Jaguaryngel med föräldrar(Bilder)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    Jaguaryngel med föräldrar(Bilder)

    Hej sänder lite bilder på mitt par med yngelvård,jag gjorde det klassiska nybörjarfelet med att fota med skitig ruta "typiskt" men ni ser nog ändå,Pearsei hanen är skitförbannad för dom körde bort honom från sitt revir inte populärt,har varit några riktiga uppgörelser i dagarna pearsein ger inte upp så lätt kan han knycka yngel så gör han det ,Vilka firrar action hela dagarna nu mera!
    MJ





    Micke Jarhl Med akvarium!
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    #2
    Grattis till leken, är det första lyckade leken med de här fiskarna?
    Och jag håller med, även om leken ställer till med en del problem så gör den precis som du säger att det blir lite mer liv och rörelse i karet än annars. Lekande jaggor har man aldrig tråkigt med.
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      #3
      Hej!Det är andra gången dom har frisimmande yngel,Men pearsei hanen gör tillvaron ansträngd för dom när dom tog ut yngeln från bakgrunden(baksidan av BTN)Han visar en sida jag aldrig har sett innan knycker yngel och går till mot attack så det smäller i karet dom har lite tilltuffsade fenor nu bägge paren m men inga sår el dyl.Vilket temprament där är i dessa fiskar!!Annars ä'r pearsein lugnet själv stör inte någon på något sätt men när dom tog hans lilla revir där dom har lekt C.a7ggr så,så surnade han till och det grövsta helt randig är han och ögonen lyser blågröna och att ögonpupilen får en annan
      form + att nosen är blålila
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • mars 2004
        • 2262

        #4
        Visa bilder på pearseihanen också!

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          #5
          Tjena Lundensis!Missade det lite dumt kanske men allt har lugnat ner sig nu så... När det var som värst hade jag ingen kamera heller frugan och dottern hade den på andra uppdrag.Yngeln var borta idag kanske lika bra det slippa kaoset ...
          Senast redigerad av Micke Jarhl; 15 oktober 2005, 13:26.
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #6
            Här är bilder på pearsei paret (som lundensis ville se)
            där dom inte är glada hehe.. håller på att leka när jag tar korten,lite suddiga dock!!
            Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 maj 2009, 09:11.
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • wofflan
              NCS Medlem
              • september 2003
              • 660

              #7
              vad snabb du är på att lägga ut bilderna, dagen innan de är tagna ;-)
              Väldigt snygga fiskar, leker de i sanden eller på stenen bakom?
              Mvh Fredrik

              Kommentar

              • Lundensis
                Användare
                • mars 2004
                • 2262

                #8
                Härligt att se Micke!

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2277

                  #9
                  Hej wofflan.Lite knas på datumet i kameran hehe..Under honan finns kakan av rom på den översta bilden,jätte dålig skärpa dock så jag förstår dig,dom skyfflar bort all sand tills dom är nere på skyddsskivan till bottenglaset där leker dom alltid ,har alltid varit på detta ställe 7ggr samanlagt nu dock bara 2 ggr med denna hanen.
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...