När jag hade mina kar igång, fotade lite o hade mig var det roligt att göra lite inlägg då och då. Men nu finns det ingen mening känner jag. Helt ärligt beror det nog på att jag känner att jag inte kan tillräckligt för att svara på de flesta inlägg... Finns sjukt mycket duktiga personer här inne som kan otroligt mycket. Då känner jag att det är bättre de svarar än att jag svarar, för att sekunden senare bli "rättad". Inget fel i det men jag känner mig lite överflödig.
            Det är nog min anledning till att jag inte skriver så mycket...

            Hänger rätt mycket på ett hundforum, det forumet är jävligt levande kan man säga. Där återkommer nybörjarfrågorna varenda dag, "vad ska jag tänka på?" "hur får jag xxx rumsren?", till "min hund är aggresiv" ända till "vad ska ni äta idag?"...

            Det är oftast de vanliga, "lätta" frågorna som sätter fart på forumen, snabba svar. Sen att jag tycker forumet här är lite sådär är en annan femma... kanske man ska skriva om i en annan tråd.

            ps. Jag har aldrig sett att Lundensis skrivit i klicktråden, bara i ca-trådarna. har nog inte sett det eftersom jag aldrig kollar i klick-tråden...
            MvH


            Algebrant

            Kommentar

            • algebrant
              Användare
              • oktober 2002
              • 107

              #81
              haha... jag visste tydligen visst varför jag inte skriver så mycket. kom på det under inlägget gång...
              MvH


              Algebrant

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #82
                Ursprungligen postat av Lundensis
                Malawe, hur orkar du slösa tid på att reta upp dig på klicktråden? Har du inget liv? Det är en enskild tråd som vi klickar i, vi skriver inte klick i andra trådar. Då är det väl ändå bättre att du låter bli att läsa den, eller? Om du läser i CA-forumet så ser du att jag skriver en hel del där också. Om klicktråden är en av de mest aktiva, säger det väl mer om inaktiviteten i alla andra trådar. Du kanske menar att det är min och Aqua 99:s skyldighet att se till så att hela ciklid.org:s forum hålls igång och om fel trådar (enligt din mening) är mest aktiva, är det vårt fel? Dessutom, vi klickar inte för att håna någon!
                "Har du inget liv"?

                Roligt med morgonhumor...

                I övrigt..jo om du läste ALLT jag skrev så kunde du läsa att jag skrev att du skriver annat i forumet också.

                Utöver detta..jag har sagt vad jag tycker och tänker inte besvara onödiga påhopp. Så ha en bra dag.

                Nu väntar jobbet...(nej jag har nog inget liv...men 90% av befolkningen i Sverige jobbar också..så jag är inte ensam)

                Kommentar

                • FI
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 3743

                  #83
                  Ursprungligen postat av algebrant
                  Men läser dagligen i alla trådar med stort intresse, dock utan att skriva några inlägg. Varför? Vet faktist inte...

                  När jag hade mina kar igång, fotade lite o hade mig var det roligt att göra lite inlägg då och då. Men nu finns det ingen mening känner jag. Helt ärligt beror det nog på att jag känner att jag inte kan tillräckligt för att svara på de flesta inlägg... Finns sjukt mycket duktiga personer här inne som kan otroligt mycket. Då känner jag att det är bättre de svarar än att jag svarar, för att sekunden senare bli "rättad". Inget fel i det men jag känner mig lite överflödig.
                  Det är nog min anledning till att jag inte skriver så mycket...
                  Det där är oroande. Och jag misstänker att fler känner likadant, har i alla fall kännt så själv också under vissa perioder innan man blev varm i kläderna.
                  Men ingen är överflödig! Alla behövs. Speciellt nu då aktiviteten på forumet sjunker. Och det gäller för alla att inse att den här hobbyn nästan helt saknar absoluta sanningar, så rädsla för att skriva inlägg ska absolut inte finnas. Är det viktigt så låt nån rätta en, världen går inte under för det, men saken är den att skriver man "enligt min erfarenhet" så då kan det liksom inte bli fel egentligen... Ingen kan ju säga att jag har fel att fisk X beter sig si och så enligt min erfarenhet så länge det är min erfarenhet. De kan möjligen säga att fisk X inte beter sig så enligt deras erfarenhet. Men normalt är det ju så en diskussion startar så det är bara positivt. Det är ett diskussionsforum trots allt. Håller alla bara med varandra så kan man lika gärna snacka med en vägg. - Så skriiiiiiv!



                  Angående "klicktråden" så har jag svårt att förstå hur den kan vara ett problem. Jag ser den knappt ens. Jag stövlar direkt in i de kategorier jag är intresserad av och stannar där, miljöskydd eller vad kategorin nu heter är inte en av dessa hur viktigt det nu än må vara. Så länge det inte står klick i en CA-tråd där intressantare saker hade kunnat skrivas så är allt frid och fröjd åtminstone för mig.

                  Däremot kan jag väl tycka att fler hade kunnat skriva lite simpla grejer även i vanliga trådar. Det ska ju inte vara så varje inlägg på forumet måste stödjas med källanvisning till nån vetenskaplig rapport, känner man bara spontant "wow va coolt!" då man ser en bild eller läser nåt man gillar så är det ju enkelt att posta ett snabbsvar med just detta - och vips så känns forumet mer levande!
                  Fredrik Isaksson
                  Bildarkivet

                  Kommentar

                  • Lundensis
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 2262

                    #84
                    Ursprungligen postat av Malawe
                    "Har du inget liv"?

                    Roligt med morgonhumor...

                    I övrigt..jo om du läste ALLT jag skrev så kunde du läsa att jag skrev att du skriver annat i forumet också.

                    Utöver detta..jag har sagt vad jag tycker och tänker inte besvara onödiga påhopp. Så ha en bra dag.

                    Nu väntar jobbet...(nej jag har nog inget liv...men 90% av befolkningen i Sverige jobbar också..så jag är inte ensam)
                    Vad bra, då slipper även jag påhopp från dig.

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #85
                      Löjligt...gå vidare nu.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...